UKRU

Бізнес-публікації

8 серпня 2016

Своя сорочка: покупці пішли до українських дизайнерів.


Патріотизм проник у моду. За три місяці цього року роздрібні продажі українського одягу збільшилися в середньому на 20-30% у порівнянні з січнем-березнем 2015-го, розповіли три директори роздрібних мереж. У деяких ритейлерів ситуація ще краща.
У прес-службі Рівненського льонокомбінату (розвиває одежну мережу Goldi) повідомили, що в першому кварталі нинішнього року продали на 74% більше товару, ніж у січні-березні 2015-го. «Упродовж останніх двох-трьох років інтерес до української продукції помітно зріс», – відзначає експерт з торгової нерухомості Вадим Зінченко.

У магазинах, які працюють під брендами іноземних мереж, інша ситуація. Генеральний директор групи компаній «Ультра» (мережі одягу Baldinini, Levi’s, Pierre Cardin, Lagerfeld і Guess) Андрій Макаров розповідає, що у січні-березні продано на 15% менше товару. «Березень був холодним», – відзначає ритейлер.

З чим пов’язане зростання популярності української продукції? Зараз в Україні близько 20 брендів, під якими продають одяг українські виробники і модельєри. Серед них a.Tan, U Dress, UA Made, Goldi, Kokon Space та інші. «Деякі власники таких мереж шукають приміщення для відкриття нових магазинів», – розповідає директор департаменту торгової нерухомості українського підрозділу Colliers International Наталія Кравець.

Ритейлери, які торгують товарами іноземних брендів, навпаки, зайняли вичікувальну позицію. Вони готові відкривати магазини лише у тому випадку, якщо отримають бонус від керівників торговими центрами. Наприклад, компенсацію за проведення ремонту або плаваючу орендну ставку, розмір якої залежить від обсягу продажів магазину. Але таких пропозицій небагато.

У чому причина успіху українських мереж? Патріотизм і конкурентна ціна. «Зараз модно носити речі українських дизайнерів, їхні колекції істотно відрізняються від пропозиції зарубіжних мереж», – вважає Кравець. Українські ритейлери скористалися кризою і відкривають магазини в популярних торгових центрах. Три роки тому про таке не можна було і мріяти.

Раніше у торгових центрів існував аркуш очікування з потенційних орендарів. Але після кризи 2014 року ситуація змінилася: бажаючих винаймати приміщення небагато, а орендні ставки знизилися мінімум на третину. «Багато мереж закривають свої неприбуткові магазини, в ситуації, що склалася, у ритейлерів немає можливості їх утримувати», – розповідає Вадим Зінченко. «Українські виробники істотно поліпшили якість і дизайн своїх виробів, – відзначає генеральний директор Arber Group Вадим Золотаревський. – Потрапити на ринок стало набагато простіше».

Є й інша причина. Собівартість товарів іноземних компаній повністю залежить від курсу долара, відзначають у прес-службі Рівненського льонокомбінату. Після стрибка курсу західні бренди змушені були підняти ціни практично втричі. «Наші витрати переважно в гривні, ми підняли ціну приблизно на 50%», – говориться в письмовій відповіді комбінату.

У найближчі рік-два магазини українських виробників будуть затребувані, вважає Зінченко. Але якщо політична та економічна ситуація в Україні поліпшиться, зарубіжні мережі спробують повернути втрачені позиції. Подальший розвиток ситуації залежатиме від самих ритейлерів – чи зможуть вони розумно використати час і сформувати попит у споживачів.

Джерело: http://biz.liga.net/