UKRU

Бізнес-публікації

22 березня 2016

Бізнес-план. Відкриваємо дитячий розвиваючий центр.


Центр розвитку для дітей або малокомплектний дитячий садок – досить перспективний бізнес у сучасному світі. Дітей стає все більше, народжуваність зростає, населення збільшується.
Часто можна почути від молодих мам і тат, що дуже важко добре влаштувати свого малюка. Бажаючих надто багато, а місць у подібних дитячих установах недостатньо. З усіх дітей, яким потрібні дитячі садки, лише близько 60% мають можливість туди потрапити. Адже дитячий садок – це не тільки допомога батькам, але і спілкування для дитини.

Чим відрізняється дитячий розвиваючий центр від садка?

За останні роки разом з муніципальними дитячими садками з’явилася безліч різних дитячих розвиваючих клубів і центрів, а також приватні дитячі садки. Усі вони займаються наданням приблизно однакових послуг з різницею лише в рівні викладання, професіоналізмі педагогів, методиці навчання малюків і, найголовніше, підході до самого бізнесу. Фахівці таких дитячих розвиваючих центрів намагаються допомогти батькам зробити їх малюків успішними, освіченими, різнобічно розвиненими і щасливими. У деяких їхніх програмах обов’язково беруть участь мами. Самі ці методики спрямовані на різні цілі: адаптація в дитячому садку, індивідуальний розвиток тощо.

Як відкрити дитячий розвиваючий центр

Що треба зробити для відкриття дитячого розвиваючого центру? Якщо ви любите дітей і грамотно підійдете до справи, це буде зовсім не важко. Якщо ви дійсно вирішили зайнятися цим, то необхідно зробити наступне.

1. Зареєструвати підприємство, фірму, пройти всю стандартну процедуру для легальної діяльності. Зараз це зробити досить просто, всю інформацію можна знайти в інтернеті, у законодавстві.

2. Знадобляться первинні інвестиції для дитячого розвиваючого центру від 500 тис. грн і більше. Тут можна взяти власні кошти або залучити інвестора, обов’язково склавши договір.

3. Вибір приміщення – чим більше, тим краще: від 100 кв. м.

4. Знайти хороший кваліфікований персонал для роботи з дітьми.

5. Мати або здобути знання з психології, педагогіки. Це треба для перевірки і підбору кадрів, розв’язання конфліктів.

Якщо ви вирішили у назві підприємства використати слова «освітній», «навчальний», то обов’язково треба отримати спеціальну ліцензію. Для дитячого розвиваючого центру це не потрібно. У такому разі персонал оформляється на посаді з обов’язками няні. Вибирайте спрощену систему оподаткування, щоб вести мінімальну бухгалтерію без залучення дорогих фахівців.

Вибір приміщення

Приміщення неодмінно повинне включати:
- приймальню;
- кабінет для персоналу;
- ігрову і кімнату для занять;
- спальню;
- ванну кімнату з туалетом.

Пожежна безпека вимагає, щоб приміщення дитячого розвиваючого центру обов’язково було самостійним відсіком, мало 1-2 виходи, пожежну сигналізацію. Успіх такого центру переважно залежить від педагогів. Діти розповідатимуть про них батькам, а ті – своїм знайомим і родичам, потенційним клієнтам. Важливо, звичайно, і устаткування, методики, але головним завжди є саме людський чинник.

Особливості такого бізнесу

Майже завжди дитячі розвиваючі центри працюють дев’ять місяців, тому що що влітку бажаючих водити туди дітей мало. При цьому оренда сплачується постійно. Чим більше місто, тим більша конкуренція. Треба оцінити попит на послугу в конкретному районі, модні тенденції. Найчастіше є потреба у розвитку діток до 2-3 років, навчанні іноземній мові. Окупність такого дитячого розвиваючого центру – від 3 до 5 років.

До основних витрат у подібному бізнесі треба віднести:
- орендну плату;
- фонд зарплати;
- послуги охорони;
- податкові відрахування.

Як залучити клієнтів у новий дитячий розвиваючий центр?

Основні клієнти – батьки з дітьми з сусідніх будинків. Це головне місце проведення рекламної кампанії. Вона повинна включати оголошення на під’їздах, усередині будинків, бесіди з батьками, запрошення на заходи від дитячого розвиваючого центру. Можна організовувати різні свята, концерти, змагання для малюків, запрошувати туди батьків і дітей. Це підвищить популярність, залучить нових клієнтів.

Створити і підтримати популярність можна різними способами, наприклад, впровадити якісь оригінальні новаторські ідеї, провести рекламні акції. Але в цьому випадку треба буде неодмінно звернутися в рекламне агентство, а це, як відомо, додаткові витрати.

Зараз відкриття дитячих розвиваючих центрів дуже перспективне. Треба запастися терпінням, сміливістю, не боятися труднощів, і поступово з часом все окупиться і буде приносити стабільний істотний прибуток. Краще, звичайно, для цього розпочинати з власного приміщення без інвесторів. Дитячі садки і розвиваючі центри – не просто можливість розпочати бізнес, це дуже корисна, затребувана справа. Ваші вихованці та їх батьки при добре організованому процесі будуть вам дуже вдячні.

Стартові витрати
- Ремонт (перший рік) – від 100 тис. грн.
- Протипожежне устаткування і сигналізація – 5-8 тис. грн на встановлення, близько 10 тис. грн на рік на обслуговування.
- Охорона дитячого садка (договір з приватною охоронною структурою) – 30 тис. грн на рік.
- Меблі, устаткування, інвентар, іграшки, посуд тощо – від 50 тис. грн.

Поточні витрати
- Оренда приміщення – приблизно 15 тис. грн на місяць.
- Комунальні послуги – 4 тис. грн.
- Витратні матеріали центру (на місяць) – залежить від інтенсивності роботи (близько 5 тис. грн).
- Зарплата співробітників, преміальний фонд, соцпакет – 30 тис. грн, включаючи податки і відрахування державі.
- Реклама – від 10 тис. грн.

Прибутки
- Щомісячна плата (9 міс./рік) за 40-50 дітей, необхідних для рентабельності, – близько 80-100 тис. грн щомісячно.
- Додаткові прибутки дитячого садку:
     - група разових відвідувань (альтернатива няні додому) – 10 тис. грн на місяць;
     - індивідуальні заняття – від 10 тис. грн на місяць.

Мінімальний штат
- 4 вихователі-аніматори;
- викладач іноземних мов (фріланс);
- музичний керівник (фріланс);
- логопед (фріланс);
- психолог (фріланс);
- бухгалтер.

Джерело: ideibiznesa.org