UKRU

Бізнес-публікації

11 листопада 2016

Ринки. Роздрібні торговельні мережі з продажу взуття згортають свою діяльність.


Через низький попит компанії закривають свої магазини, вважаючи за краще шукати покупців в інтернет.
У першому кварталі 2016 року в Україні обсяг роздрібних продажів взуття склав 1 267 242 тис.грн., з яких тільки 2,4% склало взуття українського виробництва. Як показує огляд ринку роздрібної торгівлі одягом і взуттям, складений компанією Alliance Capital Management, найбільше взуття було продано в київських магазинах - на 517 214 тис.грн.

За Києвом йдуть області:
- Дніпропетровська (140 015 тис.грн.)
- Одеська (131 753 тис.грн.)
- Харківська (121 698 тис.грн.)
- Львівська (72 515 тис.грн.)
- Запорізька (49 747 тис.грн.)
- Київська (24 254 тис.грн.)
- Херсонська (20 916 тис.грн.)
- Вінницька (19 692 тис.грн.)
- Полтавська (18 397 тис.грн.)
- Миколаївська (17 697 тис.грн.)
- Черкаська (15 279 тис.грн.)
- Рівненська (13 784 тис.грн.)
- Івано-Франківська (12 318 тис.грн.)
- Житомирська (11 471 тис.грн.)
- Закарпатська (10 003 тис.грн.)
- Чернівецька (9 093 тис.грн.)
- Хмельницька (7 827 тис.грн.)
- Сумська (6 651 тис.грн.)
- Чернігівська (6 500 тис.грн.)
- Кіровоградська (6 089 тис.грн.)
- Волинська (5 755 тис.грн.)
- Тернопільська (5 180 тис.грн.)

Найкраще взуття українського виробництва продається в Черкаській області - її питома вага склала 26% від усього обсягу продажів взуття, а найменше українське взуття популярна в Києві (її частка всього 1,2%) - передає marketingbase.com.ua

Відповідно до огляду ринку роздрібної торгівлі одягом і взуттям, в зв'язку зі складними економічними умовами і різким падінням купівельної спроможності мережі з продажу недорогого взуття закривають свої магазини в Україні.

Продажі взуття скорочуються, це зачіпає і нижній ціновий сегмент, конкуренція в якому помітно посилюється. Кожен оператор ринку намагається запропонувати в цьому ціновому сегменті товар за найнижчою вартістю, але тримати "баланс" вдається не всім. Компанія MTI в зв'язку з незадовільними фінансовими результатами роботи, закриває 25 магазинів мережі Plato і залишає тільки один магазин в Києві, який буде працювати в форматі outlet. Також, залишиться працювати інтернет-магазин мережі.

Що стосується Centro, українського підрозділу найбільшої російської взуттєвої мережі ЦентроОбувь, то її проблеми, також, можуть бути пов'язані зі складнощами, які переживає російські бізнес мережі, де магазини працюють під брендами Centro, ЦентроОбувь - сумарні борги мережі оцінюються в 30 млрд. рублів ($ 440 млн.). Масово закривати українські магазини мережа почала ще в 2015 році: на початок року працювало близько 150 магазинів Centro, а рік по тому їх було вже менш ста. Це пояснюється скороченням продажів взуття в країні на 30-50% на тлі кризи і жорсткими умовами оренди. Розвитком мережі Centro в Україні займалася компанія "ТРЕЙДШУЗ", яка належить одному із засновників ЦентроОбуві Анатолію Гуревичу і литовському бізнесменові Гедрюс Пукас. В огляді ринку кажуть, що Україна була останнім закордонним ринком, де працював рітейлер з 2011 року.

Нагадаємо, що раніше ще одна російська взуттєва мережа - Carlo Pazolini (восьмий за величиною взуттєвий рітейлер на російському ринку і четвертий серед російських взуттєвих підприємств після ЦентроОбуві, Kari і Zenden) закрила свої магазини в Рівному та Вінниці, а на початку липня 2016 року в Господарському суді Черкаської області почався процес банкрутства Карло Пазоліні Трейдінг.

Разом з тим, велика польська мережа ССС, яка вийшла на український ринок ще в 2013 році і планувала відкрити 30-50 магазинів (переважно по франчайзингу), планує в 2016 році запустити в Україні продаж взуття через інтернет. Компанія має намір збільшити обсяг річних продажів через Інтернет на 75%. Поки електронна комерція приносить їм 10% загальної виручки. CCC володіє 67 торговими марками, продукція під якими реалізується в більш ніж 700 магазинах під брендами CCC, Boti і Lasocki. В Україні компанія представлена в 5 магазинах в Луцьку, Рівному, Тернополі та Львові.

Британська взуттєва мережа Keddo, яка позиціонує себе на ринку з модним асортиментом і доступними цінами (середній чек 900-1200грн.), відкрила другий магазин в Україні. Всього в світі відкрито 42 магазини мережі Keddo. Торгова марка належить компанії AnalpaInc, продукція якої представлена в українських інтернет магазинах і власною торговою мережею Just Shoes. Розвитком мережі Keddo в Україні займається компанія Модна тема. До середини наступного року компанія планує відкрити ще два магазини британського бренду в Києві і Львові.

Джерело: allretail.ua