UKRU

Бізнес-публікації

21 червня 2016

Бізнес крізь призму нового.


Пошук нових бізнес-ніш – актуальна тема як для українських підприємців зі стажем, так і для тих, хто тільки думає про власну справу. Важливо не просто дати вітчизняному споживачу щось нове, але й щось таке, що буде користуватися попитом. Про цікаві бізнес-ніші, освоєні зарубіжними підприємцями, – у нашій статті.
Фото ANNA LOZYNSKA https://www.facebook.com/anna.lozynska/posts/1043439119035393/?sdialog=1&theater

Не секрет, що чимало бізнес-ідей народжується в європейських країнах чи Штатах, вони проходять там «бойове хрещення» – з першими «синцями» та «перемогами», а через якийсь час приходять і до України. У нас вони приживаються або у початковому вигляді, або ж зазнають певної трансформації та адаптуються під реалії українського ринку. Згадати хоча б вуличні фургончики з фастфудом, coffee to go, beauty-острівки, де роблять манікюр, експрес-макіяж чи зачіску. А ще 5-10 років тому здавалося, що такий бізнес безперспективний і ніколи не приживеться в Україні. Що ще цікавого та перспективного для українського ринку є на зарубіжних бізнес-просторах?

Rent the chicken

Молода подружня пара Томпкінс зі штату Пенсільванія (США) кілька років тому запустила сервіс із… прокату курей-несучок. Вони закупили курочок та клітки для них, створили сайт rentthechicken.com.

Спочатку несучок брали в оренду жителі їх рідного містечка. Але з часом почали з’являтися орендарі з інших міст та штатів. А минулого літа сервіс rent the chicken став хітом у США, оскільки ціни на курячі яйця злетіли майже на 85%.

У рекламному буклеті rent the chicken сказано: «Ми привозимо вам курник, їжу, пару курей. Курки дають вам по 2 свіжих яйця щодня, удобрюють ваш газон, збирають жуків. Від вас вимагається лише переставляти курник з місця на місце раз на тиждень. Оренда на 6 місяців – 400 доларів. Ми привеземо, встановимо, навчимо. Ваші діти будуть задоволені».

Після закінчення терміну оренди клієнт може викупити курочок чи повернути назад власникам. На сьогодні такою послугою лише у Томпкінсонів скористалися понад 200 клієнтів з США та Канади. А є ще й безліч інших «послідовників» молодих підприємців, які також налагодили бізнес з оренди курочок-несучок.

В Україні
Такий сервіс може зацікавити власників приватних будинків (особливо тих, які мають дітей), а також городян, котрі виїжджають влітку пожити на заміських дачах. Послуга може стати додатковою опцією для приватних фермерських господарств, які спеціалізуються на вирощуванні птиці. Окрім реєстрації приватного підприємця та відкриття рахунку в банку, обов’язково потрібно мати довідку від ветеринарної служби про те, що курочки здорові. Для успішного розвитку бізнесу важливі як якісний сервіс, так і правильна промоція. Щодо останнього, тут слід зосередитися на директ-маркетинговій розсилці по базі власників приватних будинків (приватні сектори в містах, котеджні містечка, дачні селища тощо). Ефективними також будуть контекстна реклама та рекламні повідомлення в соціальних мережах, таргетовані на жителів міст з прибутком, вищим за середній. Крім того, вдячною аудиторією можуть стати мами, до яких слід звертатися із повідомленням, схожим на текст у рекламних буклетах засновників rent the chicken. Виходити на них варто через сайти для матусь (через банерну рекламу, статті інформаційного характеру з коментарями експертів тощо), а також через сайти для жінок. Хорошим промоінструментом може стати вірусне відео, запущене у соціальних мережах.

Експрес-масаж по-французьки

У центральній частині Парижу, на вуличках, де завжди багато туристів, працюють точки експрес-масажу. Вони мають простий вигляд: стільчик, рекламна стійка з написом «Експрес-масаж. Вартість 5 євро» та сам масажист. Кожному бажаючому він може зробити релакс-масаж шийно-комірцевої зони, а також масаж голови – для зняття болю та напруги. І все – на свіжому повітрі, під пильними поглядами перехожих, які зовсім не бентежать клієнтів. В Україні точки з експрес-масажем також могли б стати затребуваними. Оскільки через шалений темп життя у багатьох просто немає часу на відвідування масажних кабінетів.

За статистикою, лише 30% клієнтів йдуть на масаж за призначенням лікаря, а 70% замовляють послуги масажиста для релаксації та тому, що це модно.

В Україні
Така бізнес-можливість може зацікавити підприємців зі сфери послуг. Потрібно підібрати масажистів-початківців, а також спеціалістів зі стажем, які готові зважитися на новий формат звичної для них послуги. Виготовити брендовану кабінку з відкритою та закритою секціями (у закритій може проводитися масаж спини). Принцип роботи – як при організації точки експрес-манікюра. Хорошим місцем для встановлення точок з експрес-масажем можуть стати місця масового відпочинку людей: парки, центральні площі міста (особливо в теплу пору року, святкові та вихідні дні), пляжі тощо. Також слід звернути увагу на великі торгово-розважальні та бізнес-центри, де можна зробити навіть невеличкий масажний кабінет.

Смакота з грядки

У французькому селищі Тезе працює невеличке фермерське господарство, що спеціалізується на вирощуванні ягід та фруктів. Фруктові дерева знаходяться на відкритому повітрі, а ягоди вирощують у теплицях. Кущі малини, смородини, полуниця… Гості господарства можуть на власні очі побачити, в яких умовах вирощують вітаміни. Це викликає не лише довіру до продукції, а й стимулює апетит та бажання здійснити покупку. Поруч із садом знаходиться невеличкий цех із виготовлення сорбету зі свіжих ягід та фруктів, сидру, соків, джемів, пирогів та інших ласощів. Все це, а також свіжі ягоди та фрукти можна придбати в магазині, котрий також знаходиться на території фермерського господарства. Клієнти там є завжди. А таких міні-господарств у французьких селах чимало.

В Україні
З кожним роком український споживач все частіше обирає «здорові» та органічні продукти. Доказ цього – регулярне розширення асортименту органічних продуктів у супермаркетах та збільшення торгових точок з біопродуктами. З огляду на це фермерські господарства, побудовані за принципом відкритості для клієнта, могли б мати майбутнє в Україні. Перш за все такий напрямок бізнесу може зацікавити фермерські господарства, які спеціалізуються на вирощуванні фруктів, ягід, городини. Як окремий напрямок його можуть розвивати підприємці, котрі пропонують послуги «зеленого» туризму. Варіацій бізнесу може бути безліч: продаж свіжих ягід та фруктів, сухофруктів, цукатів, різноманітних джемів, випічки з фруктовими начинками тощо. Додатковою перевагою для клієнтів може стати можливість відвідати виробництво (наприклад, цех з виготовлення джемів, сухофруктів та ін.). Подібні міні-фермерські господарства добре було б відкривати неподалік від великих міст, котеджних містечок чи дачних селищ.

Участь у профільних виставках, фестивалях здорової їжі, ярмарках – найкращий інструмент промоції такого бізнесу. І, звісно ж, сарафанне радіо, котре розноситиме славу серед потенційних клієнтів. Головне, подбати про якісну продукцію та хороший сервіс, щоб клієнти були задоволені.

Стаканчики майбутнього

Американська компанія Reduce. Reuse. Grow (http://www.planttrash.com/seed-embedded) розробила стаканчики, здатні 100-відсотково розкладатися, в які «вживлено» насіння рослин. Своє дітище вони охрестили Plantable Coffee Cup. Виготовляють такі стаканчики з вторинної сировини без поліетиленових вставок. Для «вживлення» насіння в папір застосовується технологія імпрегнування. Після використання за призначенням стаканчик «саджають» в землю. Для повного розкладання Plantable Coffee Cup потрібно 180 днів. За цей час насіння, що міститься в ньому, встигне пустити як коріння, так і пагінці. І стаканчик виросте зеленим деревцем чи травичкою.

В Україні
Попит на екологічність з кожним роком зростає. Все більше компаній як корпоративного, так і сервіс-сегменту переключаються з пластикового на паперовий одноразовий посуд. Особливо актуально це для соціально відповідального бізнесу. Постачальники кави та точки coffee to go переважно також використовують лише паперові стаканчики. Як окремий напрямок виробництво паперового посуду з насінням може бути цікавим компаніям, котрі випускають одноразовий паперовий посуд. Для цього треба освоїти технологію виготовлення паперового посуду без поліетиленової прокладки та технологію імпрегнування. А промо через соціальні мережі, особливо з використанням вірусного відео, – найкращий спосіб просувати таку продукцію.