UKRU

Бізнес-публікації

9 серпня 2016

Як відкрити спортзал: бізнес-план. На тренуваннях можна заробити 25 тис. грн щомісячно.


Навіть у кризу люди турбуються про здоров’я і зовнішність. Крім того, правильний спосіб життя дозволяє заощадити на лікарях, тому багато українців активно займаються спортом. За словами експертів, зараз попит мають недорогі спортзали біля будинку, де можна купувати абонемент щомісячно.

Характеристика

Відкриваємо спортзал «Сила в тілі». Нашими клієнтами переважно будуть жінки – запропонуємо їм ходити на йогу, фітнес, танці та курси самооборони. У студію зможуть також приходити діти, з якими зайняття проходитимуть в ігровій формі, причому уроки можуть проводитися з батьками. Також у спортзалі буде місце для тренажерів кардіонапрямку – бігових доріжок, орбітреків, велотренажерів. Не забудемо про вагітних – для них будуть проходити спецзайняття спільно з чоловіками. І хоча конкуренція на спортринку столиці висока, оскільки в Києві працює більше 200-300 залів різного формату, займемо нішу за рахунок різноманітності послуг і низьких цін. За розрахунками, якщо щодня до нас ходитимуть по 60 осіб, витрати окупляться через 3 роки і 2 місяці.

Маркетинг

Нам знадобиться сайт. Розробка «візитки» з фотогалереєю, контактами, цінами, заходами потягне на 15 тис. грн. На домен, хостинг і техпідтримку закладемо 5 тис. грн на рік. Не забуваємо і про створення сторінок у соцмережах, але їх просувати будемо безкоштовно. Не забуваємо про акції: будемо розробляти цікаві пропозиції, наприклад, сезонні – «Готуємося до моря за 10 днів». Також надамо клієнтам розстрочку при купівлі абонемента на рік.

УСЬОГО: 20 тис. грн на старті та 5 тис. грн на місяць.

Стартовий капітал

Для роботи спортстудії орендуємо 100 кв. м на Позняках, де буде 2 зали: для фітнесу і тренажерів, а також роздягальня та приймальня. Для цього виберемо перший поверх у новобудові. З урахуванням того, що ремонт приміщення займе 2 місяці, закладемо 40-50 тис. грн на оренду і ЖКГ. Адже оренда потягне на 15 тис. грн, а «комуналка» – на 5-10 тис. грн.

Ще 300 тис. грн закладемо на ремонт спортзалу, причому ми враховуємо, що система вентиляції там розроблена, а душових ми не робимо – тільки роздягальню. Таким чином, грошей нам вистачить на фарбування стін, закупівлю дзеркал, монтаж підвісних стель, установку ламінату та обладнання трьох санвузлів.

На закупівлю професійних велотренажерів, орбітреків, бігових доріжок, супутніх аксесуарів знадобиться ще 400 тис. грн, а 200 тис. грн потрібно на придбання шаф, диванів, столу, оргтехніки, встановлення камер відеоспостереження та сигналізації.

УСЬОГО: 950 тис. грн.

Поточні витрати

Сюди закладаємо оренду приміщення (15 тис. грн), комунальні послуги (10 тис. грн), закупівлю канцелярських товарів, лампочок, миючих засобів (10 тис. грн), оплату інтернету, мобільного зв’язку, охорони (2000 грн). На непередбачені витрати закладемо 5 тис. грн, стільки ж – на підтримку товарного ряду і додаткові послуги у вигляді вологих серветок, негазованої води тощо. Разом: 47 тис. грн.

ЗАРПЛАТА. Візьмемо на роботу чотирьох адміністраторів (один з них – власник бізнесу), які працюватимуть по двоє через день. Вони будуть спілкуватися з клієнтами, стежити за порядком (невелике прибирання), оформляти замовлення, проводити індивідуальні та групові тренування, стежити за сайтом і соцмережами тощо. Запропонуємо ставку 3500 грн плюс відсоток (за залучених клієнтів і продані послуги). Ще потрібні прибиральниця (2000 грн) і бухгалтер на півставки – для ведення звітності і спілкування з податковою (3000 грн). Разом: 19 тис. грн.

УСЬОГО: 66 тис. грн щомісячно.

Окупність проекту

Припустимо, що щодня у нашому спортзалі буде проходити по п’ять групових тренувань, на кожному займатимуться по 12 осіб. З урахуванням того, що активні клієнти ходять у клуб, як правило, три рази на тиждень, розуміємо, що за місяць наш зал можуть відвідати приблизно 480 осіб. Якщо кожен заплатить за щомісячний абонемент 200 грн, то ми зможемо отримати 96 тис. грн прибутку. Віднімаємо поточні (66 тис. грн) і маркетингові (5000 грн) витрати (усього 71 тис. грн), отримуємо 25 тис. грн. З урахуванням стартових (950 тис. грн) і маркетингових (20 тис. грн) витрат (усього 970 тис. грн) розуміємо, що на окупність вийдемо приблизно через 3 роки і 2 місяці.

Шукаємо затребувані «фішки»

Хоча криза вплинула на оптимізацію українського ринку спортпослуг приблизно на 20-25%, цей напрямок бізнесу все одно залишається привабливим для інвестицій, кажуть експерти. «Перестали купувати абонементи випадкові люди – ті, хто ходить у спортзал раз на рік. Але ті, хто займається постійно, не відмовилися від своїх звичок – просто багато хто тепер обирають бюджетні варіанти, де є хороші тренажери і грамотні тренери», – відзначає глава Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос.

БІЛЯ БУДИНКУ. Криза примушує спортзали переформатовувати свою роботу, зокрема, активніше шукати «фішки», які мають попит. «Взагалі запуск спортклубу – серйозний і дорогий бізнес. Його відкриття може обійтися в суму від 50-100 тис. доларів. Такі інвестиції може потягти не кожен підприємець, тому краще звернути увагу на якийсь «домашній» формат вартістю до 30 тис. доларів. Тобто відкрити невеликий спортзал у тих спальних районах, де спостерігається дефіцит таких послуг. Наприклад, зайняття спортом завжди актуальне в мікрорайонах, де активно будуються багатоповерхівки, або в невеликих містах», – роз’яснює Кривонос.

СПЕЦІАЛЬНО. Щоб попит на послуги спортзалу був стабільно постійним, бажано ще до запуску проекту опитати місцевих жителів на тему, який спортзал їм потрібен у мікрорайоні. «Зараз людей все частіше цікавить спеціалізація закладу. Наприклад, можна працювати у напрямку жіночого фітнесу, мілітарі, силових тренувань, гімнастики для вагітних, реабілітаційних зайнять тощо. Крім того, все популярнішими стають спортивні студії для дітей, зокрема, пов’язані із зайняттями спортом, боксом, східними єдиноборствами», – уточнює Кривонос. При цьому, за його словами, «домашній» спортзал може розміститися на площі 50-60 кв. м: «Тут можна уникнути великих капіталовкладень, наприклад, якщо в студії займатимуться тільки мешканці будинку, можна взагалі не робити душових. Треба розуміти, що спеціалізація часто дозволяє заощадити до 30-50% початкових інвестицій».

Запускаємося з тренерами

Незважаючи на уявну простоту спортбізнесу, такі проекти все ж краще запускати з професійними консультантами, вважає бізнес-тренер Владислав Вавілов. «Справа в тому, що зал треба відкривати з тими, хто давно працює у фітнесі. Адже хто краще за тренера допоможе підшукати приміщення, підібрати тренажери, скласти графік зайнятть? Причому в кожному з цих питань може бути безліч нюансів. Наприклад, відкрили клуб на 250 кв. м, а душових зробило недостатньо. У результаті ця проблема розкриється, коли в роздягальнях буде товкотнеча. Не виключено, що доведеться її вирішувати шляхом проведення нового ремонту. А це недешеве задоволення», – відзначає він.

З РОЗУМОМ. При запуску закладу важливо також враховувати наявність інфраструктури, парковки і великого потоку людей. «Не варто відкриватися недалеко від великих мережевих клубів – з ними важко конкурувати. Але можна знайти хороші прохідні місця, де буде високий попит на послуги. Зокрема, добре відкриватися поряд з технікумами або вузами. У такому разі заклад має бути універсальним, адже сюди будуть ходити викладачі, студенти, мешканці сусідніх будинків чи співробітники офісів. Крім того, важливо вибирати приміщення, де поруч є парковка або стоянка. Це дозволить залучити аудиторію, яка пересувається по місту на своєму автотранспорті», – пояснює Вавілов. А ось на чому не варто економити, так це на купівлі професійних тренажерів, адже спортивний інвентар для домашнього вжитку ризикує швидко вийти з ладу, якщо буде активно експлуатуватися. «Можна взяти устаткування в лізинг або пошукати вживане», – уточнює Вавілов.

РИЗИКИ. У цьому бізнесі не варто забувати про ризики – низькі сезони і стрибки валюти. «Порожні місяці – січень і травень. Але влітку ситуація вирівнюється, оскільки у людей зараз менше можливостей їздити у відпустку, замість цього вони ходять у клуб», – розповідає Вавілов. За його словами, більш чутливі ризики у вигляді валютних стрибків, тому краще за все мати валютний запас, щоб була можливість справлятися з різними форс-мажорами.

Джерело: www.segodnya.ua