UKRU

Бізнес-публікації

27 липня

Сузір’я бетону і плитки.


Вінницьку компанію «Торговий дім «Оріон» знають чи не в кожній будівельній компанії міста, а відповідно, використовують залізобетон та інші матеріали, що застосовуються в будівництві, які вона продає. Ще один привід пишатися - тротуарна плитка від ТМ «Авеню», якою оздоблено відому набережну «Рошен» та інші популярні локації міста. Ми поговорили з керівником компанії Богданом Соколянським про нюанси «бетонного» бізнесу. Було цікаво.
«Оріон» зійшов на небосхили України десять років тому, водночас із найбільшою за 20 років світовою фінансовою кризою. Нинішній керівник компанії Богдан Соколянський мав попередній досвід роботи в галузі – був комерційним директором у ТОВ «Віндор». У новоствореному «Оріоні» він розпочав як виконавчий директор та зрештою став власником компанії. Починали з того, що були дилером ФЕМ ТМ «Авеню» від Промислово-будівельної групи «Ковальська». Нагадаємо, саме тоді ринок нерухомості «упав» слідом за курсом валют, і перспектив видно не було. Проте саме це дало поштовх новій компанії.

«Криза – це як санітар ринку: вона прибирає слабкі і нежиттєздатні бізнеси - з погано побудованими процесами, завищеними витратами. Ми цим скористалися і зайняли місце тих, хто пішов. Одразу будували роботу за принципом найменших витрат при максимально якісному виконанні замовлень. Ми тоді навчилися поважати клієнта. Спілкуватися, чути, що він хоче, його потреби, йти назустріч. Запровадили товарне кредитування - таким чином давали можливість людям будувати. Так і вистояли. Звісно, обороти падали, але ми завжди були в прибутку. Щоб ви розуміли – у нас не було такого року, щоб ми були у «провалі». Навіть у 2014-му. Це – результат правильного ставлення до своєї справи і людей», - пригадує Богдан важкий старт.

Натепер компанія сконцентрована на ключових продуктах. Вона є офіційним дилером ТМ «Авеню» (тротуарна плитка від «Ковальської»), дистриб’ютором ТМ «Стандартпарк» (водовідводи тощо), дилером виробів заводів «Бетон від Ковальської».

«Ми – основні постачальники бетонних виробів (це плити перекриття, палі тощо) від «Ковальської» у Вінниці, Вінницькій області. Навіть коли в нашому місті відкривався «Епіцентр», керівництво заводу «Ковальської» залишилось лояльним і надало нашій компанії кращі умови для розвитку, аніж гіпермаркету. Завдяки цьому ми нарощували свої обсяги, клієнтську базу. За їхньої допомоги почали непогано розвиватися і натепер закриваємо понад половини ринку залізобетону у Вінниці та Вінницькій області. Ми працюємо з усіма найкращими будівельними компаніями міста». За цими масштабами «стоять» усього 18 працівників торгового офісу і 12 робітників виробничої ділянки. Саме своїй команді співрозмовник завдячує успіхами у бізнесі - без них цю «бетонну» справу було б не підняти.

Також «Оріон» займається перевезенням будматеріалів. Саме це – одна з ключових конкурентних переваг, адже дає оперативність, мобільність, гарантований термін поставок. Для будівництва, де кожен день простою – великі втрати, це важлива опція. Наразі компанія має п’ять вантажних тягачів, які можуть задовольнити потреби клієнтів будь-коли. Створити власний автопарк вдалося завдяки Райффайзен Банку Аваль, у якому підприємець кредитувався. «Ми будемо розширятися, мета – довести до 10-15 вантажних тягачів, щоб бути незалежними. Наразі ці 5 машин, що ми маємо, забезпечують 20% обороту», - ділиться планами Богдан. До речі, не лише придбання техніки стало підґрунтям для розвитку бізнесу, а й системне фінансове партнерство. У будівельній галузі зимові місяці – це не сезон. Тому й для супутніх бізнесів вони провальні, мінусові. Допомагає залучення оборотних коштів, овердрафту. Ці інструменти стають у нагоді й у тих випадках, коли замовники не можуть розрахуватися за матеріали одразу і просять розстрочку чи відтермінування. Це типова для ринку ситуація. Мати можливість бути лояльними до клієнтів – це основа побудови довгострокових стосунків, вважає Богдан Соколянський.

«З 2014 року ми посідаємо перше місце за продажами тротуарної плитки і дорожніх елементів мостіння від «Ковальської». Входимо до десятки кращих корпоративних клієнтів цієї компанії. Це не лише взаємодія «купив-продав». Це довіра, допомога, коли нам це потрібно, надійність з обох сторін», - пишається надбанням керівник ТОВ «ТД Оріон».

Для ТОВ «ТД Оріон» основним рекламним каналом слугує таке саме сарафанне радіо, як і для якогось дрібного бізнесу чи хенд-мейду. «Ми прописували комунікативний план на весь рік, робили банери, давали оголошення та статті у дві місцеві газети, робили ролики на радіо. Але це не працює. Людина, яка куплятиме плитку чи блок, об’їде усіх виробників. Їй не «залізти» в голову, поки вона не «пощупає» товар руками. Але 80% нашого обсягу – це юридичні особи. Нам достатньо переговорити лише з директором, привезти і показати товар, переконати його - і все. Наразі ми залишили основний інструмент - інтернет. Якщо людина шукає щось, вона одразу «забиває» в телефоні або на карті Google. Інформацію треба видавати тоді, коли вона потрібна, а не «пхати» в очі чи вуха «про всяк випадок», - ділиться висновками Богдан Соколянський.

За мінімальних каналів реклами бренд – це те, чому підприємець надає чимало уваги. Компанія має логотип, брендові кольори та зображення, шрифти. Сайт, буклети, прайси, конверти, візитівки – все оформлене в одному стилі, передає відчуття якості. «Справді, ми орієнтуємося на клієнта, який розуміє, що таке якість, - зазначає Богдан. - Наша продукція недешева, але вона дійсно якісна. Плитка прослужить десятиліттями, у будинках ще внуки житимуть, маю таку надію».

Богдан Соколянський вірить у розвиток нашої країни і гарні перспективи будівельної галузі. Але зміни варто почати з себе: «Я плачу усі податки. За минулий рік їх було 1,8 млн, але я їх заплатив. Ми платимо високі і чисті зарплати людям. Це важко, але якщо кожен підприємець так робитиме, ми піднімемо країну».

Секрет успіху підприємця – наполегливість і вміння переключатися. Він радить займатися спортом, бо спорт надає можливість робити більше. А також мати своє хобі, яке знімає стрес. Наш співрозмовник грає на музичних інструментах, у його арсеналі дудук, сопілка, баян, гітара. А от в бізнесі він радить тримати слово. «Якщо цього не буде, нікому не потрібні виправдання, причини, папірці – ви нічого не докажете. Є людські відносини: якщо ви раз підвели, до вас більше ніколи не повернуться. Ти сказав – ти маєш піти в мінус, але маєш зробити. Це основа: щоб мати клієнтів на довгі роки, а не усілякі знижки, акції, корпоративи та інші «танці з бубном».