UKRU

Бізнес-публікації

11 лютого 2016

Бізнес-план з виробництва сухариків та інших снеків.


На ринку «солоних закусок» є місце і для новачків, головне у таких ринках – швидка реакція на зміну смакових уподобань.

Ситуація на ринку

Солоні закуски до пива відносять до снеків (їжа на ходу). Ринок приваблює нових виробників та імпортерів за рахунок малих інвестицій. Оператори ринків збільшують свої обороти, за допомогою реклами розкручуючи власні торгові марки. Вітчизняний виробник займає 3/4 ринку «солоних закусок», в Україні близько 10 виробників сухариків, а з виробників солоно-сушених морепродуктів – тільки компанія «Золоте руно».

Кращі виробники солоних закусок в Україні: ЗАТ «Бріджтаун Фудс» (Росія, ТМ «Три корочки») – житні та пшеничні сухарики; ТОВ «Слов’янські сухарі» (Україна, ТМ «Крихітка») – житні та пшеничні сухарики; «Золоте руно» (Україна, ТМ «Золоте руно») – житні сухарі, картопля скибочками, сушені кальмари й тріска; ТОВ «Фактор» (Україна, ТМ «Флінт») – сухарики житні, сушені кальмари.

За даними досліджень, близько 40% любителів пива обирають під закуску сухарики, 25% – солоно-сушені морепродукти, решта обирають арахіс солоний (25%), а також фісташки (10%).

Капіталовкладення
Для створення компанії з виробництва таких закусок потрібен капітал близько $20-50 тис., на «залізо» – $50-80 тис., при створенні бізнесу з виробництва закусок з морепродуктів треба мати $100 тис., з яких $10-20 тис. вкладають в основний фонд.

Ціни
Ціновий сегмент ринку на солоні закуски становить 0,5-5 грн, покупець не заплатить за закуску більше, ніж коштує пляшка пива.

Дозволи
Для початку виробництва закусок вам потрібні дозволи від СЕС і пожежників, їх треба почекати 1-3 місяці, заплативши при цьому близько $300. Щоб отримати штрих-код, треба реєструватися у спеціальній Торгово-промисловій палаті.

Збут
Солоні закуски з успіхом беруть на оптово-роздрібних ринках і в торговельних мережах. Якщо у компанії великий асортимент різноманітних снеків, то робиться пряма дистрибуція, якщо немає, то краще через посередників. Досвід свідчить, що небрендовому товару на ринку не місце. Тому треба рекламувати свою продукцію, роблячи промоакції, де орієнтир – діти.

Сировина та упаковка
Сухарі виготовляють з вітчизняного борошна та соняшникової олії, а ось харчові добавки імпортуються, як і морепродукти. Використовуйте якісний матеріал для фасування, цим визначається конкурентоспроможність на ринку і від цього залежить тривалість зберігання продукту. Транспортуйте у ящиках з гофрокартону.

Персонал
Для зміни потрібні 4-5 осіб, бригадир, а також начальник, технолог і механік, всього близько 20-30 осіб.

Стандарти
Солоні закуски – нововведення на наших ринках, і вимоги до них регламентують ДСТУ. Розробляють ці стандарти різні центри, наприклад, Інститут хлібопродуктів, НДІ харчової промисловості, УкрЦСМ. Вартість замовлення ТУ – $1-2 тис.

Розміщення
Розміщують таку компанію в мегаполісах, на майданчиках від 80 до 100 кв. м, плюс така сама площа для допоміжних служб, комунікацій, каналізації та іншого.

Технологія
Випікають хлібний напівфабрикат, проводять нарізку, сушку (10-15 хв.), додають олію, спеції, фасують і упаковують.

Обладнання
Для виробництва снеків потрібні: хліборізки, печі для сушіння хліба, обладнання для нанесення спецій та пакувальні автомати. Це коштуватиме $50-80 тис. Кожен сам обирає, яке обладнання для нього прийнятне – вітчизняне чи імпортне.

Джерело: melnicabiz.com.uа