UKRU

Бізнес-публікації

13 жовтня 2016

Бізнес-план. Як відкрити фотостудію.


Послуги фотографа завжди мають попит. Без яскравих фотографій, що запам’ятовуються, важко уявити сучасне суспільство. Відкриття фотостудії – хороше вкладення капіталу. Творчість фотохудожників затребувана в усіх сферах життя.

Особливості роботи фотостудії

Які послуги пропонує фотостудія? Окрім стандартних фотографій, фотографи-професіонали роблять знімки в незвичайному ракурсі, з креативним підходом до оформлення студії, враховуючи побажання клієнта.

Можна замовити обробку фотографії на спеціальному устаткуванні, з використанням програм кольорокорекції, ретуші, різних спецефектів. Надається роздрук фотографій з різних носіїв, відновлення, обробка і друк старих, зношених знімків. Фотостудія пропонує послуги професійного фотографа з подальшою обробкою фотографій, виготовленням фотоальбому, фотокниг, перенесенням улюбленого фото на сувенірну продукцію, друк календарів і листівок з потрібним зображенням.

Пошук клієнтури

Приготуйтеся до високої конкуренції в цьому сегменті ринку. Вкладення у бізнес відносно невеликі, відкрити фотостудію досить просто. А щоб виділитися серед колег по цеху, вам доведеться завойовувати клієнтів якістю, розумними цінами, креативними ідеями та широким спектром послуг. Затребувані напрямки такі:
- фото на документи;
- зйомки різних урочистостей;
- весільна фотографія;
- зйомки товарів для інтернет-магазинів;
- фотографії для місцевих друкованих видань;
- фотосесія на природі;
- фотосесія в школі та дитячому садку;
- виготовлення портфоліо для модельного бізнесу.

Кожен напрямок діяльності має свої переваги. Більшість послуг затребувана цілий рік. Під час випускних у дитячих садках, школах, вузах потік клієнтів збільшується. Професіонали радять завчасно обійти освітні заклади із зразками ваших робіт і запропонувати замовити зйомку саме у вас. Важливий повний перелік послуг. Клієнт платить гроші та отримує готовий, гарно оформлений фотоальбом.

Деякі фотографи обирають один-два напрямки діяльності, інші охоплюють декілька. Кожен варіант по-своєму хороший. Послугами найкращого весільного фотографа в місті захочуть скористатися дівчата, які цінують стиль, креативність та якість знімків. Особливі фото коштують чимало. Але відоме ім’я майстра приваблює клієнтів, незважаючи на високу вартість послуг.

З іншого боку, зйомка і друк фото на документи, при обслуговуванні дитячих свят, корпоративів та урочистостей цікавить широке коло клієнтів. Вивчіть ринок, щоб зрозуміти, який напрямок діяльності буде більше затребуваний у вашому місті. Треба враховувати прибутки населення та його культурний рівень.

Вибір та оформлення приміщення

Що треба, щоб відкрити фотостудію? Нюансів багато. Від правильного вибору та оформлення приміщення залежать:
- перше враження про вашу фотостудію;
- умови роботи фотографів і моделей;
- потік клієнтів.

Площа приміщення – 40-50 кв. м. Місця вистачить для розставлення фонів і освітлювального устаткування. Вартість оренди офісного приміщення поблизу від центру міста коштуватиме близько 10 000 грн на місяць.

У виробничих приміщеннях на околиці вартість оренди набагато нижча. Якщо ви зважитеся на такий варіант, з’ясуйте, наскільки зручно клієнтам буде добиратися до вас. Ніхто не захоче їхати фотографуватися через півміста, якщо на розі будинку є хороша фотостудія.

Оздоблення у фотостудії не повинно бути яскравим і крикливим. Перевірте, щоб освітлення не давало небажаних відблисків. Матові фарби добре поглинають світло, врахуйте це. Фахівці рекомендують темні, глибокі сірі тони. Це зауваження стосується безпосередньо залу, де будуть проходити фотосесії.

Регулярно змінюйте фони студії.

У приймальні можна проявити фантазію та оформити стіни стильно й креативно, щоб клієнт одразу побачив почерк майстра. Розмістіть на стінах найцікавіші різнопланові знімки. Вдало підібране освітлення підкреслить красу кожного фото.

Устаткування

Складіть бізнес-план фотостудії. Так ви визначите напрямок вашого розвитку, рівень витрат і прибутків, терміни окупності бізнесу. Одна з важливих статей витрат – купівля устаткування. Для початку роботи вам знадобляться:
- постійні та імпульсні джерела світла (не менше 4 шт.);
- фотоапарати з набором об’єктивів;
- кріпильні установки та фони різного дизайну;
- флешметр;
- парасольки на просвіт і відображення, спеціальні штори, насадки на софтбокси і рефлектори;
- стійки для світла, кріплення, штативи;
- синхронізатори.

Для клієнтів потрібні:
- дзеркала на всю стіну;
- зручні стільці, крісла у приймальні;
- туалетний столик, ширма.

Для роботи фотографа та адміністратора знадобляться:
- комп’ютерний стіл;
- хороший комп’ютер;
- спеціальне програмне забезпечення;
- декілька телефонів.

Для фотографа студія – друга домівка. Зробіть її комфортною не лише для клієнтів, але й для себе. Гарний настрій – запорука творчих успіхів.

Реклама

Як відкрити фотостудію, щоб вона швидко завоювала популярність? Успішні фотографи радять серйозно поставитися до рекламної кампанії. Багато фотографів-початківців допускають прорахунки, вкладаючи гроші в ті види реклами, які не приносять належного ефекту.

Не слід розміщувати інформацію про фотостудію:
- на телебаченні або радіостанціях – ефект майже нульовий;
- у журналах, присвячених світу кіно та фотографії, – читачі рідко фотографуються самі.

Роздача візиток, рекламних буклетів, участь ростових ляльок приведуть до того, що ваші гроші опиняться разом з рекламною продукцією в найближчій урні. Більшість людей навряд чи прочитають вашу «творчість».

Спершу фотографуйте безкоштовно всіх своїх родичів, друзів і знайомих. Запросіть їх до себе в студію, виберіть найкращий ракурс, підготуйте цікавий фон. Знімки мають вийти яскравими, стильними, щоб людина залишилася задоволеною вашою роботою.

У століття інтернету цікаві знімки дуже швидко опиняться на сторінці в одній з соціальних мереж. І тоді спрацює ефект вірусного маркетингу. Питання типу «Хто зробив ці класні знімки?» будуть першими ластівками на шляху до успіху. Рекомендації друзів по ланцюжку передаватимуться їх знайомим, і скоро у вас з’являться перші клієнти.

Створіть свою групу в мережі. Розмістіть ваші контактні телефони, адресу студії, перелік і вартість послуг. Постійно оновлюйте знімки, додавайте цікаві роботи, проводіть акції до різних свят і знакових дат.

Замовте гарну, стильну вивіску. Розмістіть на фасаді будівлі фотографії, що чіпляють погляд. Проявіть смак і фантазію. Поряд з фотостудією поставте дороговкази.

Персонал

Якщо ви – і власник фотостудії, і фотограф-професіонал в одній особі, вам знадобиться лише адміністратор. До його обов’язків будуть входити організація роботи з клієнтами, презентація вашої фотостудії, підтримка презентабельного вигляду приміщення.

Якщо ви далекі від професії фотографа, найміть молодих фахівців, які мають талант і нестандартний погляд на звичайні речі. Вивчіть їх роботи, запросіть професіонала для консультації та оцінки якості їх робіт.

Якщо дозволяють кошти, зверніться до відомих фотографів. Розкручування бізнесу піде швидше. Врахуйте, що майстру потрібні хороше устаткування та умови роботи, які його влаштовують.

Ціна питання

Скільки коштує відкрити фотостудію? Мінімальна сума вкладень – 300 000 грн.

Витрати:
- купівля устаткування, програмного забезпечення – близько 240 000 грн;
- ремонтні роботи – близько 50 000 грн;
- рекламні заходи – близько 10 000 грн.

Щомісячні витрати:
- оренда – від 8000 грн;
- маркетинг, реклама – від 2000 грн;
- заробітна плата адміністратора – до 5000 грн.

Підготуйтеся до того, що на початку шляху, поки клієнтська база буде формуватися, прибуток ви не отримаєте. Подальша прибутковість бізнесу залежатиме від того, якого рівня майстри працюють у вашій команді. Сума виручки обмежується лише вашим умінням залучити клієнтів, якістю фотографій, переліком послуг, наполегливістю, працьовитістю, бажанням присвячувати роботі 24 години на добу (перший час, звичайно).

Коли про вас дізнаються та оцінять вашу творчість, ви повністю окупите витрати. Точний відрізок часу, через який бізнес почне приносити прибуток, прорахувати важко. Бізнес-план фотостудії, звичайно, допоможе зрозуміти, коли ви вийдете в плюс. Як правило, це відбувається за 1-2 роки. Але передбачити, як швидко у вас з’явиться постійний потік клієнтів, неможливо.

Як збільшити прибутковість і швидше знайти клієнтуру?

- Шукайте талановитих людей, не лінуйтеся, переглядайте сайти, де розміщені портфоліо молодих фотографів, запрошуйте на фотосесії популярних у вашому місті або регіоні осіб. Як зацікавити їх – вирішувати вам.
- Беріть участь у міських виставках фотохудожників, пропонуйте свої послуги в усіх освітніх закладах.
- Вивчайте роботи талановитих майстрів, переймайте досвід.
- Зі збільшенням кількості фотографій підвищуйте їх якість.

Пам’ятайте, що фотографія як бізнес має цікавити вас не лише заради отримання прибутку. Творчість не можна поставити на потік. Процвітати будуть лише ті фотостудії, де з повагою ставляться до кожного клієнта і створюють яскраві образи, які запам’ятовуються.