UKRU

Бізнес-публікації

27 серпня 2013

Лі Якокка: 9 секретів успіху геніального менеджера


Лі Якокка - геніальний менеджер, ім'я якого незмінно асоціюється з американською автопромисловістю. Адже Лі 32 роки пропрацював у компанії «Форд», пройшовши шлях від інженера до директора, а після звільнення врятував від банкрутства «Крайслер».



9 секретів успіху Лі Якокки

1. Батько - кращий приклад і підтримка.
Батько Лі Якокки був італійським емігрантом, який прибув до Америки для здійснення своєї мрії. І він здійснив класичну американську мрію, створивши кілька бізнесів.
Саме батько багато в чому визначив подальший життєвий шлях Лі Якокки, навчаючи його і даючи корисні поради:
Очевидно, що саме батько вклав у мене інстинкт комерсанта. Батько завжди втовкмачував мені в голову два правила: по-перше, ніколи не берися за капіталомісткий бізнес, так як справа закінчиться тим, що потрапиш в лапи банкірів, по-друге, коли настають важкі часи , займайся ресторанним бізнесом, оскільки, як би погано не йшли справи, люди повинні їсти.
Він же своїм прикладом навчав сина і роботі з персоналом: Якщо в ресторані ми стикалися з офіціанткою, яка нас погано обслужила, він вже після завершення обіду підкликав її і звертався до неї : «Я хочу дати вам пораду, - говорив він. - Чому ви так похмуро сприймаєте свою роботу? Вас хто-небудь змушує працювати офіціанткою? Коли у вас такий похмурий вигляд, це у всіх створює враження, ніби вам не подобається ваше заняття. Ми сюди прийшли, щоб розважитися, а ви все зіпсували. Якщо ви дійсно хочете бути офіціанткою, треба працювати так, щоб стати кращою в світі офіціанткою. В іншому випадку слід пошукати собі іншу професію ». У власних ресторанах він негайно звільняв працівника, що грубо обійшовся з клієнтом. Батько говорив офіціанту: «Яким би гарним ви не були, але тут вам не місце, так як ви відлякує клієнтів».

2. Робота з дитинства.
Практично кожна історія успіху містить цей пункт. І не даремно, адже робота дає колосальний досвід і розвиває бізнес-мислення. Лі Якокка не став винятком:
Коли мені було десять років, в Аллентауні відкрився один з перших в країні супермаркетів. Після шкільних занять в недільні дні ми з друзями шикувалися з червоними візками біля його дверей, подібно черги таксі біля готелів. Коли покупці виходили, ми пропонували їм за невелику плату донести їх сумки до дому.
Вже будучи підлітком, я по недільних днях працював у фруктово-овочевій крамниці, що належала греку Джиммі Крітісу. Я вставав до світанку, щоб встигнути добратися до оптового ринку і доставити в крамницю товар. Крітіс платив мені два долари в день плюс таку кількість фруктів і овочів, яку я міг дотягнути до дому після 16-годинного робочого дня.

3. Криза - це не тільки падіння, але і урок.
Коли в Америці вибухнула Велика депресія (1929 р.), Лі було всього 5 років. Коли його батько в 1931 році втратив всі статки, маленький Лі, якому було всього 7 років зрозумів всю тяжкість ситуації, що склалася. Це залишило слід у свідомості.
Незалежно від мого фінансового становища думки про кризу ніколи не покидали мене. І понині я ненавиджу марнотратство. Коли в моду увійшли широкі краватки замість вузьких, я зберігав всі свої старі краватки, поки мода на них не повернулася знову. Мене гнітить, коли хліб або половину біфштекса кидають у смітник.

4. Ніколи не падати духом.
Батько навчив Лі постійно сподіватися на краще і зберігати гарний настрій. Саме це впродовж усього життя підтримувало Лі Якокка, особливо, коли Крайслер був на грані банкрутства. У ті дні я зберігав розсудливість, згадуючи приказку батька: «Зараз все виглядає погано, але пам'ятай, що і це пройде».

5. Знаходити час для розваг і насолоджуватися життям.
Цьому теж Лі навчив батько: Батько постійно нагадував мені, що життям слід насолоджуватися, і сам він на ділі слідував цьому повчанню. Як би багато йому не доводилося працювати, він завжди виділяв час для розваг.

6. Бути кращим і постійно розвиватися.
Бути хорошим учнем я вважав для себе важливим, але мені цього було недостатньо. Багато часу я присвячував заняттям поза навчальною програмою. У середній школі я брав активну участь в драматичній студії і дискусійному клубі.

7. Дисципліна і завзятість.
Вам складно відмовитися від перегляду улюбленого серіалу і замість цього почитати корисну книгу? А ось Лі з дитинства привчив себе до дисципліни:«Коли я вступив до університету, я вже вмів зосередитися і старанно працювати над літературою, вимкнувши радіо і не даючи себе відволікти нічим іншим. Я зазвичай твердив собі: протягом найближчих трьох годин я буду працювати з усіх сил. І тільки по закінченні трьох годин я залишу цю справу і піду в кіно ». Щоб досягти успіху в бізнесі, як, втім, і майже в усьому іншому, найголовніше - це вміти зосередитися і раціонально використовувати свій час.

8. Правильно планувати свій день і ефективно використовувати час.
Лі Якокка ще на початку своєї кар'єри зрозумів, що потрібно продуктивно працювати і відпочивати. "Після закінчення університету я завжди наполегливо працював весь тиждень і намагався вивільняти уїк-енди для сім'ї та відпочинку. За винятком надзвичайних обставин. Я ніколи не працював в п'ятницю ввечері, в суботу і неділю. Щоб налаштувати себе на роботу, я ввечері в неділю незмінно накидав собі план тих справ, які мав намір виконати на майбутньому тижні".

9. Вміти розставляти пріоритети. Лі Якокка освоїв це ще в коледжі, що на його думку, стало однією з основних причин його успіху:"Тому, хто хоче стати фахівцем в області вирішення будь-яких завдань в бізнесі, слід перш за все навчитися визначати пріоритети. Звичайно, масштаб часу в бізнесі і в коледжі різний. У коледжі мені доводилося прикидати, що я можу зробити за один вечір. У бізнесі цей масштаб може коливатися від трьох місяців до трьох років. Мій досвід свідчить, якщо досить рано на життєвому шляху не опанувати таким раціональним мисленням, то згодом це вже неможливо. Уміння визначити пріоритетні справи і здатність правильно розподіляти свій час - це не такі якості, які можна мимохідь придбати в Гарвардській школі бізнесу".

Звичайно, це не всі секрети успіху Лі Якокки. Але ми, мабуть, на цьому зупинимося, щоб не перевантажувати вас інформацією. Одного цього списку вистачить для опрацювання на кілька найближчих тижнів, а, можливо, й місяців.

За матеріалами www.life-is-good.org