UKRU

Бізнес-публікації

16 квітня

Краш-тест стратегії інтернет-маркетингу


Як перевірити стратегію інтернет-маркетингу та які кроки потрібно зробити, щоб було зрозуміло, що ваші онлайн-продажі рухаються у правильному напрямку? Секретами дієвого краш-тесту ділиться керівник академії онлайн-маркетингу WebPromo Experts Антон Воронюк.
Перш за все потрібно задати собі 7 запитань. Відповіді на них слід дати, незважаючи на те, чи плануєте ви розробку нового сайту, запуск нового чат-боту, тестування нового каналу інтернет-продажів тощо.

7 питань для вибудовування успішної інтернет-маркетингової стратегії:



1. Хто ми?

2. Що ми пропонуємо?

3. Де ми є?

4. Навіщо ми це робимо?

5. Хто наша цільова аудиторія?

6. Як до нас приходять клієнти?

7. Як зробити краще?

Питання 1. Хто ми?



Це питання стосується, перш за все бізнесу, загалом. Ви маєте чітко сформувати його місію, бачення та цінності. Тому що місія – це вектор онлайн-комунікацій. На неї нанизуються усі комунікаційні інструменти: тексти, які пишуться для сайту, пости тощо.

Питання 2. Що ми пропонуємо?



Проаналізуйте продукти/послуги, які ви пропонуєте. Дайте відповідь на такі питання: яка унікальна торгова пропозиція закладена у ваш продукт/послугу? чим ви кращі за конкурентів? Якщо не знати відповіді на ці питання, то комунікація з інтернет-аудиторією буде неякісною. Створювати тексти, що продають, рекламні оголошення, банери тощо буде важко.

Питання 3. Де ми є?



Проведіть аналіз та порівняйте свою онлайн-присутність із конкурентами. Є чимало інструментів, які дозволяють це зробити. Рекомендую почати із сервісу Similarweb.com, який допоможе проаналізувати, як саме комунікують конкуренти, які канали комунікації використовують, звідки йде трафік на їхній сайт тощо. Після такого аналізу вам потрібно зрозуміти, як ваші конкуренти просуваються в пошукових системах, адже це найбільше джерело трафіку і найбільше клієнтів приходить саме звідти. Довідатися це можна за допомоги наступних інструментів: SEMRush.com – аналізує трафік з усього світу та дозволить зрозуміти, які ключові запити приводять на сайт до конкурентів, Serpstat – аналізує трафік з України.

Довідатися, як саме конкуренти просуваються в соцмережах, допоможуть сервіси BuzzSumo, Ahrefs, що дозволяють проаналізувати, який саме контент є успішним та допомагає в просуванні бізнесу конкурентів; Semantic Force, Youscan – дозволяють побачити, коли саме про вас згадують в соціальних мережах, Publer дає розуміння, яку рекламу ваші конкуренти запускають в Instagram. Якщо ви хочете довідатися, яку інформацію ваші конкуренти використовують в поштових розсилках, скористайтеся сервісом Email Competitors.

Питання 4. Навіщо ми це робимо?



Перш ніж почати онлайн-просування, перевірте, чи є у вас конкретні цілі, завдання, розуміння того, яку саме суму ви б хотіли отримати з просування в інтернеті – у формі доходу, прибутку. Ці цілі мають бути сформовані по SMART: S. (Specific) – конкретні, M. (Measurable) – вимірювані, A. (Achivable) – досяжні, R. (Result-oriented) – орієнтовані на результат, T. (Timed) – обмежені в часі.

Пам`ятайте: усі ключові онлайн-комунікації мають вимірюватися. Для цього користуйтеся Google Analytics, щоб зрозуміти, звідки приходять на ваш сайт користувачі, та сервісом Call Traking, який дозволяє відстежити джерело дзвінків із замовленнями: пошуковик, ваш сайт, Facebook, Instagram чи поштова розсилка. Правильно налаштовані системи дають розуміння того, яку конкретну суму ви витратили на рекламу, скільки дзвінків вона привела та скільки оплачених замовлень ви отримали з цих дзвінків.

Якщо ви не відстежуєте, звідки приходять дзвінки, ваша стратегія потребує доопрацювання.

Як відстежити джерело дзвінка:

1. Рахувати лише онлайн-замовлення.

2. Додати на сайт кнопку «Показати номер телефону».

3. Використовувати промо-код.

4. Застосовувати «хитрі» рішення.

5. Підміняти номери телефонів.

Питання 5. Хто ми є?



Ви маєте детально описати портрет вашої цільової аудиторії. Якщо цього немає, вам буде важко писати гарні тексти для соціальних мереж та правильно таргетувати рекламу.

Питання 6. Як до нас приходять клієнти?



Ви маєте розуміти та коректно використовувати джерела інтернет-маркетингу. Вони діляться на три категорії, в кожній із них є свої інструменти. Щоб ефективно просувати продукт/послугу в мережі, ви маєте використовувати хоча б по одному інструменту з кожного джерела.

Джерела трафіку



Сформований попит: SEO, Пошукова реклама, Прайс-агрегатори

Формування попиту: Банерна реклама, Відеореклама, Інтернет PR, Реклама в соцмережах, Тізерна реклама

Повторна комунікація: SMM, Email, Push, SMS, Ремаркетинг

Питання 7. Як зробити краще?



Це про оптимізацію. У вас має бути план постійного покращення продукту, сайту та контенту, трафіку та воронки продажів. Саме ці 7 запитань дозволять вам перевірити ваші спроби в інтернет-маркетингу на слабкі місця і не наробити помилок.