UKRU

Бізнес-публікації

31 січня

Конструктори майбутнього від українського BitKit


Ринок іграшок в Україні стабільно зростає. За оцінками експертів, цьогоріч він піде в плюс майже на 15% та становитиме 633 млн доларів. Зростає попит на іграшки, спрямовані на навчання та розвиток дитини. Зокрема, конструктори. Про тонкощі виробництва та промоції якісних та доступних технологічних конструкторів розповідає співзасновник вітчизняного бренду BitKit Олександр Антоненко.

Сьогодні виробники іграшок усілякими способами намагаються відвертати увагу дітей від гаджетів та зацікавити їх реальним життям. Таку тенденцію демонструє найбільший у світі Нюрнберзький ярмарок іграшок. Технологічні іграшки – один із ключових трендів. Тут, безперечно, працює принцип «попит породжує пропозицію».

Все більших обертів як у світі, так і в Україні набирає напрямок STEM, що означає: Science – наука, Technology - технології, Engineering – інженерія, Mathematics – математика. Іграшки, розроблені з урахуванням цього принципу, виконують кілька задач – розважальну та розвиваючу. В їхній основі –технологічні складові, наприклад, сонячні батарейки, електролітичні елементи тощо. Опції правильного з`єднування деталей та запуску різноманітних механізмів, інтегрованих в іграшку, – це інженерія. Уміння орієнтуватися в кресленнях та мікросхемах – це ази науки та математики.

Чималий вибір таких іграшок пропонують розробники різних видів конструкторів, які широко представлені на вітчизняному ринку. Та, незважаючи на високу конкуренцію, в Україні цю нішу впевнено освоює вітчизняний виробник технологічних конструкторів BitKit, який пропонує якісну продукцію за значно нижчими за відомі бренди цінами. Це дозволяє виробнику охопити більш ширший сегмент споживачів.

STEM по-українськи


«Наші конструктори виконують кілька задач – навчання та розвиток дитини. Хоча й дорослим також буде цікаво взяти участь у цьому процесі, що ми інколи рекомендуємо. Спостерігаючи, як просто й легко діти засвоюють інформацію в процесі гри, швидко запам`ятовують ігрові терміни, народилася ідея сумістити навчання та ігровий процес. Першим таким продуктом став електронно-розвиваючий набір ОМКА – електронний конструктор, який дозволяє зібрати справжні електронні пристрої без пайки. В продаж він надійшов у середині грудня 2016 року», - згадує Олександр Антоненко.

Над першою ластівкою працювали понад три місяці. І результат вартував витрачених зусиль. За перший місяць продали 100 таких конструкторів. Сьогодні BitKit в середньому продає 2000 наборів на місяць. А в гарячу пору – в період новорічно-різдвяних свят - 5000 одиниць. «Наразі ми пропонуємо 11 видів розвиваючих конструкторів. Представлені в асортиментній лінійці конструктори розраховані на дітей від семи років та старше. Маємо безліч ідей в розробці та амбіційні плани», - ділиться Олександр.

Асортиментна лінійка BitKit:



Гідравлічні конструктори: які працюють за рахунок тиску рідини на певні деталі. Завдання таких моделей: знайомити дітей з базовими принципами гідравліки, механіки та читання креслень.

Електронні конструктори: для навчання електроніці та програмуванню. Дозволяють збирати справжні електронні пристрої, а також програмувати мікроконтролер для керування ними.

Конструктори на альтернативних видах енергії: працюють за рахунок сонячної енергії (сонячна батарея), енергії вітру (в основі – колінчатий вал та лопасті) чи хімічної реакції електролізу (наприклад, за рахунок енергії солоної води).

«Не виключено, що в майбутньому випустимо конструктор, для збирання якого знадобиться паяльник, але й вікові обмеження там будуть відповідні», - ділиться планами Олександр Антоненко.

Кожну модель конструктора розробники намагаються максимально адаптувати під рекомендований вік дітей, розробляти цікаві та зрозумілі інструкції. Також записують відеоуроки та проводять майстер-класи. Особливу увагу приділяють безпеці та сертифікації своєї продукції. Батьки, які обирають «розумні» іграшки, звертають на це увагу першочергово.

За словами засновника BitKit, запустити бізнес із виробництва технологічних конструкторів можна й з невеликим стартовим капіталом. Від розміру інвестицій залежить швидкість виходу на ринок. Наш співрозмовник рекомендує стартувати не з одного товару, а хоча б з п`яти моделей. Для цього знадобиться близько 7 тис. доларів. Олександр також радить не економити на рекламі, оскільки чим більше коштів інвестувати в це, тим швидше підуть продажі.

Особливості виробництва


«Перш ніж нова ідея перетвориться в товар на вітрині, вона проходить довгий шлях. Спочатку акумулюємо всі задуми й бажання, потім із командою все обговорюємо, брейнштормимо, малюємо ескізи. Обов’язковий аналіз усього, що пропонують у цьому сегменті на ринку конкуренти, - розповідає Олександр. - Відвідувати магазини іграшок тепер цікаво не лише сину. До речі, він також є одним із перших тестувальників нових моделей конструктора».

В середньому на запуск нового продукту йде близько двох місяців. Незважаючи на те, що у BitKit є своє виробництво, деякі комплектуючі доводиться замовляти – частково у підрядників з України, частково в Китаї. Наприклад, вітчизняні партнери надають послуги із лазерного різання. Співрозмовник замовляє у потенційних партнерів пробну партію продукції. Якщо все влаштовує, підписує договір про співпрацю.

Принцип роботи з китайськими партнерами подібний. Через відкриті джерела BitKit шукає в Піднебесній фабрики, що виготовляють потрібну для виробництва конструкторів продукцію, та веде по електронній пошті перемовини про потенційну співпрацю – умови, терміни тощо. Потім представник компанії-партнера, що знаходиться в Китаї, їде на обрану фабрику з аудитом: перевіряє чи дійсно це фабрика, а не цех у підвалі, чи відповідають заявленим стандартам умови та якість виробництва. Переконавшись, що все гаразд, BitKit починає співпрацю.

В Китаї український виробник технологічних конструкторів замовляє штампування великого тиражу пластмасових деталей певної форми і відповідної якості, мікросхеми та плати. Під ключ там виготовляються конструктори на сонячних батареях. Кожен виробничий процес фіксується на фото та відеоносії, які надсилають в Україну. Контроль якості і безпека користувача – на першому місці.

«Виробничий процес складний та багатоетапний. Можливо, в майбутньому повністю перейдемо на повний цикл власного виробництва, - міркує пан Антоненко. – Але наразі роботу з Китаєм налагодили відносно добре. Звісно, завжди потрібно враховувати відсоток ризику під час доставки товару в Україну та тривалі терміни поставок». Головні критерії успішної співпраці з компаніями в Китаї, як стверджує співзасновник BitKit, - це вміння бути максимально конкретними та зрозумілими.

Підкорення ринку


Олександр Антоненко підкреслює, що розкручувати нові моделі, коли ім’я бренду впізнаване та «на слуху», нескладно. Сьогодні BitKit має пул постійних клієнтів, які очікують на нові моделі, що надійдуть у продаж лише за кілька місяців. «Ефективним інструментом просування є рекламні кампанії в соціальних мережах, оскільки саме тут знаходиться найвищий відсоток нашої цільової аудиторії – батьків, що мають діток віком від семи років. Також допомагають в промотуванні спільні проекти з Міністерством освіти та різними освітніми організаціями. Ми також є частими гостями різноманітних міських заходів для дітей та підлітків. Найефективнішою рекламою є можливість дітей власноруч випробувати наші моделі. Окрім того, на таких івентах у нас є можливість протестувати нові моделі на потенційній цільовій аудиторії», - наголошує Олександр.

Щоб мати більше охоплення ринку та максимум точок дотику з потенційними клієнтами, із середини 2017 року BitKit налагодив співпрацю з одним із найбільших інтернет-магазинів та маркет-плейсів Rozetka. Майже півроку тривали перемовини. Потрапити на їхній сайт було непросто, оскільки BitKit хотів це зробити не як маркет-плейс, а як партнер Rozetka. Але, за словами Олександра, шкірка варта вичинки. Сьогодні через мережу Rozetka виробник реалізує близько 35% своєї продукції.

«Ми активно співпрацюємо з інтернет-магазинами іграшок, ціновими агрегаторами. Намагаємося налагодити співпрацю з великими магазинами іграшок, але це тривалий процес, тому що в них дуже жорсткі умови до постачальників. Доводиться шукати компроміс. На 2019 рік у нас в планах - з`явитися на полицях усіх великих магазинів іграшок в офлайн-секторі», - ділиться планами співзасновник BitKit.


Ніша технологічних іграшок розвиватиметься з кожним роком. Зростатиме популярність конструкторів, які не просто розважають, а й навчають. З часом все більше іграшки відображатимуть технологічний та науковий прогрес. Вони ставатимуть мініатюрною копією нових технологічних та наукових відкриттів. Тож чим різноманітнішою та інноваційнішою у виробника буде продуктова лінійка, тим вищою є ймовірність залишатися в топі покупок у лояльних клієнтів.


Три складові успішного бізнесу від BitKit:


Актуальність. Потрібно постійно бути в курсі подій, що відбуваються на твоєму ринку, щоби приносити туди продукцію, яка «зайде» в маси.
Порядок в усьому: бухгалтерії, стосунках з клієнтами та партнерами, в колективі, на робочому місці. Бізнес, у якому панує хаос, довго на плаву не протримається.
Систематичність. Завжди потрібно шукати способи оптимізувати робочий процес, налагодити просту й зрозумілу систему, чи то у виробництві, чи в роздрібній торгівлі. Це ціла філософія «кайзен», що в перекладі з японської означає «безперервне удосконалення».