UKRU

Бізнес-публікації

25 липня 2016

На що витрачає гроші українське покоління Y.


Молоді українці стали більше витрачати на враження і менше – на дорогі речі. Як на цьому можна заробити?
Нова споживча економіка з обігом $500 млрд формується навколо «індустрії Y», написав у TechChunch відомий венчурний інвестор Трістан Поллок. Профільне видання про інтернет-бізнес Ain.ua переклало його колонку і зробило доступною для української аудиторії.

На думку Поллока, велика частина дорослішаючого покоління міленіалів (чи покоління Y, до якого відносять молодь 1981-2000 років народження) хоче витрачати свої гроші на враження (заходи, новий досвід), а не на матеріальні цінності.

У гонитві за новими враженнями люди все більше йдуть в інтернет. На міленіалів вже зараз припадає майже третина світового ринку праці, а до 2020 року вони займуть на ньому домінуюче положення. У 2025-му їх частка складе близько 75% усього зайнятого населення планети. Це означає, що покоління Y незабаром стане основним споживачем товарів і послуг.

Як результат, лише через 5-10 років споживчі переваги у світі можуть кардинально змінитися. Міленіали все більше економлять на таких речах, як власний автомобіль або своє житло, і одночасно витрачають більше грошей на доступніші в еру швидкісного інтернету розваги.

ЛІГА.net вирішила з’ясувати, чи йде українське покоління Y в ногу з часом і чи дійсно міленіали починають витрачати більше грошей онлайн?

Концертний бум

Розпочнемо з концертів і розважальних заходів. Живі музичні фестивалі останніми роками процвітають, пише Трістан Поллок. За даними Nielsen Music, мінімум один такий захід у 2014 році відвідали 32 мільйони осіб. Квитки на фестивалі розходяться через інтернет.

Українські компанії підтверджують цю тенденцію. «Обсяг проданих через Concert.ua квитків у лютому і січні 2016-го в порівнянні з цим же періодом минулого року зріс на 157%», – каже керівник проекту Дмитро Чинь, не розкриваючи абсолютних цифр.

Подібна ситуація спостерігається і в квитковому онлайн-сервісі Karabas.com. Обсяг продажів квитків за останній рік з невеликим зріс у декілька разів. Причому купує електронні квитки переважно молодь. Якщо у 2014 році компанія продала 32 000 онлайн-квитків, то у 2015-му – вже 140 000. І лише за один січень цього року – 19 000.

У 2016 році тільки в Києві пройдуть два великі музичні фестивалі. Перший – U-park, де виступлять RHCP і Muse. Другий – Atlas Weekend на ВДНГ. На ньому заявлені більше 100 артистів, включаючи Apocaliptica, Gus Gus, Brutto та ін. Також цього року відбудуться концерти Prodigy та Hurts.

Свою нішу займають і окремі гравці. Дарницький арт-завод «Платформа» у 2015 році провів більше 40 фестивалів (музики, вуличної їжі, барахолки та ін.). Організацією шоу зайнялася медіагрупа StarLightMedia. Цієї зими вона показала свою прем’єру – «Вартові мрій».

Українці стали більше ходити в кіно. За даними компанії Media Resources Management, у 2015 році було продано 21,19 млн квитків – на 1,72 млн більше, ніж роком раніше. За підсумками 2016-го ринок кінопрокату ще додасть, прогнозує аналітик MRM Олександр Захлюпаний. Його орієнтир – 24 млн квитків.

Пограйки

Наші співвітчизники навчилися витрачати гроші і на онлайн-розваги. Показовий приклад: компанія Wargaming нещодавно повідомила, що у її World of Tanks за підсумками 2015 року грали онлайн близько 6 млн українців (на 50% більше, ніж у 2014-му). Знаючи загальну кількість користувачів і виручку компанії (за оцінкою Bloomberg), можна підрахувати, що білоруський розробник ігор заробляє в Україні на віртуальних танках більше за $23 млн на рік. Зрозуміло, це не єдина гра, якою захопилися українці останніми роками.

Вигідні попутники

Завдяки статистиці онлайн-сервісів добре простежується одна з особливостей міленіалів – економія на покупках. Яскравий приклад – майданчик BlaBlaCar, що об’єднує водіїв і пасажирів-попутників. За словами українського представника компанії Юлії Крупенко, в Україні сервісом вже скористалися сотні тисяч осіб. «Наприклад, сьогодні з Києва у Львів заявлено близько 200 поїздок. До Одеси їдуть більше 240 автомобілів. І це вівторок! У вихідні, а також у пікові періоди (Різдво або період літніх відпусток) ці цифри збільшуються в 4-5 разів», – відзначає вона.

Такі сервіси, як BlaBlaCar або Uber (заявляв про плани почати роботу в Києві), потроху позбавляють людей від необхідності мати власне авто. А заощаджені гроші покоління Y цілком може витратити на купівлю вражень.

Виходить, що Україна йде за світовим трендом: зміни в перевагах міленіалів сприяють розвитку великої кількості стартапів. І поки уряд робить вигляд, ніби такої цільової аудиторії не існує, бізнес вже навчився заробляти на їх обслуговуванні.

Джерело: http://biz.liga.net/