UKRU

Бізнес-публікації

8 серпня 2013

Шкарпетки з філософією: як продавати позитив і скільки на цьому можна заробити

Рецепт успішного бізнесу - це до шкарпеток додати трішки креативу. Як українські хлопці з таких інгредієнтієнтів зробили бізнес, читайте у статті!
Почалося все восени 2012 року. Олексій Малицький шукав шкарпетки з яскравими принтами. Виявилося, у Києві такі знайти складно. Олексій і два його друга вирішили проблему виправити і почали працювати над створенням "позитивних шкарпеток" Sammy Icon.
Сьогодні вони отримують 5-7 замовлень на день і планують одягнути у свої яскраві шкарпетки всю Україну. До запуску проекту Sammy Icon у Олексія і його партнерів уже був невеликий підприємницький досвід. Це дало можливість накопичити стартовий капітал. Початкові інвестиції в проект склали суму в кілька разів більшу, ніж планувалося спочатку.

Олексій: Складно порахувати, адже спочатку ми збиралися вкласти в запуск 10 тисяч доларів. Але було дуже багато непередбачених витрат, до того ж на старті ми робили помилки, які допомагали нам не тільки вчитися, але і прощатися з грошима. Ми випустили першу партію шкарпеток, яка була зовсім не такою, як хотілося. У підсумку витратили приблизно 20-25 тисяч доларів.

Фабрики з новим обладнанням, яке забезпечило б Sammy Icon хорошу якість продукції, не погоджувалися виконувати невеликі замовлення. До того ж вони намагалися переконати Олексія, що яскраві шкарпетки - це добре, але чорні - варіант більш надійний. Довелося вкласти гроші в покупку нового італійського обладнання для фабрики, яка погодилася випускати для них потрібні обсяги шкарпеток з яскравими принтами. Неприємності були і з друком: перша партія упаковки для продукції була неякісною, і хлопці не стали її використовувати.
Перші півроку були витрачені на покращення якості шкарпеток. Для шиття в Sammy Icon використовують індійську органічну бавовну, яку фарбують в Європі, а сюди завозять у вигляді готового продукту. Перші колекції розробляли дизайнери з Європи. Сьогодні над колекціями працюють дизайнери з України та Білорусії.

"Вийти на ринок зі своїм продуктом в Україні нескладно, - стверджує Малицький. - У нас майже немає конкуренції, багато вільних ніш"
За його словами, популярність бізнесів, пов'язаних з одягом, обумовлена тим, що не тягне за собою великих стартових інвестицій.

Пару "божественних", як називають їх самі творці, шкарпеток в середньому можна купити за 35 гривень. Сьогодні на сайті доступна чоловіча та жіноча колекції, а також літні сліди. Цікаво, що продукція більш популярна серед покупців-жінок. Хоча, за словами Філіпа Литвинова, керуючого партнера Sammy Icon, це означає тільки те, що чоловіки часто отримують шкарпетки в подарунок.

Зроблено в Україні
Sammy Icon - одна з небагатьох українських компаній, якій вдалося залучити гроші на краудфандинговой платформі Kickstarter. Команда проекту отримала майже 9 тисяч доларів на створення колекції шкарпеток з дизайном класичних 8-бітних ігор. Гроші планували витратити на покупку нового обладнання для фабрики і закупівлю сировини. Але виявилося, що майже всі виручені кошти доведеться витратити на подарункові набори шкарпеток для людей, які в них повірили і вклали свої гроші.

Олексій: Це цікавий досвід для всієї команди, але швидше іміджевий, ніж фінансовий. Про нас написали багато українських ресурсів, нас підтримли Mashsable. Але треба враховувати, що частину грошей ми віддали Kickstarter. До того ж доставка шкарпеток людям, які дали нам гроші, теж досить витратна.

Купити шкарпетки Sammy Icon можна як у магазинах і концепт-сторах, так і в інтернеті. Спочатку молоді підприємці запускали проект в офлайні. Це було однією з перших помилок, згадує Литвинов.

Філіп: Спочатку ми вибрали неправильну стратегію. Бренд був невідомий, і розкручувати його в офлайні було набагато складніше. Інтернет - це засіб масової комунікації, це сприяє швидкому поширенню інформації. В онлайні легше вибудовувати маркетингову стратегію. Інтернетом і сарафанним радіо в просуванні свого продукту підприємці не обмежуються і придумують оригінальні маркетингові ходи. Наприклад, в одному з київських кафе перші п'ять відвідувачів в шкарпетках Sammy Icon отримують безкоштовне латте. "Це ще не протоптана стежка на українському інтернет-ринку. Нам доводелося вчитися в процесі, - резюмує Литвинов. - Креатив включається, коли немає грошей. У нас саме та ситуація, тому намагаємося придумувати щось цікаве".

У той час на європейському ринку про яскравих принтах на звичайних щоденних шкарпетках вже подбала шведська компанія Happy Socks. Її засновники Віктор Телль та Мікаель Шедерлінд стверджують, що виробляють справжнє щастя, тільки у вигляді шкарпеток. Компанія вийшла на ринок навесні 2008 року. Сьогодні їх продукцію можна купити в 50 країнах світу, особливо популярний цей бренд в Японії. Колекції для Happy Socks розробляють дизайнери з відомими іменами. Пара "щасливих" шкарпеток коштує в середньому 80 гривень. На українському ринку вони представлені не дуже широко, що, безсумнівно, на руку нашим підприємцям. Малицький впевнений, що його бренду вдасться повернути віру співвітчизників у напис made in Ukraine.

Філософський підхід

Олексій Малицький сподівається, що люди будуть починати ранок з кави і його шкарпеток. Саме тому його проект Sammy Icon робить акцент не тільки на якісній продукції, а й на емоційній складовій. На сайті бренду чітко розписано, для кого створені божественні шкарпетки і яким уявляють свого клієнта творці продукту. Олексій: Sammy Icon - це ангел-охоронець мандрівників і романтиків. Ми хочемо, щоб люди відчували себе прекрасно в наших шкарпетках незалежно від того, де вони знаходяться і чим зайняті. Може бути сьогодні навіть не найкращий їхній день, але варто уявити, що за офісним костюмом ховаються яскраві шкарпетки - і настрій покращиться.

Звучить, можливо, занадто поетично, але Олексія це не хвилює. Він упевнений, що людям потрібні позитивні емоції і Sammy Icon в цьому допомагає.
Знайти шкарпетки Sammy Icon сьогодні можна не тільки в Україні, але і в Росії, Швеції та США. У Білорусі вже з'явився окремий інтернет-магазин. Сьогодні компанія вийшла в операційний нуль, що дозволяє покрити внутрішні витрати. До Нового року Малицький розраховує розширити ринок і збільшити оборот.
Підприємці збираються заявити про себе на міжнародній арені. Конкуренції зі шведськими виробниками яскравих шкарпеток Happy Socks в компанії не бояться. "Ми з ними в різній ваговій категорії", - запевняє Олексій.

За матеріалами delo.ua