UKRU

Бізнес-публікації

11 березня

Нові виклики для бізнесу в 2019 році


Вести бізнес в Україні стає все дорожче. Це, мабуть, один з головних викликів, перед яким як невеликі, так і великі підприємства опиняться в новому році.
Зросте ціна на газ (відповідно й опалення, гарячу воду) до 23%, що спричинить подорожчання практично усіх продуктів і послуг. Подорожчають і транспортні послуги. «Укрзалізниця» вже заявила про намір підвищити вартість проїзду і вантажних перевезень на 25%, до плану закладено і подорожчання послуг поштового зв'язку на 10,8%. Ще значніші цифри – коли мова заходить про зростання вартості найманої праці: від 15 до 40% залежно від галузі та професії.

У зв'язку з цим бізнесу доведеться знову мінімізувати витрати. Насамперед слід переглянути бізнес-стратегії, провести діагностику і оптимізацію бізнес-процесів. Також дасть можливість підвищити ефективність бізнесу зміна структури взаємодії між різними відділами, зниження частки ручної праці і скорочення дублюючих функцій, стандартизація та автоматизація рутинних операцій з подальшою передачею на аутсорсинг (звільняється від 25% часу).

Не зайвим буде провести фінансову діагностику, щоб розуміти, які ризики існують, як їм запобігти і зміцнити фінансовий баланс компанії. Це, як мінімум, дозволить уникнути неприємних ситуацій, коли починається робота антикризового менеджменту. Чому важливо захистити бізнес зсередини? Згідно зі статистичними даними, для 85% компаній саме внутрішні причини несуть найбільшу загрозу і провокують кризи. Зовнішні загрози зачіпають решту 15% бізнесів. Тому спочатку розберіться і підготуйтеся, як то кажуть, «всередині».

Ще один фактор, здатний вплинути на багато бізнесів – президентські вибори. Влада може помінятися, курс розвитку країни теж, а це вдарить по тих, хто будував бізнеси під нові правила гри. Тому рекомендуємо бути гнучкішими та незалежнішими. А для цього важливо вести свій бізнес по-білому, бути прозорим. Так до вас навряд чи зможуть мати претензії ті ж ДФС, СБУ. Для інформації: наступного року заплановано понад 140 тис. перевірок різними органами: від Держслужби з питань праці до Держслужби з надзвичайних ситуацій.

Не зайвим буде подбати і про економічну безпеку вашої компанії. Важливо час від часу робити оцінку внутрішніх і зовнішніх ризиків компанії, проводити маркетингові дослідження, які є своєрідною конкурентною розвідкою, проводити перевірки ділової репутації та платоспроможності клієнтів і контрагентів, захищати конфіденційну інформацію. У попередні два роки було багато випадків кібератак, до чого також потрібно готуватися/застерігатися заздалегідь. Чого тільки коштував бізнесу вірус Petya?..

Ще одне важливе питання: що краще – акумулювати гроші в наявному бізнесі чи інвестувати в нові напрями? Експерти радять не зациклюватися на одному виді діяльності, інвестувати в нові проекти. Так, це теж ризиковано, але з іншого боку, це все ж до певної міри подушка безпеки для наявного бізнесу.

Нам не вперше жити і розвивати свій бізнес в умовах постійної турбулентності. І важливо пам'ятати, що попередня підготовка до кризових ситуацій, мобілізація зусиль захистять бізнес від краху, а вас – від головного болю та розчарування.

За матеріалами НВ «Бізнес» (biz.nv.ua)