UKRU

Бізнес-публікації

25 жовтня 2016

Програми суворої звітності.


Як вибрати програму для подачі звітів в фіскальні та контролюючі органи?
Робота будь-якого підприємства неможлива без регулярних звітів про свою діяльність контролюючим органам. Щомісяця фінансовий відділ або бухгалтерія постачає Державну фіскальну службу, Держкомстат, Пенсійний фонд та інші структуру мегабайтами усіляко інформації. Максимально спростити цей процес дозволяють спеціальні програми, покликані автоматизувати процес подачі звітності в держструктури в електронному вигляді. Завдяки їм підприємці можуть істотно заощадити час і гроші.

Ще кілька років тому багато компаній і приватні підприємці воліли здавати звітність в паперовому вигляді. Всі ці призводило до неймовірним черг, нервових зривів і штрафів. Простояти 5 годин у черзі в кабінети співробітників контролюючих органів було майже нормою. І не виключено, що з цими ж проблемами стикаються деякі підприємці і зараз, вважаючи за краще віддавати документи чиновникам особисто в руки. Адже після того, як звіти передані, наприклад, співробітникам фіскальної служби, вони повинні перенести дані з документів у паперовій формі в електронний формат, що, природно, відбувається не швидко.

Паперовий документообіг - справжнє джерело всіляких проблем. По-перше, не виключені описки і помилки в документах, які заповнюються вручну. По-друге, можуть змінитися бланки для звітності і всі підготовлені документи виявляться марною тратою часу і сил. По-третє, невірно складені документи або не подали в термін ведуть до штрафних санкцій.

Уникнути всіх цих складнощів дозволяють програми для подачі звітності. Більш того, багато хто з них відкривають для підприємців додаткові можливості. Візьмемо, наприклад, зберігання документів. Замість того, щоб нарощувати папки, ящики або коробки з бухгалтерською інформацією, збільшується з року в рік і займає все більше і більше місця, документи можуть перебувати в електронному вигляді. Одночасно з цим спрощується можливість швидкого пошуку потрібних документів, які були оформлені, скажімо, 3 роки тому.

Інша, не менш важлива перевага програм для подання звітності - отримання повідомлень про отримання при надсиланні документів. Причому все це можна виконати в будь-який час дня і ночі. Тобто документи не можна втратити, а одержувач не зможе відмовити в їх прийнятті, що важливо, коли мова заходить про держустановах.

Для вибору необхідної програми для подачі звітності потрібно читав ряд факторів: масштаб бізнес, його специфіка, в якому центрі сертифікації купувався електронний сертифікат (електронний підпис), продуктивність комп'ютера і т.д.

Також важливо дізнатися у заснованих контрагентів, якими програмами користуються їх бухгалтерія. Елі встановити однакове програмне забезпечення, то з'явиться можливість обмінювати документами в електронному вигляді не тільки з регуляторами, а й бізнес-партнерами, що заощадить масу часу і паперу для принтера. І все ж, перш ніж робити вибір на користь певної програми, краще спочатку замовити демоверсію. Це дозволить зрозуміти, наскільки зручно працювати з програмою і чи відповідає вона потребам компанії. Наведемо коротку характеристику найбільш популярних програм для подачі звітності.

ЄДИНЕ ВІКНО ПОДАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ЗВІТНОСТІ

Програма надається користувачам безкоштовно. З її допомогою можна формувати звітність та податкові накладні, а також підписувати документи цифровим підписом. У той же час програма оновлюється нерегулярно і має обмежений функціонал. Крім того, вона не дозволяє обмінюватися з контрагентами документами в електронному вигляді.

M.E.Doc

Одне з популярних програмних забезпечень серед бухгалтерів. Програма дозволяє не тільки подавати звітність, а й обмінюватися первинними документами, включаючи документи з вкладеннями в будь-якому форматі. Крім того тут використовується система підказок при складанні документів, що вбереже бухгалтера від помилок.

Якщо є необхідність в роботі з документами з різних робочих місць і навіть точок земної кулі, тоді всю бухгалтерію можна перенести на віддалений сервер, скориставшись веб сервісом «Сота». Програма не безкоштовна і його вартість залежить від кількості придбаних модулів.

СОНАТА

Одна з переваг програми - невисокі вимоги до продуктивності комп'ютера. По праву вважається одним з найпростіших і доступних програмних забезпечень. Програма легко оновлюється. А розробник забезпечує непоганий рівень обслуговування та підтримки.

У той же час складно налагодити обмін податковими накладними та первинними документами з контрагентами, якщо у них встановлено інше програмне забезпечення. Облуживание програми недороге і обійдеться в суму близько 500 грн. щорічно.

Арт-Звіт Плюс

Це програмне забезпечення дозволяє використовувати весь необхідний функціонал для подачі звітності. Для підтвердження документів підійде електронний ключ, отриманий в будь-якому центрі сертифікації.

Як і у деяких інших програм, тут теж застосовується система підказок при формуванні звітності. З мінусів цього програмного забезпечення називають невеликий набір видів самої звітності, хоча є все необхідне. У рік «Арт-Звіт Плюс» обійдеться в 480 грн.

iFin

Перевага цього програмного забезпечення - можливість вести облік віддалено. Тут вся база даних буде знаходитися на окремому сервері. У той же час, перелік пропонованих звітів невеликий. Крім того, в програмі немає системи підказок, що може створити певні складнощі для новачків. Вартість програмного забезпечення складає 550 грн. на рік.