UKRU

Бізнес-публікації

26 листопада 2013

Чому помирають стартапи


Стартаперів можна розділити на 2 типи - так звані, «ситі» і «голодні». Різниця між ними в тому, що першому необхідний початковий капітал для запуску проекту, а другий стартує майже без грошей. Однак, на самому початку проекту, і перші, і другі ризикують провалити справу.

Причому, шансів на провал набагато більше, ніж на успіх.

Щороку запускається сотні стартапів. Але тільки одиниці з них виживають і продовжують розвиватися. У чому криються причини провалів розглянемо далі.

Причини провалів «ситих» стартапів:
1. Замість того, щоб просто робити свою справу, підприємці витрачають багато часу на претензії для інвесторів.

2. Отримавши інвестиції, підприємці думають, що це вже успіх, і що далі справа піде сама по собі. Це дуже серйозна і дуже поширена помилка. Трапляється, що стартапер довго і складно шукає фінансування на проект. А коли вони нарешті знаходяться кошти, підприємець поняття не має, що робити далі.

3. Надмірна розтрата коштів на розкрутку продукту, маркетингові кампанії, послуги PR, різні презентації. Часто забувають, що потрібно приділяти більше увагу вдосконаленню продукту і його функціональних якостей.

4. Тотальний найм персоналу у великій кількості. Запустивши проект, стартапери багато піклуються про те, що буде з бізнесом через 3-4 роки. І зовсім не приділяють уваги тому, що є зараз. Адже основні завдання проекту на початковій стадії, і через кілька років - це абсолютно різні завдання і по складності, і за обсягом роботи. Наймаючи велику кількість персоналу, не вдаючись у подробиці його професійних якостей, підприємець у результаті має купу дрібних проблем, з якими дуже складно впоратися.

5. Попередня причина має негативні сторони і за протилежної поведінки. Замість найму некваліфікованого персоналу, намагаються наймати відразу ж суперзірок в даній сфері. Підприємець думає, що якщо він не знає, що йому робити далі, то найм людей з відомими іменами допоможе йому вирішити всі проблеми. У підсумку, в числі його персоналу зірок більше, ніж звичайних працівників. А проект як стояв на місці, так і продовжує стояти.
Причини провалів «голодних » стартапів:
 1 . «Голодний» стартап тримається на рішучості і вірі в успіх. Однак, чим довше проект не має відчутного доходу, тим менше у підприємця залишається рішучості і віри.

2. Підприємець витрачає багато часу , ресурсів і зусиль на те, щоб мотивувати персонал працювати далі. Коли сил на це вже не вистачає, команда втрачає віру.

3. Одна з поширених причин провалу проекту на ранній стадії - це коли всі роблять все і відразу. У кожного члена команди немає своїх чітко визначених обов'язків. А автор проекту то складає бухгалтерську звітність , то допомагає програмісту, або займається прибиранням офісу, замість того, щоб сконцентруватися на розвитку стартапу.

4. Недостатність або взагалі відсутність фінансових коштів і постійна боротьба за існування виливається в безперервний стрес усієї команди. А емоційна напруженість сил не додає.

Чому ж одні виживають, а інші ні?
Відповідь на це питання проста і, можливо, неочікувана: просто стартапів ніяких не існує. Манія на стартапи вже давно пройшла. Так, раніше у молодих підприємців була віра в яскраву ідею, легкі шляхи отримання прибутку, нескінченний блиск в очах і передчуття щастя.  А насправді це довгий шлях, завзята і виснажлива робота.

Великі суми не з'являються відразу, їх можна побачити тільки після мізерно маленьких, які отримуватимуться потом і кров'ю. Стрес не повинен заважати головній меті, головне завдання - це завжди працювати.

 

За матеріалами businessidei.com