UKRU

Бізнес-публікації

5 лютого 2016

Бренд в оренду.


Оренда дизайнерських та брендових суконь – нова послуга на ринку модного бізнесу України, яка впевнено набирає обертів. Сьогодні в країні працюють кілька гравців, які формують основні правила «гри». Тож це досить перспективна бізнес-ніша, якій є куди розвиватися та зростати.
Сервіси, що пропонують оренду суконь, прикрас, аксесуарів тощо, в Європі та США працюють давно. Деякі з них нараховують у своєму асортименті по кілька десятків тисяч моделей суконь. Так, першою ластівкою в бізнесі з прокату одягу став американський Rentthe Runway. Також у Штатах успішно діє сервіс з оренди прикрас Bag Borrowor Still. В столиці моди Парижі популярним є ресурс Mabonne amie, який пропонує напрокат вечірні та коктейльні сукні, жакети, прикраси, сумочки та клатчі. В столиці Туманного Альбіону Лондоні модниці облюбували сервіс з прокату дизайнерських сумок та клатчів – The Borrowers club. А в столиці Чехії Празі успішно функціонує онлайн-сервіс з прокату сумок, взуття, аксесуарів, окулярів та навіть гаманців – Lugore.

В Україні орендні сервіси для модниць почали з’являтися лише кілька років тому. Їх прототипом була добре відома українцям послуга прокату весільних суконь, яка протягом багатьох років користується сталим попитом вітчизняних наречених.

На сьогодні ключових гравців на цьому ринку оренди небагато – RentABrand, Ohmylook, DressBox. Останній спеціалізується на оренді суконь та аксесуарів, а також пропонує послугу дрес-кросингу. В його асортименті – casual та вечірні сукні середнього цінового діапазону. Ohmylook спеціалізується на брендових сукнях більш високого класу, а також може брати в оренду сукні своїх клієнток в обмін на дисконт на прокат власних суконь. RentABrand розрахований на досить заможних клієнток.

«Особливість нашого сервісу полягає в тому, що ми перші та єдині на сьогодні пропонуємо в оренду виключно дизайнерські сукні. У нас немає ноунеймів, мас-маркет-брендів та реплік. Усі вечірні сукні ми підбираємо та купуємо самостійно. Це дає нам змогу гарантувати їх якість та автентичність. Переважна більшість суконь у нашій колекції – з актуальних чи недавніх колекцій. В нас немає суконь, яким більше трьох років», – пояснює особливості бізнесу засновниця RentABrand Крістіна Нгуєн.

Формат модної оренди

Чи треба мати фізичний шоу-рум сервісам оренди суконь? Звичайно, тому що завжди є й будуть клієнти, котрі люблять обирати з-поміж суконь, які можна побачити «живцем», доторкнутися до них.

«Ми маємо шоу-рум, але він не відіграє ключової ролі у нашій бізнес-моделі, оскільки прив’язка до нього обмежує наші дії. Та й модель бізнесу ми з самого початку створювали під інтернет», – розповідає засновниця RentABrand. Вся бізнес-модель цього сервісу базується на онлайн-комунікаціях та інструментах, зокрема через сайт, який дає змогу максимально масштабуватися. Обрані сукні можна попередньо приміряти (в Києві, Одесі та Дніпропетровську), замовивши їх кур’єрською доставкою (вартість 80-100 грн).

«Ми доставляємо сукні без примірки по всій Україні. Окрім цього, за невеличку доплату надаємо можливість доставки кількох різних суконь одного розміру, щоб збільшити шанси клієнток на те, що якась із обраних суконь стовідсотково підійде», – пояснює Крістіна Нгуєн.

Ohmylook на сьогодні має два шоу-руми – в Києві та Одесі, які вважає приємним бонусом для клієнток. У DressBox є шоу-руми в Києві та Дніпропетровську.

Онлайн в поміч

Одним з ключових чинників успіху цього бізнесу є наявність якісного сайту з професійним каталогом фотографій суконь.

Ще одним важливим каналом комунікації з потенційними клієнтами є соціальні мережі. Зокрема, Facebook. Тут можна не лише спілкуватися з існуючими та потенційними клієнтками, але й вивчати споживацькі уподобання через проведення соціальних опитувань. Гравці ринку зазначають, що така робота дозволяє більш прицільно формувати гардероб, на який буде гарантований попит. І навіть підкреслюють, що до того як вони почали використовувати фоловерів у соцмережах у якості фокус-груп, траплялося, що деякі сукні з існуючої колекції жодного разу не замовляли, а після регулярних опитувань вдалося так скоригувати гардероб, що деякі моделі доводиться постійно дозамовляти, оскільки після оренди клієнтки хочуть їх придбати.

Щоб налагодити якісну та ефективну роботу онлайн-ресурсу, в штаті обов’язково має бути SMM-менеджер або хоча б копірайтер, який відповідатиме за наповнення сайту та ведення сторінки проекту в соцмережах. Роботу над формуванням іміджу ресурсу та просуванням його на ринку варто віддати PR-спеціалісту. Презентувати сукні у найкращому ракурсі – завдання фотографа та дизайнера. А от вибір правильної маркетингової стратегії бізнесу – задача маркетолога.

Краса у цифрах

Інвестиції у бізнес із надання послуг оренди суконь складають кілька десятків тисяч доларів. «Основна стаття витрат тут – закупівля вбрання. І якщо ви, наприклад, працюєте за схемою так званого дрес-кросингу, то асортимент переважно складатимуть сукні, отримані від клієнток. В такому разі інвестиції в сукні будуть незначні або практично нульові, що робить бар’єр входження у бізнес досить невисоким, – пояснює засновниця сервісу RentABrand. – Якщо ж інвестуєте виключно в дизайнерські речі, переважну більшість яких купуєте власноруч, то інвестиції будуть зовсім інші».

Оренда суконь зазвичай становить 5-15% від їх вартості. В цю вартість також включається послуга хімчистки та дрібний ремонт. Деякі сервіси також беруть 15% від вартості сукні в якості завдатку. За словами гравців ринку, щодня сервіси здають в оренду не менше 10 суконь.

Розвивати прихильність клієнток допомагають різноманітні програми лояльності. Наприклад, сервіс DressBox пропонує обмін суконь безлімітно протягом місяця – 100 грн за заміну casual-сукні та 200 грн – для вечірніх.

«Постійним клієнткам, які беруть сукні не рідше, ніж раз на місяць, ми пропонуємо спеціальну програму лояльності, яка передбачає регулярні знижки та подарунки від наших партнерів, а також спеціальні знижки у нашому сервісі, притому що зазвичай ми не робимо знижок на наші послуги», – розповідає про систему лояльності RentABrand засновниця сервісу.

Як і в інших бізнесах, тут також є сезонність попиту. За словами Крістіни Нгуєн, літні місяці, вересень, листопад та грудень є найбільш «хлібними». Перед усіма святами (Halloween, День святого Валентина, Венеціанський карнавал та заходи з червоною доріжкою) традиційно активність зростає.

Цифри:

- 5-15% від ціни сукні – вартість оренди сукні на термін не більший, ніж 2 дні
- 80-100 грн – вартість доставки сукні для примірки
- Можливість викупу клієнткою сукні, що їй припала до душі


Міжнародні перспективи українського модного бізнесу
Крістіна Нгуєн, засновниця та керуючий партнер RentABrand

Сайт: rentabrand.com.ua

Ідея RentABrand з’явилася навесні 2012 року. Мені терміново потрібна була вечірня сукня для одного заходу. Я була впевнена, що зможу взяти її напрокат у Києві. Сподівалася, що в столиці є відповідні сервіси оренди, але розчарувалася, коли не знайшла жодного. Зрозумівши, що у Києві є вільна бізнес-ніша, вирішила створити компанію, яка могла б реалізувати потреби схожих на мене дівчат, котрі так само вважають, що часові та фінансові ресурси можна витратити з більшою користю, ніж на походи по магазинах у пошуках сукні на один раз.

Влітку 2012 року ми запустили сторінку в соцмережах. А от власне сервіс повноцінно запустився у січні 2013 року. На той час ніхто в Україні не пропонував в оренду дизайнерські сукні. Не було на кого орієнтуватися, та й вчитися на чужих помилках також не вдавалося, тому доводилося набивати власні гулі. Це був болісний, хоча й дуже корисний досвід.

Головним ризиком було побоювання, що наша бізнес-модель не спрацює і потенційні бізнес-клієнтки не будуть готові до подібних послуг. Також, обираючи спеціалізацію на дизайнерських сукнях, я значно підвищила витрати та час повернення інвестицій.

Одним з ключових завдань, які ми ставили перед собою, було створення міжнародного онлайн-сервісу оренди дизайнерських суконь та аксесуарів. Україна була першим і, скоріше, тестовим ринком, на якому ми перевіряли свої ідеї та вчилися на помилках. Минулого року ми запустили партнерський сервіс по франшизі в Баку (Азербайджан), у такий спосіб ставши першим українським сервісом, що вийшов на міжнародний ринок. Цього року ми запустили філіал RentABrand у Барселоні, зайшовши туди з власними інвестиціями. У планах – масштабування сервісу та розширення ринків присутності.