UKRU

Бізнес-публікації

13 лютого

Простий маркетинг для підприємців


Побутує думка, що маркетинг – прерогатива компаній-гігантів. Чи так це насправді та чи доступний маркетинг малому й середньому бізнесу, розповідає менеджер з маркетингових комунікацій BASF, голова комітету з маркетингу Європейської Бізнес Асоціації Дарія Корнійчук.

Насправді у власників малого та середнього бізнесу значно більше маркетингових можливостей, ніж у компаній-гігантів. Підприємці не обтяжені суворими корпоративними правилами та забюрократизованими процесами. Перша і найголовніша перевага в тому, що їхня творчість не обмежена. Ідея, а не бюджет, є основним активом ефективного маркетингу. Проте з маркетингової точки зору підприємці вдаються до двох крайнощів:

Перша – занадто великі витрати на маркетинг, які не дають бажаних результатів;

Друга – нульові інвестиції, а то й повна відсутність маркетингової стратегії. Підхід в обох випадках провальний, адже значні витрати на неефективне просування можуть згубити ваш бізнес, а занадто малі – не зрушать його з місця. Ефективний маркетинг – це чіткий баланс інвестицій та їх наочної результативності.

Просуванням бізнесу і впровадженням маркетингової стратегії не обов’язково має займатися професійний маркетолог. Цей напрямок може охопити як власник бізнесу, так і хтось із працівників, які мають хист до комунікацій. В маркетингу існує безліч доступних методів просування, які легко засвоїти та застосувати на практиці. Розглянемо стартовий набір інструментів, які допоможуть у просуванні бізнесу.

Стартовий набір маркетингових інструментів для МСБ


• Базова прокачка

• Лідер думок

• Онлайн-комунікації

• Директ-маркетинг

• Бізнес-тандеми


Базова прокачка


У сучасному світі прозорих стін можна отримати практично будь-які знання, навіть не обов’язково сплачуючи за них. Адже інформація доступна повсюди. Проте важливо черпати її не лише з інтернет-ресурсів, але й від справжніх експертів. Знайдіть серед своїх знайомих маркетолога. Зверніться до нього, розкажіть про потребу, проконсультуйтеся з приводу важливих питань просування бізнесу. Так у вас з’явиться базове розуміння способів просування вашого товару чи послуг, а також практичний набір перших кроків.

Лідер думок


Якщо у вас є профіль у соціальних мережах, сміливо використовуйте його для популяризації власного бізнесу. На це не знадобиться жодної копійки, а ефект може вразити. Станьте «лідером думок» у сфері вашого бізнесу. Бо ж хто, як не ви, власник, має глибоке розуміння теми. А соціальні мережі – ідеальне місце для вибудовування власного бренда та позиціонування своєї експертизи.

Пишіть про свій сегмент, діліться знаннями зі сфери вашого бізнесу, демонструйте професіоналізм


Поставтеся до цього серйозно: створіть план публікацій, пишіть регулярно. Нехай це стане важливою частиною вашої стратегії просування в соціальних мережах. Розвиваючи власний бренд, ви просуватимете й свій бізнес.

Дарія Корнійчук - голова комітету з маркетингу Європейської Бізнес Асоціації


Усе буде онлайн


На чому не варто заощаджувати, так це на сайті. Найміть для його розробки хороших спеціалістів. Пам`ятайте, що створення сайту та його просування має стати найпершою статтею ваших витрат. Бо саме вона з часом приведе вам найбільшу кількість клієнтів. Чому? Тому що більшість запитів на товари чи послуги проходить через пошукові системи і веде на сайти, що їх пропонують. Крім того, як на сайті, так і в соціальних мережах дуже легко відслідкувати повернення інвестицій та ефективність самих каналів комунікації. А рекламуючи свій бізнес в офлайн-каналах – спеціалізованих друкованих виданнях чи радіо, ризикуєте витратити купу грошей і не дізнатися про ефективність. Пам’ятайте: світ товарів і послуг йде у мережу, і чим далі, тим впевненіше. Будьте там!

SEO-стратегія повинна включати в себе чіткий приціл на вашу цільову аудиторію за встановленими ключовими словами з метою збільшення кількості відвідувачів сайту і перетворення їх у замовників товарів чи послуг.

Коли пошуковик сам почне знаходити ваш сайт за ключовими словами і виводити його на першу сторінку, тільки тоді можна відмовитися від послуг SЕО-оптимізатора.

Пряме попадання


Особиста комунікація надзвичайно важлива, адже йде постійна мікробитва за кожного клієнта. У той час як особисті зустрічі та телефонні дзвінки швидко вичерпують ваші ресурси, в пригоді стає електронний формат комунікації – мейли та месенджери. Це чудовий інформаційний та інтерактивний канал, який доносить важливе повідомлення прямісінько до адресата. Обов`язково слід подбати, щоб контент мав цінність, не був нав’язливим і не дратував вашу аудиторію.

Бізнесові тандеми


Коли йдеться про створення обізнаності довкола ваших продуктів чи послуг, будь-яка допомога у сприянні цьому завжди буде корисною. Тому не цурайтеся співпраці з іншими брендами. Об`єднайтеся, робіть спільні проекти, рекламуйте один одного. Наприклад, якщо ваш партнер влаштовує міні-захід, де буде присутня частина вашої цільової аудиторії, розгляньте можливість надрукувати хоча б сотню листівок для поширення під час цього заходу. Повірте, вами точно хтось зацікавиться. Тандеми і варіанти кооперації дуже залежать від бізнес-діяльності, проте не забувайте про таку можливість і скористайтеся нею по максимуму.