UKRU

Бізнес-публікації

13 серпня 2013

Як "чуття" допомагає будувати бізнес


Яка роль і ступінь використання інтуїції у прийнятті бізнес-рішень?

Про те, допомагає чи заважає інтуїція в бізнесі, написала для свого блогу в "Київстар Бізнес" Дайджесті генеральний директор Ekonomika Communication Hub Ірина Рубіс. Кілька років тому я зацікавилася роллю і ступенем використання інтуїції у прийнятті бізнес-рішень. Почала не з теорії, а з практичного дослідження цього феномену. Для "Інвестгазети" взяла інтерв'ю у декількох успішних українських CEO з різних галузей - У Людмили Наконечної (генеральний директор SunInBev Ukraine), Олександра Кардакова (власника IT корпорації Incom), Анетта Гузек (тоді - віце-президента PZU Ukraine), Тетяни Міхнової (глави правління медичного центру Добробут), Ігоря Дєлова (колишнього CEO McDonald's Ukraine) і так далі.

І отримала відповідь, яка звучить приблизно так: не дар і не магія, а синтез досвіду, підсвідомого аналізу і знань. Це необхідна риса для кожного лідера, свого роду талант, який виникає із здатності аналізувати досвід і співвідносити його з тими почуттями, думками і обставинами, які супроводжують процес прийняття рішень. Інтуїція ні в якому разі не може бути базисом для прийняття рішень. Вона лише підказка, ключ, "знак згори", перший крок на шляху.

У принципі, все це підтверджує і академічна література. Як і той факт, що, як і лідерство, інтуїцію можна розвивати-тренувати:

- Спостерігати і робити висновки з чужих помилок.
- Акумулювати власний досвід і успішний досвід інших.
- Знаходити час, щоб аналізувати рішення і ситуації постфактум.
- Пам'ятати, що сказала інтуїція, коли ви приймали рішення. Довірилися Чи ви їй чи ні, і чому?
- Після прийняття рішень або зустрічей, питати себе "Наскільки комфортно емоційно я відчуваю себе зараз?" Цей аналіз якимось чином затримується в підсвідомості. Пізніше, в такій же ситуації, він дає сигнал.
- Багато читати.
 - Практикувати "передсмертний метод" тестування життєздатності тієї чи іншої інтуїтивної підказки.
Суть - уявити, що ідея перетвориться на повну катастрофу. Логіка полягає в тому, щоб замість того, щоб показати себе розумним, запропонувавши хороший план, ви покажете себе розумним, розмірковуючи про глибинні причини, чому проект може провалитися. Фактично це 3-в-1 інструмент - ви перевіряєте себе, чітко бачите проблеми наперед і тренуєте "чуття".

За матеріалами delo.ua