UKRU

Бізнес-публікації

4 грудня 2013

Як інтернет-магазину сподобатися пошуковим системам

Створити сайт або інтернет -магазин в мережі  зараз досить просто. Однак якщо мета сайту продавати, то просто його створення не буде навіть і половиною успіху.

Створити сайт або інтернет -магазин в мережі  зараз досить просто. Однак якщо мета сайту продавати, то просто його створення не буде навіть і половиною успіху. Для того щоб інтернет -магазин став прибутковим і успішним, потрібні відвідувачі, які стануть вашими клієнтами. А одним з найбільш якісних джерел залучення потенційних клієнтів на сайт є пошукові системи.
Для того щоб займати хороші позиції в пошуковій видачі і "сподобатися"пошуковим системам , необхідно виконати ряд критеріїв і оптимізувати свій сайт ( або інтернет-магазин ).
Фахівці порталу товарів і послуг Prom.ua підібрали 5 основних чинників, що впливають на успіх пошукового просування сайту.


Стійка і безвідмовна робота сайту / інтернет-магазину
Пошукові системи віддають перевагу тим сайтам, що працюють швидко і без перебоїв. І Google, і Яндекс стверджують, що швидкість роботи сайту є одним з факторів, що впливають на позиції в пошуковій видачі. Таким чином, щоб ваш сайт або інтернет-магазин працював стабільно, підберіть якісний хостинг.

Серед основних факторів, що впливають на поліпшення пошукового рейтингу, фахівці виділяють наступні:
• швидкість роботи і завантаження сайту, його сторінок. Залежність пряма: чим швидше, тим краще;
• стабільність роботи (т.зв. uptime або час роботи сервера). В ідеалі має бути 100 % часу;
• коректність відповідей сервера. При запиті користувачем або пошуковою системою конкретної сторінки сервер повинен передавати таку ж конкретну відповідь. У випадку некоректної роботи сервера ця відповідь може бути не релевантна або невірною.

У випадку роботи зі своїм або орендованим сервером його підтримку і технічні роботи доведеться взяти на себе або звернутися в спеціалізовану компанію. У разі створення інтернет-магазину через спеціалізовані сервіси або на торговому майданчику (наприклад , Prom.ua ) всі технічні проблеми вирішують фахівці майданчика, тобто на стороні самого сервісу, а користувачеві немає необхідності заглиблюватися в технічні деталі.

Правильний підбір і розподіл ключових слів по сторінках для подальшого просування
Правильний підбір ключових слів - один з основних факторів успіху і поліпшення пошукового рейтингу . Для підбору ключових слів можна скористатися:
• статистикою пошукових систем : Яндекс Wordstat і Google Adwords (інструмент підбору ключових слів);
• статистикою трафіку, який вже є на сайті (якщо сайт не новий);
• статистикою конкурентів - майже на всіх сервісах статистики можна знайти відкриті лічильники і подивитися, за якими словами відвідувачі вже переходять до конкурентів;
• спеціалізованими сервісами є: Prodvigator.ua (в Україні) і semrush.com (в Росії).

Загальне правило розподілу ключових слів на сторінки наступне: чим більше високочастотне слово, тим менший рівень вкладеності сторінки необхідно брати для просування. Наприклад , якщо магазин продає телевізори, тоді найчастотніші запити "телевізори", "купити телевізор" і т.д. необхідно розподілити на головну сторінку, менш частотні - на сторінки брендів (телевізори LG, Samsung і т.д.), на підкатегорії. Не слід об'єднувати різні категорії в одну (наприклад, телевізори та ресивери).

Коригування верстки для SEO -задач
Пошукові системи "люблять" структурований контент на сайті. Тому фахівці Prom.ua рекомендують робити на сторінках сайту заголовки з основними ключовими словами.
Заголовки бувають декількох рівнів. "Найголовніший" позначається тегом <H1> і повинен бути тільки один на сторінці . Інші заголовки ( <H2> - <H6> ) можуть або зовсім не зустрічатися , або зустрічатися декілька разів.
Крім заголовків, певний текст можна виділити тегами логічної розмітки (<strong> і <em>). Для цих тегів є аналоги-теги "<B>" і "<I>". Зовні вони виглядають абсолютно однаково, проте логічна розмітка "підкаже" пошуковій системі про більшу значимість виділеного фрагмента, а візуально - просто виділить текст на сторінці. Використовуйте цю особливість, але не перестарайтеся, оскільки це може тільки нашкодити і погіршити рейтинг вашого сайту в пошуковій видачі.

Пишемо правильні тексти
Пам'ятайте, що основне призначення тексту - задовольнити потребу користувача. Розкривайте в тексті головну ідею сторінки, адже якщо буде задоволений користувач, то такий сайт пошукові системи будуть вважати більш якісним.
Пошукові системи "люблять" унікальні тексти. Під це поняття підпадає текст, який раніше не був опублікований в Інтернеті. Перевірити його унікальність можна двома основними способами:
- За допомогою спеціалізованих сервісів (наприклад, advego.ru);
- За допомогою найпопулярніших пошукових систем. Візьміть пропозицію з вашого тексту і вставте його в пошуковий рядок Яндекса або Google. Якщо текст не унікальний - ви побачите, на яких сайтах він розміщений.
Не варто вживати велику кількість ключових слів на сторінках сайту. Це називається текстовим спамом і шкодить йому. Ще кілька років тому, дійсно, вживання більшої кількості ключових слів приводило до успіху, зараз же ситуація змінилася. Звичайно, ключові слова використовувати можна і потрібно. Однак робити це слід "природним" шляхом. Тобто намагайтеся створювати тексти по суті, без води і великої кількості ключових слів. Багато тексту користувачі не читають.

Впливаємо на поведінкові фактори
Одним з ключових факторів, що впливають на позиції сайту, є так званий поведінковий фактор. Пошукова система аналізує поведінку користувачів як в пошуковій видачі, так і на сайті. І на підставі зібраної статистики поведінки робить висновки, наскільки сайт якісний. У результаті проект може або займати більш високі позиції, або втрачати їх.
Поліпшити поведінкові фактори користувача на вашому сайті можна кількома способами:
• створити оригінальні і привабливі "сніпети" (опису сайту в результатах пошуку). Так ,описи, що виділяються на загальному фоні, залучають більше уваги, і люди клікають на них частіше;
• використання " мікророзмітки ". У пошукових системах є спеціальна мова, що дозволяє передати частину інформації з сайту безпосередньо в результати пошукової видачі. Наприклад , можна передати фотографію страви для сайту рецептів, ціну / наявність / умови доставки для інтернет -магазину, ім'я автора для статті або кількість відгуків для будь-якої сторінки сайту. Все це також робить опис більш помітним і привабливим;
• поліпшення зручності використання сайту. Сайт повинен вирішувати задачу користувача і для різних типів сайтів ця зручність має оцінюватися по-різному. Наприклад, для сайту з послугами таксі людині буде достатньо перегляду однієї сторінки, щоб вирішити своє завдання, а от для інтернет-магазину більшості користувачів буде потрібно переглянути кілька сторінок.
Перераховані фактори - далеко не всі, існуючі на сьогоднішній день. Не забувайте, що не слід обмежуватися якимось одним - двома з них - з сайтом вашого інтернет-магазину слід працювати комплексно, і тільки тоді результати дійсно будуть чудовими.

За матеріалами delo.ua