UKRU

Бізнес-публікації

2 березня

Топ-6 споживчих трендів.


Якщо ви розумієте, як змінюються люди, їхні потреби і бажання, можна максимально адаптувати послуги і продукти до майбутнього. Залежно від того, як змінюється споживач, змінюються бізнес-моделі, ланцюжки виробництва і доставка продуктів.
Якщо ви добре знаєте своїх споживачів, особливо якщо дивитеся в майбутнє, розумієте, що їм буде цікаво і чому, вам буде легше вибрати і вибудувати інформаційну та маркетингову концепцію. Експерт нідерландської компанії Trends Active Альяно де Бур навів кілька основних споживчих трендів, які змінюють продукти і послуги.

Покоління


Зростання серед загальної маси споживачів представників покоління Z, а з недавніх пір - і покоління «мілленіалів», обумовлює революційно нові тренди на ринку продуктів харчування. Покоління Z - це люди дії, мотивацією для яких є зробити щось, а головне - зробити це самостійно. У США у 10% новонароджених вже є особиста сторінка в соціальній мережі Facebook. Через те, що вони народилися в світі, де навколо комп'ютери і телефони, це є невід'ємною частиною їхнього життя. Наприклад, 8-річний хлопчик за допомогою відео на YouTube навчився керувати машиною і відвіз свою 4-річну сестру в McDonald's, щоб купити їй чізбургер.

Мілленіали егоцентричні, і це змушує виробників і маркетологів ще більше догоджати індивідуальним смакам цих споживачів. З самого дитинства ті чують про те, що вони особливі і їхня думка має враховуватися. Також представники цього покоління люблять показувати себе і те, що вони роблять, тому наразі надзвичайно популярні Instagram і мільйони блогів на YouTube-каналі.

Hand made і веганство


Останнім часом дуже зростає популярність автентичних продуктів, таких, які зроблені руками, хоча їхня якість часом поступається заводським виробам. Причина появи цього явища - відсутність довіри до магазинів, через це люди «шукають якість» в hand made.

Якщо зробити «аватар» молодої людини, то він буде приблизно таким. Вона починає ранок з сухофруктів. Протягом дня їсть на ходу, харчується снеками, фруктами і овочами. Не прив'язана до одного місця роботи або локації. Все більшої популярності набуває здорове харчування, хоча фастфуд ще зберігає свої позиції.

Все популярнішим стає вегетаріанство. Наприклад, один шеф-кухар придумав «Томіто» - помідорний бургер, в якому замість м'яса помідор, але він має такий же смак, як і м'ясо. Є країни, де такі бургери навіть продають в McDonald's.

Миттєва реакція


Люди не хочуть чекати, їм потрібно отримувати миттєвий feedback, який можна забезпечити завдяки сучасним технологіям. Сьогоднішнього бізнесу потрібно бути соціальним, швидким та інтерактивним. Наприклад, ви можете зробити фото вмісту свого холодильника, а вам миттєво дадуть відповідь і нададуть рецепт страви, яку ви можете приготувати з наявних продуктів.

Або ж Amazon, який створив девайс і прив'язав його до магазину. Ви можете причепити його на холодильник або ж у ванній. Якщо у вас закінчився гель для гоління, одним натисканням можна замовити або вибрати prime-версію - і через 20 хвилин продукт за допомогою дрона доставлять до ваших дверей.

У США в супермаркетах використовують такі екзотичні маркетингові прийоми, як муляж овоча на полиці. При дотику до нього він починає розповідати історію про те, як ця партія овочів вирощувалася. Продавці інших продуктів застосовують навіть окуляри доповненої реальності, через які можна побачити короткий ролик про вирощування продукту і його шлях на полицю магазину.

Гендерна рівність


Останніми роками ми спостерігаємо, що частка освічених жінок у світі стає більшою, вони почали заробляти більше грошей, отримувати більше повноважень. Жінки вирішують пізніше мати дітей. Наприклад, банки, страхові компанії вважають, що переважно чоловіки займаються всіма фінансовими справами в сім'ї. Але тепер фінансовим установам необхідно враховувати, що згодом саме жінки будуть вирішувати фінансові питання. Вони стають «генеральними директорами» в своїй сім'ї, які приймають усі рішення.

«Підключене» суспільство


Сучасний споживач дуже інтерактивний, він постійно користується смартфоном, робить селфі, спілкується в різних месенджерах. Якщо ви підключені до інтернету, то можете отримати інформацію завжди і з усього світу.

Наразі набирає обертів тенденція нестачі довіри, яка впливає на всі покоління. За даними дослідження, лише 25% людей довіряють рекламі. Ця закономірність виникла через перевантаженість інформацією. Людина бачить близько 3 тис. брендів щодня, тому компаніям дуже важко виділитися. Наприклад, у світі понад 60 тис. видів зубної пасти.

До того ж усі покоління живуть у «підключеному» суспільстві: 80-річні бабусі вміло користуються Skype, а 3-річна дитина самостійно може знайти мультик на YouTube.

Є залежні люди, які постійно онлайн: вони весь час дивляться в екран телефону. В Китаї, наприклад, з'являються дороги для власників смартфонів, схожі на доріжку для велосипедистів: людині буде безпечно йти по ній, не відриваючи погляду від смартфона. Задайте собі запитання, що ви робите першою чергою, коли прокидаєтеся: обіймаєте свого чоловіка/дружину чи берете в руки телефон, щоб перевірити повідомлення або ж відключити будильник?

Проводилося дослідження, де задавали питання: «Що ви оберете: втратити здатність відчуття запахів чи залишити смартфон?». 75% респондентів відповіли: «Заберіть у мене ніс, але не телефон».

Ще одне дослідження проводилося в приймальні лікарні. Люди, які очікували в черзі, проводили цей час «в телефонах». Працівники лікарні у них їх забрали, пояснюючи, що це заважає роботі обладнання. Через якийсь час у цих людей просканували мозок і виявили, що світиться та його частина, яка відповідає за залежність - та ж, що й у наркоманів.

Кастомізація


Компанії намагаються максимально ідентифікувати свого клієнта. Наприклад, на сайті Knorr можна визначити свій смак за допомогою анкети: вам дадуть відповідь на питання, який продукт вам найбільше підходить. Це альтернатива супермаркету з полицями, де ви можете самі зробити вибір, а Knorr робить вибір за вас. Наприклад, в McDonald's є «розпізнавачки» осіб, які «запам'ятовують» ваші замовлення. В наступні ваші відвідування у закладі підберуть для вас меню.

Джерело: http://agroportal.ua