UKRU

Бізнес-публікації

21 квітня 2016

Бізнес-інфографіка: інструменти та ефективність.


Інфографіка стала модним трендом у роботі піарників, прес-служб і маркетингових відділів. Про характерні риси бізнес-інфографіки, в яких випадках її доцільно використовувати, а також про переваги та недоліки безкоштовних онлайн-сервісів – у цьому матеріалі.
Створення якісного бізнес-контенту, змістовного за сутністю та одночасно читабельного, – одне з головних завдань підприємців, зокрема, орієнтованих на споживача «в мережі» (консалтинг, торгові майданчики, медійні організації). Інфографіка, яка містить текст, відео, фото та аудіо, замінює кілька тисяч слів і візуально більш приваблива.

Бізнес-інфографіка – хороший інструмент для простежування зв’язку між процесами і перспективами: що звідки витікає і як треба виконувати роботу, щоб отримати конкретний результат. Наприклад, для відображення організаційної структури компанії, даних SWOT-аналізу тощо.

Що можна візуалізувати?

- бюджет компанії;
- новини, які можна подати в якісному прес-релізі;
- технічні завдання;
- інформацію на сайті компанії про місію, корпоративні цінності, стратегію розвитку тощо;
- привітання партнерів і клієнтів.

Дослідження доводять: у випадку, якщо ваш твіт містить відео-, фото- чи аудіоматеріал, – кількість відповідей, ретвітів і розміщень в «обраному» зростає у 4 рази.



Слід пам’ятати про те, що бізнес-інфографіка складається з двох основних частин – аналітики та дизайну. Якщо вона незрозуміла споживачеві чи не доносить головний зміст послання, шукайте упущення або в базі даних, або у способі інтерпретації (метафори, колірна гама, розташування тощо).

Інфографіка не може йти окремо від тексту, у такому випадку висока ймовірність її неправильного тлумачення. Слід враховувати, що головне завдання інфографіки – не стільки точно передати статистику, скільки допомогти користувачеві оцінити ситуацію в цілому, наочно порівняти кілька ситуацій. Якщо від вас очікують констатації факту, а не висновків, – виберіть стандартні інструменти Excel.

І жодної нав’язливої реклами у змісті інфографіки, достатньо її брендувати!



Якщо ви використовуєте інструмент для зовнішньої звітності – обирайте мінімалізм: прості форми і ненав’язливі кольори; якщо вам необхідно представити проект для внутрішнього користування – плакати можуть бути більш агресивними.

Етапи створення бізнес-інфографіки

Спочатку треба вирішити: що необхідно донести до цільової аудиторії, яку інформацію вона сприймає і як приймає рішення. Потім проаналізувати вихідну базу даних і розбити її на блоки, між якими слід показати зв’язок.

Далі необхідно обрати візуальний засіб відображення кожного блоку: якщо це статистичні дані – ним може стати таблиця, графік тощо, якщо характеристика об’єкта – малюнок. Після цього починається розміщення об’єктів на аркуші.



Огляд найпростіших онлайн-сервісів зі створення інфографіки

Для створення інфографіки у тестовому режимі (обмежена кількість доступних шаблонів і опцій) на аналізованих сайтах достатньо лише зареєструватися, а доступ до повного спектру опцій коштуватиме 15-20 доларів.

1. http://infogr.am/beta/ (див. інфографіку №1).

Переваги:
- сервіс зручний для відображення статистики, побудови таблиць, діаграм, графіків, оскільки має функцію імпортування та редагування даних Excel. Представлено понад 10 видів ілюстрацій на вибір (за аналогією з Excel). Є навіть кілька варіантів відображення показників фондових ринків (свічки);
- є можливість імпортувати фото і відео;
- меню інтуїтивно зрозуміле і зручне для користувача;
- інфографіка автоматично зберігається кожні 5 хвилин у вашу особисту бібліотеку, тоді як на інших сервісах автозбереження переважно відсутнє;
- є можливість регулювати вагу інфографіки.

Недоліки:
- додавання об’єкта, редагування даних або інші дії забирають багато часу, сервіс працює повільно;
- не відображає процес, зв’язок між об’єктами, максимум – ієрархію;
- невелика кількість шаблонів (5) і підкладок, які практично аналогічні один одному і спрямовані на відображення статистики;
- колірна гама об’єктів дуже мізерна, як і шрифт, його розмір – тільки Times NR;
- відсутня функція «відміна останньої дії»;
- немає можливості зберегти готову інфографіку у форматі малюнка (png, jpg), доведеться cкріншотити;
- інфографіка брендована (внизу посилання на сайт).

Висновок: по суті, інфографіка на infogr.am не має особливого сенсу, оскільки містить у собі лише ілюстрацію статистики, що можна зробити і в Excel з подальшим експортом у Power Point, причому набагато швидше.

2. http://www.easel.ly/ (див. інфографіку №2, 3).

Сервіс схожий на infogr.am, він також призначений для створення швидкої онлайн-інфографіки, яка не вимагає оригінального подання.

Переваги:
- більша, ніж у попередньому ресурсі, кількість шаблонів (15);
- 24 колірні підкладки (щоб змінити підкладку, слід «перетягнути» її у вікно), різноманітність у шрифтах, їх розмірі;
- можна використовувати готові об’єкти (у вигляді фігурок людей, геометричних фігур, стрілок тощо), а можна завантажити свої;
- завдяки розмітці легше центрувати об’єкти і дотримуватися симетрії між ними;
- є можливість відображення процесу, взаємозв’язку;
- є можливість змінити положення фігури (малюнок перед, за текстом);
- має функцію «відміна останньої дії»;
- можливість зберігати інфографіку у форматі картинки;
- відсутність брендування сайту на готовій інфографіці.

Недоліки:
- немає можливості побудови графіків і діаграм, як в Excel, їх онлайн-редагування. Можна завантажити графік як статичний малюнок;
- готові шаблони, скоріше за все, доведеться повністю переробляти, вони не призначені для точної звітності;
- стандартний розмір інфографіки.

Висновок: для ілюстрації статистичних даних сервіс однозначно програє infogr.am, а от з точки зору дизайнерських рішень він більш ефективний. Наостанок варто сказати, що в Україні з’являються спеціалізовані компанії, готові за короткий термін перетворити дані в текстовому форматі (бізнес-план чи квартальний звіт) на зрозумілу та гарну ілюстрацію або анімаційний ролик.

Джерело: prostobiz.ua