UKRU

Бізнес-публікації

4 січня

ЕКЗОТИК ФЛОРА


Продовжуємо знайомити вас із цікавими клієнтами наших відділень та їхнім бізнесом. На черзі Андрій КУЦОВ, власник квіткових магазинів у Кропивницькому. Ми попросили його розказати про те, чим він займається, як йому вдалося стати успішним підприємцем та як йому допоміг у цьому процесі Банк.

ПРО СЕБЕ


Перед тим, як відкрив свій перший магазин, тривалий час працював регіональним менеджером з продажу агрохімії в одній із компаній. Згодом прийняв рішення стати приватним підприємцем та працювати на себе. Відкрив невеличкий магазин, який назвав «Агрофлора». В ньому продавав усе ту ж агрохімію, але до асортименту також додав ще квіти – дуже їх люблю.

Із квітами почало добре виходити, і я мало не щоразу завозив їх все більше. З часом прекрасне витіснило все інше. Квіти для мене виявились ближчими, хоча спеціальність у мене взагалі не творча – інженер механік, будівельник дорожніх машин. Квіти мене заспокоюють. Буває на роботі щось не так, і хочеться відволіктися. Заходиш в торгову залу, дивишся на цю красу, і на душі відразу стає легше.

ПРО БІЗНЕС


Коли справи з квітами пішли вгору, через деякий час ми взяли перший кредит у Райффайзен Банку Аваль та розширили магазин. Потім ще один кредит, і ще один. А дев’ять років тому викупили ділянку, на якій побудували другий магазин, де ми зараз – «Exotic Flora».

Тепер це стабільний сімейний бізнес, яким керуємо з дружиною Ларисою: вона – першим магазином, а я – цим. Вирішили сфокусуватися на роботі лише з квітами. Взагалі займатися багатьма напрямками складно. Щоб був хороший результат потрібно бути кращим у чомусь одному.

Можна сказати, що у нас ексклюзивні квіти. Ні в жодному іншому магазині Кропивницького таких не знайти. Докладаємо всіх зусиль, аби назва відповідала тому асортименту, який представлений у магазині. Також займаємося оформленням фотозон для святкових заходів.

Квіти переважно з Нідерландів. Купуємо найсвіжіший товар, який, незалежно від пори року й погоди, отримуємо вже за 2-3 дні. Квіти транспортуються до нас за температури 3-4 оС, тому ми завжди отримуємо їх у найкращому вигляді.

На відміну від європейців, які купують квіти навіть у супермаркетах, українці дуже вибагливі до букетів і самі беруть участь у їх створенні. Тому в компанії з 23 працівників – 8 флористів, які завжди допоможуть з вибором квітів та створять прекрасну композицію. Ми регулярно направляємо їх на виставки у Київ та навчання, через це вони в курсі всіх нових трендів, переймають найкращі ідеї на ринку та впроваджують їх у нас.

Завдяки нашому професіоналізму ми здобули популярність – заявки на квіти нам надходять за один-два місяці, а серед клієнтів – жителі не тільки Кропивницького, а й передмістя та сусідніх областей.

ПРО БАНК


Недавно підрахував, що вже 18 років обслуговуюся в Райффайзен Банку Аваль. Наша співпраця почалася випадково – відділення банку знаходилося до мене найближче. За весь час моєї історії приватного підприємництва було дуже багато пропозицій співпраці від інших банків, але завжди їм відмовляв. Знав, що стабільніше працювати саме з Райффайзен Банком Аваль. До речі, коли починали працювати він був ще просто АППБ «Аваль». Разом пережили три ребрендинги банку.

Недоліків нашої співпраці просто не бачу. Все, що є на ринку, Банк пропонує. Користуюся еквайрінгом, поточним та картковим рахунком, кредитними продуктами, як з поточними, так і з довгостроковими інвестиціями. Це бізнес, де завжди потрібні оборотні кошти. Особливо перед святами, коли необхідно задовольнити всі потреби користувачів. Фахівці Банку завжди підказували, що і як краще зробити, щоб отримати найкращі умови і продовжити розвиток бізнесу. Зараз черговий раз планую кредитуватися.

ПРО ТЕ, ЯК БУТИ УСПІШНИМ


Багато хто каже, що сьогодні з бізнесом усе погано. Можу погодитися лише з тим, що раніше можна було почати свою справу з меншим капіталом, а зараз потрібно більше коштів. Слід все робити з завзятістю та любити те, чим займаєшся. Якщо в тебе виходить і те, і інше – ти отримаєш і матеріальну вигоду, і задоволення. Потрібно бути закоханим у свою роботу. Я проводжу тут більшу частину дня, з 8-ої ранку і до вечора. Тут мені просто подобається.

Багато моїх знайомих хотіли відкрити схожий бізнес, але в них не вийшло. На початку завжди важко, а вони не змогли витримати і відмовлялися. Якщо це не твоє, краще займатися чимось іншим. Потрібно бути готовим до того, що квіти не завжди розпродаються. Якщо квіти не свіжі, ми їх не продаємо. Коли флористи формують букет, кладуть всередину маленьку візитівку. Так ми даємо можливість клієнтам зателефонувати нам, щоб озвучити свої нарікання, якщо вони є. На щастя, таких дзвінків поки не було.

Я не ставлю собі за мету захопити весь ринок, як і не хочу орієнтуватись на тих, хто працює у нашому місті. Звертаю увагу тільки на європейський ринок: Нідерланди, Німеччина, Франція. Все змінюється, тому для того, щоб триматися на ринку, потрібно дивитися на кілька кроків вперед, орієнтуватися на покупця, конкурувати з собою, постійно навчатися новому та розвивати команду.

Люди нерозлучні з квітами протягом всього життя, тому я впевнено можу сказати – квітковий бізнес вічний.