UKRU

Бізнес-публікації

17 листопада 2016

Дослідження. Де найчастіше харчуються українці.


Споживачі все частіше вибирають заклади громадського харчування.
Компанія Nielsen Holdings plc провела дослідження Nielsen Dining-out trends, присвячене споживчим звичкам при виборі місць громадського харчування. В опитуваннях взяли участь понад 30 000 онлайн-споживачів в 61 країні, в тому числі і в Україні.

Як випливає з дослідження, українці все рідше їдять вдома, що відповідає тенденціям в розвинених європейських країнах. Вибираючись в місто, споживачі найчастіше вечеряють в громадських закладах. Так робить близько 58% прийнятих в опитуванні респондентів. Обідати не вдома воліють 48% опитаних і тільки 5% снідають.

Примітно, що таких же споживчих звичок дотримуються європейці, а ось в США все більш популярними стають сніданки поза домом. Цю тенденцію вже врахували багато ресторанів та закладів громадського харчування в сполучених штатах, розширюючи ранкове меню для своїх відвідувачів, які занадто дорого цінують свій час. Більш того, сніданки пропонуються не тільки вранці. але і протягом усього дня.

На питання представників компанії Nielsen «Які фактори мають значення при виборі місця громадського харчування?», Респонденти відповіли наступним чином. Перш за все їх цікавить приваблива ціна, високий сервіс і гарна якість їжі. Ці три чинники при виборі місця для харчування поза домом відзначили як європейці, так і українці.

Цікаво, що ціновий факто найбільш важливий в Європі, тоді як в країнах Латинської Америки важливіші якість їжі і рівень обслуговування. А в Північній Америці серед вирішальних факторів при виборі місця для харчування фігурує тип кухні.

Найчастіше українці вважають за краще відвідувати кафе. Заклади такого формату відзначило 62% респондентів. У фаст-фудах харчуються близько 45% тих, хто взяв участь в опитуванні. А ось кафе з самообслуговуванням у наших споживачів менш популярно. Їм віддає перевагу 30% респондентів. У Європі, та й у світі домінує дещо інша тенденція. Споживачі частіше вибирають ресторани швидкого обслуговування (57%) і кафе (56%).

«Рітейлери почали активно конкурувати з місцями громадського харчування в боротьбі за покупця. Щоб виграти, рітейлерам слід навчитися створювати привід для споживання, зосередитися на доступності і не забувати про тенденції здорового харчування і прозорості приготування їжі. У сенсі доступності хорошим рішенням може бути розташування зони з готової до вживання продукцією поруч зі входом або відкриттям фуд-корти всередині самого магазину, - зазначає Юрій Ліщук, директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen в Україні. - Сьогодні споживачі намагаються стежити за своїм раціоном. Їм важливо знати, що входить до складу продуктів і як вони були приготовані. Надаючи повну інформацію про те, з чого і як були виготовлені страви у відділі готової до вживання продукції, ритейлери можуть домогтися підвищення привабливості магазину і лояльності споживачів».