UKRU

Бізнес-публікації

13 листопада 2013

Як вивести компанію на ринок ЄС


Рано чи пізно підписання Угоди про асоціацію з Євросоюзом відбудеться, і дуже важливо , щоб наші українські компанії були до цього готові. Щоб залишитися на ринку, їм потрібно буде виробити концепцію поведінки під час і після підписання угоди.

Для цього буде потрібно як мінімум оновити свою маркетингову стратегію, опрацювати питання можливого ​​репозиціонування і антикризового реагування в умовах очікуваного зростання конкуренції з боку зарубіжних компаній і брендів.

Зараз у керівництва більшості українських компаній відсутнє бажання цілеспрямовано займатися інформаційною політикою, розробкою піар-стратегій та інформаційних моделей. Проблема також і у впровадженні напрацьованої концепції: вона відкладається в довгий ящик, а це, в підсумку, позначається на доходах і призводить до втрати клієнтів. Існує велика проблема з відсутністю спікерів - представників компаній з числа власників, керівників або топ-менеджерів, які можуть вийти перед журналістами, громадськістю та переконливо заявити позицію компанії. Погодьтеся, таких спікерів як Петро Порошенко, який реально може захистити репутацію свого бренду і переконати широку аудиторію, у нас лічені одиниці.

Треба врахувати, що міжнародні компанії зазвичай приходять в Україну з готовими концепціями, кваліфікованими спікерами і є відкритими для спілкування зі ЗМІ.

Щоб створити свою концепцію українцям потрібно керуватися чітким планом. У ньому, як правило, є певна історія про те, що собою являє компанія, вказано шляхи і канали, з допомогою яких буде передаватися інформація. Також повинен бути окремий пункт, присвячений тренінгам, оскільки потрібно готувати фахівців, які могли б грамотно представити компанію з урахуванням аналізу того, що відбувається. Додатковий пункт стосується спікерів, яких обов’язково має мати компанія.

Складовою частиною піар-стратегії повинна бути комунікаційна платформа і інформаційна модель, яка визначає ключові меседжі, які потім транслюються в релізах, статтях, на заходах і т.д.

Обов'язково повинні бути встановлені цілі і завдання, до яких компанія прагне в найближчі 6 місяців, рік, п'ять років, і поетапний план їх досягнення. Поетапність тут обов'язкова - ми чітко повинні знати, що робимо в цьому кварталі, в цьому півріччі і до чого прийдемо до кінця року.

Концепція роботи на європейському ринку складніша стратегії ведення бізнесу в Україні, тому важливо заздалегідь намітити перелік країн, в яких планує працювати компанія. Ще одна складність у тому, що потрібно ретельно вивчити законодавство країни, в яку ми ведемо компанію, зрозуміти ситуацію в медіа, розібратися хто є лідерами ринку і т.д.

Для того, щоб інформаційно вивести компанію на європейський ринок в середньому розглядається бюджет від $ 50 тис. до $ 100 тис. на одну країну, в залежності від специфіки держави, близькості її до України. Але якщо брати, наприклад, Німеччину чи Велику Британію, то, безумовно, сума може зрости в рази.

Якщо компанії вдасться просунутися на ринок Європи, то недостатньо буде просто підтримувати імідж. Його доведеться активно. Потрібно постійно інформувати про те, що компанія зробила і чого досягла, підтверджувати свою успішність і обов'язково - корпоративну соціальну відповідальність .

Для дрібного та середнього бізнесу концепція має бути трохи іншою. Для початку потрібно розвинути свій бізнес у всіх областях України. Тільки після цього можна починати виходити на кілька країн - зазвичай це Молдова, Білорусь, Казахстан, Грузія та інші країни. Після чого можна розширюватися й далі.

Але для того, щоб залишитися на зовнішніх ринках - однієї якісної продукції недостатньо. Ми далеко не підемо без креативу і новизни - покупець, ЗМІ, громадськість постійно хоче спробувати щось нове і модне.

 

За матеріалами delo.ua