UKRU

Бізнес-публікації

6 грудня 2013

Що варто продавати в Інтернеті


Яку категорію товарів найкраще продавати через Інтернет, та які послуги будуть найбільш актуальними для українців читайте у статті.

 

 

Де не варто починати
Зараз найбільш насиченою категорією є електроніка і побутова техніка. Крім того що вона насичена, вона ще і добре відпрацьована. Там присутні великі магазини з великим досвідом і налагодженими процесами. До того ж сьогодні там йде боротьба за досить низьку маржу. Входити в цей сегмент з нуля дуже складно. По-перше, тому що там багато конкурентів, і , по-друге , тому що вони добре знають, що роблять.

Які сегменти розвиваються
Незважаючи на наявність високо - конкурентних сегментів, є й багато ніш, що розвиваються. Сюди входять категорії: одяг, товари для дому і саду, спортивні товари і все для хобі,  дитячі товари, будівельні матеріали, а також сфера послуг.

За спостереженнями фахівців Prom.ua, в Інтернет  - торгівлі найменшу конкуренцію відчувають малі та середні Інтернет магазини, що торгують нішевими товарами і послугами, і працюють з високою маржинальністю .

Дивно, але товари для вишивки можуть бути дуже навіть популярними. Крім того, розвиваються ніші не тільки хобі - товарів, але і результатів цих самих захоплень - хенд - мейд. Це саме ті сфери, де немає великої конкуренції. У  цій категорії великих гравців немає і в товарах для дому та саду - це дуже хороша можливість для старту.

Крім цього, не маючи особливої ​​конкуренції, швидкими темпами зростає В2В сектор: будівництво, промислове обладнання, і виробництво для обслуговування.

Згідно зі статистикою торгового майданчика Prom.ua , з лютого по серпень 2013 зростання кількості покупців у сегменті одягу склав 90 %, в ​​будівництві - понад 100 %, більше 70% в товарах для саду, 80% в меблевій сфері і 100% в спортивних товарах , і це зростання триватиме.

На думку Дениса Горового, в такому конкурентному середовищі як Інтернет, компанії, що спеціалізуються в певному сегменті можуть досягти успіху за рахунок гарного сайту, його грамотного Інтернет просування та якісного обслуговування покупців. А вибравши свою нішу, малі та середні підприємці можуть не відчувати конкуренції, оскільки можуть бути більш гнучкими і можуть знайти більш індивідуальний підхід до клієнта. Так, наприклад , інтернаціональні компанії, працюючи за багаторічною стратегією, виробляють типову продукцію і однаково обслуговують всіх клієнтів. Наприклад , великий виробник автозапчастин, виготовляє і реалізує вузли та деталі для автомобілів, а дрібні підприємці локально, за місцем, можуть надавати послуги по індивідуальному налаштуванню і ремонту . Таким чином, малі та середні компанії будуть швидше реагувати на попит ринку, ніж великі компанії і заводи.

Що чекає українських користувачів в майбутньому
В Уанеті дуже великий потенціал зростання ринку електронної комерції. За найбільш актуальним даними відомо, що тільки 14 % української Інтернет аудиторії здійснювали покупки в мережі, і, як правило, їх покупки починалися з побутової техніки , а потім перетікали в інші.

Якщо покупець вибирає одяг, у нього безумовно є ризики, що він йому не підійде. Якщо це меблі - то фактура дивана цілком може відрізнятися від зображення в каталозі. Для подібних випадків в Інтернет -магазинах потрібно передбачати умови повернення та обміну товару.

Але, навіть незважаючи на подібні незручності, кількість магазинів і їх обсяги замовлень у цих категоріях стрімко зростають. Адже дешевизна, широкий вибір і легкість покупок в мережі змушують ці сегменти так активно розвиватися - це їхній основний двигун.

Українці звикнуть оплачувати онлайн- покупки банківськими картами. Сьогодні наші співвітчизники бояться купувати і оплачувати товари та послуги через Інтернет. Вони не довіряють компаніям , бояться, що їх обдурять, вони бояться платити за допомогою банківських карт. Але все це справа звички і наявності гарної репутації.

До того ж, вся Європа, і жителі тих же країн колишнього радянського табору, як Польща, Чехія, Хорватія та інші, теж пройшли такий період і зараз вважають покупку товарів і послуг через Інтернет звичайною справою

У  майбутньому більш популярним може стати поширення послуг в мережі від людини до людини - наприклад , оренда машин, замовлення таксі, поліграфія під замовлення, але в Україні це все відбуватиметься поступово.

За матеріалами delo.ua