UKRU

Бізнес-публікації

11 квітня

Нетворкінг. Вчимося налагоджувати контакти


Американський поет та есеїст Джон Перрі Барлоу писав, що раніше вважалося, ніби удача приходить до того, хто її планує. Тепер вона приходить до того, хто має широке коло зв`язків. Налагодити його допоможе вміння нетворкінгу. Опанувати це мистецтво до снаги кожному. Як саме - читайте в нашій статті.
Нас формують люди, з якими ми спілкуємося. Від того, з ким ми та як взаємодіємо, залежить наш настрій, прибутки і навіть вага та стан здоров’я. Нові клієнти приносять прибуток, лояльні – приводять нових. Бізнес-партнери допомагають освоїти нові бізнес-ніші, розширювати географію та залучити інвестиції.

Добре, якщо знайомство з потрібними людьми відбувається прогнозовано. А що коли важливу персону зустрічаєш в аеропорту чи ліфті? І на самопрезентацію та представлення ваших можливостей є лише хвилина? Тут у пригоді стануть навички нетворкінгу.

Нетворкінг – соціальна та професійна діяльність, спрямована на те, щоб за допомогою кола друзів і знайомих максимально швидко й ефективно вирішувати складні життєві завдання та бізнес-питання.


Правила нетворкінгу



Знайдіть приклад для наслідування. Ми схильні спілкуватися зі схожими на нас людьми: сором`язливі тягнуться до сором’язливих, сміливі – до сміливих, бо вони несвідомо підкріплюють нашу поведінку. Якщо вам важко знайомитися з новими людьми, попросіть комунікабельних друзів про допомогу. Розпитайте, як вони це роблять, стежте, як вони знайомляться з людьми.

Станьте цікавим співрозмовником. Навчіться говорити впевнено та переконливо. Не переливайте з пустого в порожнє. Якщо маєте що сказати – говоріть з ентузіазмом. Хороша elevator pitch вам у поміч.

Будьте відвертими. В умовах інформаційної ери відкритість щодо ваших намірів, знань та захоплень стає цінним атрибутом. Люди відповідають довірою, якщо знають, що ви з ними чесні.

Ставтеся з повагою до людей нижчих за статусом. Можливо, хтось із них є довіреною особою вашого інвестора чи має потрібні контакти. Ніколи не знаєш, хто стане тобі у пригоді.

Шукайте інформацію. Аби дізнатися якомога більше про людину, зрозумійте її проблеми та потреби. Пошукайте інформацію про неї в Google та соціальних мережах. При особистому знайомстві запитуйте та уважно слухайте відповіді. Це збільшує шанси налагодити міцні взаємини.

Шукайте спільні інтереси. Бо саме вони є основою будь-яких стосунків. Спільні захоплення, професійні та особисті вподобання тощо збільшують шанс зробити контакт «теплим». Є три теми, що допоможуть зав’язати стосунки: добробут, здоров’я та діти.

Будьте корисними – золоте правило нетворкінгу. Кожна людина – це можливість отримати та запропонувати у відповідь допомогу. Чим більше віддаєте іншим, тим більше отримуєте натомість. Дбайте про те, щоб люди, які відіграють у вашому житті важливу роль, отримували те, чого прагнуть.

Знайомте між собою людей, які б за інших умов нізащо не познайомилися. Найкращий зв’язок встановлюється, коли ви організовуєте зустріч людей з абсолютно різних світів. Пам`ятайте, ефективність вашого кола знайомств залежить від різноманітності, кількості та якості ваших контактів.

Зберігайте та підтримуйте контакти. Обов`язково обмінюйтеся контактами з новими знайомими. Якщо отримали візитівку, напишіть на зворотному боці якусь деталь про її власника, яка потім допоможе його ідентифікувати. Ведіть базу даних контактів в електронній формі: паперові візитівки мають здатність губитися.

Аби вас запам’ятали, потрібно застосувати щонайменше три способи комунікації: живе спілкування, електронну пошту/месенджер та телефон. Аби перетворити холодний контакт на знайомого, слід організувати бодай дві зустрічі поза офісом. А для підтримання зв’язків нагадуйте про себе хоча б тричі на рік. Приєднуйте нових знайомих до вашого списку друзів у Фейсбук. Тоді навіть банальні сімейні фотки чи пости з відпустки будуть нагадуванням про вас широкому колу потрібних людей. Ще краще періодично робити корисні та цікаві пости в рамках вашої сфери діяльності.

Побудуйте власний бренд. Створіть собі хороше ім`я й у такий спосіб вирішите одразу три задачі: воно викликатиме довіру, говоритиме саме за себе та приваблюватиме людей. Вам стане набагато простіше знайомитися та встановлювати контакт.

Для екстрених випадків у вас має бути напоготові elevator pitch – невелика презентація для ліфту. Напишіть короткий змістовний текст на кілька речень. Розкажіть про себе, свій бізнес, можливості та досягнуті результати. А також – чітко визначте мету, якої хочете досягти, і яким чином у ній може допомогти людина, до якої звертаєтесь. Важливо знайти аргумент, чому це буде цікаво та корисно йому/їй. Прочитайте написане вголос та оцініть, наскільки просто й цікаво викладено інформацію. А також чи зможете повторити її без спотикань. Якщо ваша розповідь була влучною та тривала не більше 30 секунд, вітаю – ви зможете зацікавити потрібну людину.


Павло Богдан, бізнес-тренер, експерт з публічних виступів