UKRU

Бізнес-публікації

25 березня

Практикум. Якщо поламався РРО


Контролери прагнуть знати реальний роздрібний товарообіг підприємців. У цьому їм допомагають РРО, які передають копії чеків через Інтернет в податкову. Та й законодавці поступово збільшують коло осіб, зобов'язаних застосовувати РРО, при цьому до певної міри послабляючи вимоги щодо їх використання. Сьогодні поговоримо про роботу без КОРО.

Наказом Мінфіну України № 773 внесено зміни до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну № 547. Частина змін вже діють з 1 жовтня 2018 року.

Компанії та підприємці, які при здійсненні розрахунків у готівковій та/або безготівковій формі застосовують реєстратори розрахункових операцій, мають право внутрішнім документом (розпорядженням) прийняти рішення не здійснювати розрахункові операції (не застосовувати розрахункові квитанції та книги обліку розрахункових операцій (КОРО)) при відключенні електроенергії або поломці РРО до моменту включення електроенергії або підключення резервного РРО.

Якщо прийнято таке рішення, підприємець має право зняти з реєстрації вже зареєстровану КОРО або не реєструвати нову, якщо реєструється новий РРО. Прийняти таке рішення вигідно тим підприємцям, у яких протягом дня незначна кількість продажів і не робота торгової точки не призведе до значного відтоку покупців. Якщо ж покупців багато, то можна втратити не тільки значну суму виручки, а й частину своїх покупців. Тому такі підприємці можуть в загальному порядку і надалі використовувати розрахункові книжки та КОРО, зареєстровану на РРО.

Отже, підприємець може прийняти рішення не застосовувати КОРО або зняти з реєстрації вже наявну. Для цього йому необхідно видати розпорядження, в якому вказати, з якого періоду діють нові правила роботи.


Увага: якщо буде встановлено, що розрахунки проводилися без РРО та КОРО, підприємця можуть покарати. Розмір штрафу становить від 1 грн до 100% вартості реалізованого товару.



Для того щоб анулювали реєстрацію КОРО на РРО та реєстрацію розрахункових квитанцій, необхідно подати заяву встановленої форми до податкової за місцем реєстрації РРО та КОРО не пізніше як за два робочих дні після прийняття рішення не застосовувати КОРО. Таку заяву може подати як безпосередньо сам підприємець, так і уповноважена ним особа, якщо надасть документ, що засвідчує особу, та довіреність.

Рішення про те, анулювати реєстрацію КОРО чи ні, приймає посадова особа податкової не пізніше наступного робочого дня з дня після подачі заяви і відсутності причин, за якими можуть відмовити. Якщо прийнято позитивне рішення, вносяться відомості в інформаційну систему ДФС і робиться запис на титульній сторінці КОРО про дату анулювання.

Рішення щодо анулювання реєстрації КОРО оформляється на бланку за формою № 3-КОРО в двох примірниках. Один примірник зберігається в податковій в обліковій справі підприємця (в реєстраційній частині), а другий відправляється (видається) підприємцю.

Підіб'ємо підсумок усього сказаного вище. Якщо підприємець прийняв рішення не здійснювати готівкові розрахунки при відключенні електроенергії або поломці РРО, то оформляє таке рішення в письмовому вигляді. Після цього протягом двох робочих днів слід подати до податкової заяву про анулювання реєстрації КОРО на РРО та розрахункових книжок встановленої форми.

Анулювання проводиться на наступний робочий день. Тільки після отримання рішення про анулювання можна на законних підставах працювати без КОРО та розрахункової книжки. Але при цьому слід пам'ятати: обслуговувати клієнтів не можна, оскільки не можна провести розрахункові операції через РРО.

Наталія ЩЕРБАК, консультант