UKRU

Бізнес-публікації

29 липня 2016

10 помилок при створенні логотипу.


Кожен підприємець зіштовхується з питанням ідентифікації свого бізнесу. Простіше кажучи, з тим, що буде робити бізнес впізнаваним. Це не лише «фішка» послуги або товару, які продаватимуться. Це ще й візуальний імідж – фірмовий стиль. Однією із складових фірмового стилю є логотип – тобто візитна картка будь-якої фірми.
Існує безліч міфів, які деякі підприємці сприймають як непорушну істину і через це припускаються помилок. Які міфи найпоширеніші при створенні логотипів і як уникнути помилок – про це ми поговоримо далі. Частина з них актуальна навіть для компаній з великими бюджетами.

Помилка 1. Логотип повинен мати крутий і дорогий вигляд

Не поспішайте з відповіддю. Можливо, вам потрібен логотип, який відмінно працюватиме для вашого бізнесу, виділятиме вас серед конкурентів, матиме гідний вигляд і при цьому він необов’язково повинен коштувати силу-силенну грошей?

Успіх логотипу полягає не в дорогому дизайні, а в якості його створення. Наприклад, у 1971 році студентка університету Портленду Каролін Девідсон за скромний гонорар (35 доларів) розробила для нікому не відомої фірми логотип. Це була компанія Nike. Чи коштувала тоді розробка логотипу Nike скажених грошей? Ні. Чи працює він? Так. І таких прикладів багато. Не вірите? Тоді давайте подивимося на вартість розробки логотипів відомих компаній. Розробка логотипу компанії Coca-Cola коштувала $0, Nike – $35, Twitter – $15, але при цьому логотип Pepsi коштував $1 млн, а BP – $221 млн. Вартість різна, але всі логотипи успішні у своїй ніші.

Звичайно, логотип – зовсім не головне, і безпосередньо на успіх бізнесу він не впливає. Легко можна працювати зовсім без нього або з дуже простим логотипом. Проте непрофесійне і неакуратне рішення може зіпсувати репутацію. Отже, краще взагалі без логотипу, ніж з поганим.

Тому прямо дамо відповідь на запитання, чи варто витрачати багато грошей на створення логотипу на початковому етапі запуску бізнесу, – ні, не варто.

Помилка 2. Успіх можливий тільки з якісним дизайном

Так, дизайн важливий. Наприклад, 80% власників малого бізнесу вважають дизайн логотипу, сайту та інших елементів фірмового стилю «дуже важливим» або «важливим» для досягнення успіху компанії. Лише 3% вважають, що дизайн не є важливим.

Але чи варто покладатися тільки на якісний дизайн в конкурентній гонці? Навряд чи. Це лише один з інструментів. Можливо, ви і привернете увагу клієнта, але довгостроковий успіх вашої компанії залежить від ваших продуктів, маркетингу, новаторства тощо.

Близько 50% власників малого бізнесу не мають свого сайту, в них немає сторінки на Facebook, профілю в LinkedIn. Але багато хто створюють прибутковий бізнес без присутності в інтернеті і за допомогою сарафанного радіо. У деяких з них є текстовий логотип, створений сервісами на кшталт Flamingtext. Звичайно, колись їм стане незручно дивитися на нього і вони поміняють логотип.

Але в той же час, якщо у вас є вибір між поліпшенням сервісу, отриманням прибутку чи клопотанням про ваш логотип – виберіть перші два варіанти.

Помилка 3. Мені потрібен найбільш трендовий дизайн логотипу

Коли читаєш чергову статтю про тренди дизайну логотипів на певний рік, дуже хочеться створити логотип, який буде на хвилі останніх тенденцій дизайну. Але, як писав у своїй книзі «Логотип і фірмовий стиль. Посібник дизайнера» Девід Ейрі, коли справа стосується створення логотипів і фірмового стилю, тренди краще залишити для модної індустрії. Тренди приходять і йдуть, і от чого вам вже точно не треба, так це вкласти чималу кількість свого часу і грошей в дизайн, який швидко застаріє.

Довговічність понад усе, і логотип повинен проіснувати стільки ж, скільки і бізнес, який він представляє. Час від часу його можна освіжати, уточнювати деякі деталі, але основна ідея повинна залишатися недоторканною.

Помилка 4. Мій логотип має бути не гірший, ніж у Apple і Starbucks

Це гідне прагнення, але навряд чи вам вдасться повторити успіх відомих компаній. Крім того, повторення чужої концепції – не кращий вибір. Щоб привертати увагу клієнтів, треба виділятися, а не повторювати чужі ідеї.

Тому набагато ефективніше буде проаналізувати, чому логотипи відомих компаній такі успішні, і перейняти їх досвід. Наприклад, чому логотип компанії Coca-Cola не змінювався з 1987 року, а логотип компанії Nike – чудовий приклад сильного логотипу, що запам’ятовується, який ефективний навіть без кольору.

Помилка 5. По моєму логотипу всі повинні одразу зрозуміти, чим я займаюся

Це один з найпоширеніших міфів при створенні логотипу. Більшість представників малого бізнесу створюють логотип, що буквально зображує продукти, які вони продають, використовуючи заяложені візуальні кліше. Як у такому разі ваш бізнес виділятиметься серед конкурентів, якщо кожна компанія використовуватиме цю саму ідею? Логотип зовсім не зобов’язаний буквально зображувати те, чим займається компанія. Наприклад, логотип Audi – зовсім не машина. А логотип Hawaiian Airlines – не літак.

Помилка 6. У моєму логотипі має бути прихований меседж, як у FedEx

Чи стали ви більше замовляти товарів на сайті Amazon після того як помітили приховану посмішку у вигляді лінії? Навряд чи. Тому що для клієнтів важливо не це. Їм важливі сервіс, доступні ціни, якість продукції. Заради цього вони будуть готові стати клієнтом компанії, у якої може і не бути дуже крутого логотипу.

Ми не хочемо сказати, що ваш логотип не повинен мати прихованих елементів. Але якщо ви не знаєте, як їх вписати лаконічно і зрозуміло, не акцентуйте свою увагу на цьому. Логотип завжди можна освіжити, і зробити з цього рекламну кампанію.

Помилка 7. Якщо логотип сподобався команді, він сподобається і клієнтам

Логотип створюється для ваших клієнтів, а не для вас самих, ваших колег чи друзів. Ви повинні сформувати чітке уявлення про те, хто ваші клієнти і чого вони хочуть. Для цього визначтеся з якостями компанії, які ви хочете донести до вашої аудиторії, і постарайтеся створити логотип, який зміг би це зробити.

Помилка 8. Спочатку логотип, потім продажі та брендинг

Що роблять багато підприємців-початківців, коли створюють стартап? Правильно, вони створюють/замовляють логотип, фірмовий стиль. Але при цьому витрачають багато зусиль і грошей.

Створення логотипу – це творча робота, яка потребує багато ресурсів. Коли ви працюєте над запуском бізнесу, дуже важливо зберегти ваші сили та гроші на розробку продукту. Тому, можливо, на початкових етапах розвитку бізнесу вам слід більше сфокусуватися на продукті і продажах. Але це не означає, що у вас не повинно бути логотипу або він має бути неякісним. Є багато способів створити непоганий логотип з невеликим бюджетом. Наприклад, зробити це за допомогою онлайнових лого-мейкерів або найняти фрілансерів.

Помилка 9. Логотип – це лише елемент компанії, який треба створити

Багато хто недооцінює важливість логотипу і розглядає його як картинку, яку треба створити і розмістити скрізь, де тільки можна, – на сайті, в соцмережах, на візитці тощо, щоб бути не гірше за інших. Але проблема в тому, що треба розглядати логотип як інструмент, за допомогою якого можна отримати вигоду (хоч і не варто покладатися на нього на 100%).

Якщо ваші продукти хороші, ціни прийнятні, а з точки зору маркетингу і бізнесу ви не гірші за інших конкурентів, то якісний логотип може виділити вас і залучити додаткових клієнтів. Наприклад, ви купуєте молоко в супермаркеті і зупинилися на двох варіантах – одна упаковка з логотипом, інша – без. Яку упаковку ви оберете? За рівних умов (однакові ціни, об’єм і відсоток жирності), скоріше за все, ви купите молоко, на якому є логотип. Оскільки логотип – це також символ якості, обличчя компанії. Упаковка з логотипом викликає більше довіри, ніж упаковка без нього.

Помилка 10. Якщо я не розбираюся в дизайні, дизайнер сам зможе все придумати правильно

Ви як власник бізнесу повинні розуміти цінності вашої компанії та особливості ніші в цілому. З цієї причини ви постійно повинні брати участь в розробці логотипу. Хороший дизайнер завжди поставить вам кілька запитань, щоб максимально дізнатися про ваш бізнес, галузь, конкурентів, а ви повинні розповісти про ваше бачення бізнесу і цінності компанії якомога більше. Тільки коли дизайнер буде розуміти, для кого розробляється лого, кого воно має зацікавити і яку інформацію треба донести, він зможе втілити це у графіці. Звичайно, вам не треба цілодобово знаходитися біля розробника. Конструктивна розмова має відбутися при складанні технічного завдання. Саме на цьому етапі вам треба розставити всі точки над «i» й дати вичерпний обсяг інформації про себе. Далі йде робота з уточненнями та коректурою. Таким чином ви отримаєте якісний логотип, який працюватиме на вас.

Логотип – це, поза сумнівом, важливий елемент бізнесу. Але пам’ятайте, що на чолі кута має стояти якість вашого продукту, оскільки вдалого логотипу для успіху в бізнесі недостатньо.

Джерело: http://ubr.ua