UKRU

Бізнес-публікації

12 липня 2016

Технології. Пристрій, що допомагає малому бізнесу збільшити продажі в роздробі.


Дати покупцю або клієнту можливість здійснити оплату без готівки в гаманці хоч у магазині, хоч вдома, хоч у метро – це означає… просто відповідати часу. Послуги і товари, за які можна заплатити лише «по-старому», купюрами, або карткою через термінал на касі, втрачають конкурентоспроможність.
У 2015 році на всі купівлі товарів за допомогою інтернету українці витратили 25 мільярдів гривень. 2016 рік обіцяє стати ще більш привабливим – прогнозують понад 30 мільярдів гривен. При цьому на онлайн-торгівлю припадає лише 2% загального обсягу роздрібної торгівлі. Для порівняння – у розвинених країнах цей показник становить від 7 до 15% і продовжує збільшуватися (дані компанії Pro-Consulting).

Для багатьох підприємців онлайн-канал продажів товарів і послуг відкрив нові перспективи. Для багатьох інших – зробив конкурентне середовище набагато жорсткішим. В першу чергу для тих, хто не мобільний, прив’язаний до місця і готівки. Чому? Наприклад, комусь треба замовити таксі, але вдома немає грошей… Багато хто не хоче стояти в чергах і ходити по супермаркету чи продуктовому магазину, а продукти потрібні усім… Хтось хоче подарувати квіти дружині, але ліньки рано виходити з дому… Що ці люди робитимуть? Правильно, знайдуть в інтернеті тих, хто здійснить доставку, прийме картку вдома або в іншому місці, зможе видати чек. Мільйони людей роблять замовлення в інтернеті, а оплачують «в реальності». Як мінімум тому, що хочуть спершу побачити і перевірити покупку, а потім сплатити по факту. Причому, бажано, безготівково, «офіційно» і з чеком. Та от надають таку можливість поки що менше 1% підприємців, адже стандартним платіжним терміналом, великим, дорогим і недовго працюючим без мережі, кожного кур’єра не забезпечиш. Популярні, але не законні для бізнесу операції переказу з картки на картку також не забезпечують розрахунок «тут і зараз», і тим більше не дають клієнту офіційного підтвердження надходження оплати за товар або послугу.

Але не онлайном єдиним. Будь-який бізнес, в якому важливі оперативність надання послуги і зручність клієнта в розрахунку за неї, пропонуючи різні варіанти оплати, виграє. Як підраховано бізнес-аналітиками, надаючи клієнту можливість безготівкової оплати, компанія може збільшити кількість продажів до 30%. Так само збільшується і середній чек – до 20%. Психологія споживача така, що «віртуальні» гроші витрачаються більш вільно, ніж візуально обмежена готівка з гаманця.

Більшість підприємців розуміють усі ці тенденції і вимоги ринку, але широко надавати послугу еквайрингу (безготівкова оплата за допомогою терміналу) заважають вартість самого апарату, фінансові витрати при його експлуатації та залежність від «бази». Проте з розвитком технологій і стрімким завоюванням мобільного простору смарт-гаджетами на ринку з’явилася нова пропозиція – мобільний еквайринг. Це картрідер або термінал оплати, який підключається до смартфона або планшета, і мобільний додаток Pay-Me для iOS і Android.

Послугу мобільного еквайрингу Райффайзен Банк Аваль надає разом із сервісом Pay-Me – рішенням для бізнесу, яке дозволяє здійснювати оплату картками Visa і MasterCard.

Pay-Me дозволяє приймати плату за товари і послуги з використанням банківських карток через mPOS-термінал, підключений до планшета або смартфона. Термінал дуже компактний, не потребує прив’язки до джерела живлення, менш залежний від GPS-сигналу (всі пам’ятають ступінь роздратування покупців у чергах на касах, коли «зависає» звичайний термінал). Мобільний еквайринг допомагає приймати до оплати картки в будь-якому місці і в будь-який час, при цьому істотно економити час і гроші порівняно з класичним еквайрингом. Головне – наявність мобільного зв’язку і доступу до мережі інтернет.

Як відзначають фахівці Pay-Me, це ще й інструмент маркетингу і підвищення продажів. Компанії та підприємці, які раніше не практикували безготівкову оплату, зможуть запустити накопичувальні програми, програми кешбек (накопичення або повернення якогось відсотка від сплачених сум для подальшої витрати на товари або послуги компанії). mPOS дозволяє компаніям залучити нових клієнтів за рахунок тих, хто любить платити карткою і накопичувати милі, бали і бонуси, тобто психологічно настроєний саме на такий тип оплати. Згідно з аналізом даних Pay-Me, виручка підприємців після впровадження оплати за допомогою mPOS-терміналів збільшується більш ніж на 20%.

«Райффайзен Банк Аваль співпрацює з нами вже близько двох років, і за цей період переконалися в надійності цього партнера, якісності технологічних рішень, високому рівні безпеки операцій. Робота з терміналом mPOS для підприємців – це дійсно вигідно і зручно, розширює можливості бізнесу і перспективи розвитку», – впевнений комерційний директор «Pay-Me Україна» Олексій Миколенко.

З переваг саме такого рішення для проведення безготівкових платежів – ще й невисока вартість терміналу плюс спрощений процес впровадження. Вартість терміналу становить 650 гривень (причому доставка по всій Україні безкоштовна), абонентська плата відсутня, термінал стає власністю покупця. Комісія банку за обслуговування операцій складає 2,75%. При проведенні транзакції гроші зараховуються на розрахунковий рахунок торгово-сервісного підприємства упродовж трьох робочих днів. З плюсів також те, що немає вимог відносно мінімального обороту через термінал, що особливо зручно для підприємців з невисокою оборотністю бізнесу. Не менш важлива і можливість проглянути і сформувати звіт по транзакціях, скасувати транзакції, зібрати аналітику. Високий ступінь захисту транзакцій забезпечується системою безпеки, яка відповідає міжнародним стандартам Visa і MasterCard.

Використання mPOS-терміналів підприємцями – зараз поки скоріше «фішка» бізнесу, ніж масове рішення. Це саме по собі дає можливість компанії підкреслити свою інноваційність і клієнтоорієнтованість. Багато клієнтів Райффайзен Банку Аваль вже переконалися в продуктивності та ефективності роботи сервісу. Сервіс підходить для інтернет-магазинів, торгових, страхових і ріелторських компаній, кур’єрських служб і служб таксі, автосервісів, міні-готелів, а також для індивідуальних підприємців – нотаріусів, перекладачів, гідів та ін.

Деякі компанії вже оцінили роботу сервісу. Про досвід прийому платежів по картках за допомогою сервісу мобільного еквайрингу Pay-Me розповідає підприємець Наталія Романовська, директор київського ресторану Fresco: «Оплата в ресторані здійснюється як готівкою, так і за допомогою системи Pay-Me. Ми відкрилися й одразу ж почали з нею працювати. Ми вже пройшли шлях спроб і помилок, розібралися, звикли до цієї системи, і наші клієнти теж. Хоч я і звикла до класичного терміналу, мобільний термінал насправді – це чудово. У Європі така технологія вже давно прижилася, і наші відвідувачі бачили, як це працює, такий платіж вже здійснювали. Тому їх не бентежить і не лякає розрахунок за допомогою Pay-Me. Більше того, вони його сприймають як позитивний досвід, кажуть: «Ой, треба і мені у своєму бізнесі таке рішення застосувати…» Користуватися Pay-Me зручно, коли здійснюється доставка і розрахунок карткою, – адже POS-термінал ти з собою всюди не візьмеш. Термінал має бути підключений до стаціонарної мережі, Wi-Fi або мобільного інтернету з телефону. Але це часто означає якісь збої. А m-банкінг дозволяє платити всюди. Крім того, ми користуємося поточним рахунком у Райффайзен Банку Аваль, системою «Клієнт-Банк», еквайрингом, інкасацією. Це той обсяг послуг, який потрібен для нашого бізнесу. І він у банку – на високому рівні».

Хочете теж почати приймати оплату картками? Для цього необхідно:
- Укласти договір еквайрингу в Райффайзен Банку Аваль http://msb.aval.ua/bank/dalyy/mpos/
- Придбати термінал у компанії Pay-Me
- Скачати мобільний додаток Pay-Me в App Store або Google Play
- Авторизуватися (ввести логін і пароль)

З усіх питань, що цікавлять, ви можете звертатися у відділення Райффайзен Банку Аваль чи в компанію Pay-Me за допомогою форми зворотного зв’язку на сайті www.pay-me.com.ua або звернутися в кол-центр за телефоном: 0-800-210-300.