UKRU

Бізнес-публікації

29 листопада 2013

Як зробити конфлікт у компанії конструктивним?


Конфлікт - це симптом накопичених протиріч, які виникають між людьми в процесі їх спільної діяльності. Основа протиріч - у нерозумінні або несумісності інтересів.

Тому конфлікт - важливий етап у взаємодії, який допомагає учасникам усвідомити цілі організації, виявити справжні проблеми, проявити різні точки зору, допомагає знайти альтернативні і більш ефективні рішення завдань. Конфлікт потрібен, важливий і корисний.
Будь-який конфлікт може бути вирішений конструктивно. Деструктивність, як правило - наслідок особистісних відносин учасників.
Конструктивно вирішуючи конфлікт, люди прагнуть виявити позицію опонента і знайти рішення, яке б враховувало інтереси всіх сторін. Саме спільний пошук і дає можливість знайти оптимальне рішення. При переході від питання " Хто винен?" до питання " Що будемо робити?" зазвичай різко знижується емоційне напруження.
Деструктивний конфлікт характерний тим, що люди замість пошуку шляхів вирішення "зациклюються" на обговоренні проблем та особистостей один одного. Це практично завжди призводить до емоційних реакцій і образів, що перешкоджають пошуку рішень.
Без зайвих пояснень зрозуміло, що деструктивний конфлікт шкідливий, а конструктивний може принести відчутну користь.
Як же зробити діловий конфлікт конструктивним ?
Ось кілька простих правил:
1. Розглядайте конфлікт як ділове питання, а не особистісне.
2. Залишайтеся доброзичливим або зберігайте нейтральне ставлення, не піддавйтеся емоціям. Ось найпростіша рекомендація: на мить абстрагуйтеся, перемістивши фокус уваги на своє дихання, зробіть повільно глибокий вдих. Цієї паузи цілком вистачить щоб "скинути пару" і побачити, що відбувається як би з боку.
3. Дайте можливість протилежній стороні висловити свою позицію, в якій би формі це не було зроблено, включаючи самі емоційні прояви. У якийсь момент людина і сам зрозуміє, що переборщила з емоціями.
4. Дотримуйтеся предметно-змістовного обговорення проблеми: причини, наслідки, можливі рішення.
5. Розглядайте спірне питання з різних позицій, включаючи позицію опонента.
6. При обговоренні варіантів вирішення враховуйте інтереси протилежної сторони.
7. Уникайте насильства і шантажу.
Цей алгоритм досить простий і зрозумілий, але як його втілити ? Адже найчастіше, коли ми потрапляємо в конфліктну ситуацію, наші реакції неконтрольовані.
Емоційна стійкість - це перше, що потрібно людині, яка збирається бути конструктивним у вирішенні конфліктів. І якщо в житті не вдається впоратися з емоціями, в цій справі може допомогти тренінг з управління конфліктами. Спробувавши одного разу, ви будете знати, як діяти.
Друге - це комунікація, здатність розуміти іншого і бути зрозумілим для нього. Саме ця якість дозволить домовлятися з опонентом.
І третє - навички аргументації. Щоб переконати іншого, необхідно знайти вагомі для нього доводи і вибудувати їх у певній послідовності.
Для того щоб розвинути кожну з цих якостей, необхідний цілий пласт досвіду у вчинках і розуміння себе. А також терпіння і наполегливість.

За матеріалами delo.ua