UKRU

Бізнес-публікації

3 вересня 2013

Маркетинг в соціальних мережах


Як з користю для бізнесу використати соціальні мережі? Про це у даній статті.


Що вам в першу чергу приходить в голову, коли ви чуєте словосполучення «соціальні мережі»? Люди використовують такі сайти по-різному. Спілкування з друзями та знайомими , пошук музики та відео , розвага за допомогою програм та багато іншого . Але крім цього , соціальні мережі можна використовувати як засіб просування товару або послуги. Якраз про це ми і поговоримо сьогодні.

SMM ( англ. Social Media Marketing
- просування в соціальних медіа ) - поняття досить поширене і відоме багатьом, проте на сьогоднішній день спостерігається нестача якісної літератури на цю тему. Більша частина робіт про маркетинг в соціальних мережах належить американським авторам . Однак якщо скласти портрети типових користувачів соціальних мереж в Америці і в країнах СНД , ми отримаємо дещо різні картини. До того ж , найпопулярніша соціальна мережа в Америці - це Facebook. У країнах СНД - Вконтакті. Ці відмінності необхідно враховувати при побудові своєї стратегії просування в соціальних медіа.

Як створити стратегію просування в соціальних мережах?Починаючи працювати в соціальних мережах , ви повинні чітко уявляти свої цілі і завдання . Тільки сплановані завдання , конкретні цілі та строки - і тоді ваш маркетинг буде ефективним .

Етап 1 . Визначаємо цільову аудиторію.
Перш ніж просувати ваш продукт , ви повинні зрозуміти , кому він може бути цікавий . Чим детальніше ви зможете визначити портрет потенційного споживача, тим краще. Для визначення цільової аудиторії , ви повинні враховувати такі характеристики :

1) Місце проживання потенційних споживачів ( наприклад: міста і населені пункти в яких є філії вашої компанії. В окремих випадках географія може поширюватися відразу на цілі країни , якщо мова йде , наприклад , про програмне забезпечення ) .
2 ) Соціальні та демографічні показники цільової аудиторії. Сюди входять такі характеристики , як стать і вік , освіта , сімейний стан , величина доходів , займана посада .
3 ) Інтереси та захоплення . Чим можуть цікавитися ваші потенційні клієнти , в які місця розваги ходити, які мати хобі і т.д. Вся ця інформація необхідна для того , щоб найбільш точно організувати таргетування реклами. Тобто, реклама молодіжного спортивного одягу не буде показуватися людям, що не відповідають за віковим показником до молоді , і людям, які не цікавляться спортом взагалі. Таргетування допоможе вам швидше знайти своїх клієнтів.

Етап 2 . Визначаємо головні завдання кампанії просування.

Всі дії , які ви будете здійснювати у вашому просуванні , повинні ґрунтуватися на ключових завданнях рекламної кампанії. Думаємо , ви не раз натикалися на порожні спільноти в соціальних мережах і «застиглі» блоги . Це показник того , що не були сформовані і чітко поставлені головні завдання і цілі, і керівники таких спільнот просто не знають , що і як їм потрібно робити. Або ж вони просто створили спільноту свого продукту «для галочки», але розвивати і підтримувати його в планах не було. Але який сенс в цій дії ? Кожна маркетингова дія повинна мати під собою певну мету , яка має на увазі певний результат.

Етап 3 . Вибираємо майданчики , на яких сконцентровані потенційні клієнти.

Цільова аудиторія визначена , тепер потрібно знайти місця її найбільшого скупчення . Дослідити потрібно як цілі сервіси - Facebook , Вконтакті і т.д. , так і спільноти всередині цих сайтів , блоги , форуми.
Зробити це можна за допомогою вивчення статистики спільнот соціальних мереж , яка дасть вам інформацію про те , користувачі якої статі , віку та інших показників в неї входять . Найчастіше керівники спільнот не дають цю статистику на загальний огляд , однак ви можете отримати до неї доступ , аргументувавши адміністраторам переваги вашого можливого співробітництва. Крім цього , також буде корисним аналіз обговорюваних тем у спільнотах , аналіз портрета типового користувача соціальної мережі , а також використання спеціального функціоналу ( вводимо параметри цільової аудиторії і отримуємо дані про те , скільки зареєстрованих користувачів їм відповідають ) .

Етап 4 . Визначаємо особливості поведінки цільової аудиторії.  Усіх користувачів можна розділити на три поведінкові категорії : пасивні спостерігачі , учасники обговорень та генератори контенту.  Для визначення стратегії просування важливо визначити , в якій з цих категорій ваших потенційних клієнтів найбільше. Для генераторів контенту важливо створити кілька спільнот , грамотно оформити їх та надати можливість користувачам висловитися - далі вони самі будуть вести блоги , створювати теми дискусій та інше.

Учасники обговорень рідко самі створюють нові теми дискусій , але із задоволенням приєднуються до вже існуючих . У цьому випадку ваше завдання - надати їм ці обговорення. І нарешті , пасивні спостерігачі . Вони не створюють обговорення , і майже ніколи не висловлюються у вже наявних дискусіях , однак вони бачать і сприймають інформацію , яку ви надаєте про свій продукт.

Етап 5 . Розробляємо контентну стратегію.
Контентная стратегія включає в себе такі елементи :
• Вибір головної тематики публікацій .
• Частота публікацій .
• Стилістика публікацій .
• Час публікацій .
• Кількість « рекламних » публікацій відносно до нейтральних.
Всі ці параметри необхідно планувати у відповідності з потребами та інтересами вашої аудиторії. І не варто забувати про те , що в різних соціальних сервісах необхідно по-різному вибудовувати контентну стратегію.

Етап 6 . Визначаємо систему показників ефективності ( метрик ).
Це необхідно для того , щоб розуміти , наскільки ефективною є ваша кампанія просування , і наскільки виконуються поставлені завдання. Система таких показників повинна бути визначена заздалегідь , а вибір тих чи інших метрик залежить від цілей і завдань кампанії. Серед таких критеріїв - активність , охоплення аудиторії , продажі , ліди і т.д.

Етап 7 . Визначаємо потрібні ресурси.Говорячи про просування в соціальних мережах , ресурси зазвичай використовуються такі : ресурси часу ( час, який витрачаєте ви і ваші співробітники на просування продукту) і ресурси матеріалів (реклама , аутсорсинг ) . І ті , і інші ресурси необхідно визначити до початку старту кампанії.

Етап 8 . Визначаємо календарний план .Будь-яка задача повинна мати точний термін реалізації . На цьому побудована вся маркетингова стратегія . У календарний план потрібно заносити час старту і дедлайну всіх заходів , розклад публікацій статей і постів , а також вимір по головним метрикам .

Етап 9 . Оцінюємо ефективність і коректуємо кампанію.Націлює на те , що вашу кампанію потрібно буде постійно оптимізувати і вносити деяке коректування. . Кожне джерело вимагає ретельного аналізу. Після закінчення певного періоду, порівнюйте конверсію користувачів соціальних мереж, блогів, пошукових систем. Так ви визначите ефективність кожного джерела, зрозумієте, які з них потрібно доопрацювати або змінити.

За матеріалами businessidei.com