UKRU

Бізнес-публікації

8 липня 2013

Як зі слабких сторін конкурентів зробити переваги для себе


У сучасних умовах ринку, практично всі галузі бізнесу схильні до такого явища, як конкуренція. Існує величезна кількість підприємств, і асортимент товарів і послуг кожного з них неймовірно широкий. Споживачам є з чого вибрати. Тому для того, щоб компанії бути конкурентоспроможною і триматися на плаву, їй необхідно ретельно і постійно вивчати слабкі якості своїх конкурентів. І не просто знати про них, а й уміти використовувати їх з користю для себе.

Як фірма може підвищити свою конкурентоспроможність?
Найкраще в цьому напрямку працюють методи зниження витрат і диференціації продукції. Але ці дії ефективні тільки поки конкурент присутній на ринку. Після того, як конкурент витіснений з ринку, перед компанією виникають нові труднощі. У гонитві за найбільш вигідним місцем на ринку, підприємство починає займатися удосконаленням пропонованих товарів і послуг у всіх напрямках. Потім фірма стикається з новими суперниками, і знову доводиться міняти щось у своїй роботі в кращу сторону. І такий процес діє постійно. Для того, щоб компанія була успішна і в своїй діяльності рухалася тільки вперед, їй необхідно безперервно досліджувати слабкі сторони фірм-конкурентів, і також не припиняти покращувати свої товари та послуги.

Процес перетворення мінусів фірм-конкурентів у плюси для своєї компанії
Споживачі - це ті, на кого в першу чергу повинна орієнтуватися будь-яка компанія. І для того, щоб зрозуміти, наскільки приваблива для клієнтів ваша фірма, необхідно подивитися на неї очима споживачів. Тільки споживач дасть найбільш точну оцінку роботі вашої компанії, а також оцінить всі переваги і недоліки вашої продукції або послуг. І якщо ваша єдина перевага - це висока якість обслуговування, то багато клієнтів ви явно не зможете залучити. Найбільш привабливою для споживача буде та компанія, яка вміє правильно задовольняти попит на дану продукцію, а також враховує потреби і побажання клієнтів.

При формуванні попиту завжди діють такі фактори:
• Чим нижче ціна, тим вище попит.
• Збільшення доходів клієнтів тягне за собою підвищення попиту.
• На попит значно впливає зміна смаків споживачів.
• Якщо на ринку товарів-аналогів, спостерігається зниження попиту продукції конкретної фірми.
• Якщо споживачі знають, що ціна на конкретний товар в найближчому майбутньому підвищиться або знизиться, то попит на нього, відповідно, буде підвищуватися або знижуватися.
• Рівень сервісу фірми прямо пропорційно впливає на рівень попиту.

Щоб оцінити успіх будь-якої організації, необхідно провести її аналіз за декількома факторами:

асортимент товарів або послуг,
розмір та склад основних фондів,
технології виробництва,
рівень професійності та компетентності персоналу,
показники управління компанією і так далі.

Для оцінки мінусів і плюсів конкурентів потрібно досліджувати їхні цілі, враховуючи поточні проблеми фірми.

Етапи процесу виявлення слабких і сильних сторін конкурентів:
1. Виявлення та оцінка типу конкуренції на даному ринку; визначення реальних і потенційних конкурентів.
2. Дослідження показників діяльності конкурентів (величина займаної ними частини ринку, тенденції розвитку, рівень якості товарів або послуг, цінова політика, методи рекламування продукції).
3. Маючи дані про фактори, які були досліджені на попередньому етапі, можна позначити і оцінити слабкі сторони конкурентів.

Ефективним способом перетворення мінусів конкурентів у власні плюси є застосування SWOT-аналізу. Це таблиця, в якій збираються всі виявлені слабкі і сильні сторони конкурентів, а також перспективи розвитку та загрози для бізнесу. Також складається аналогічна таблиця для своєї компанії. Дивлячись на ці показники, можна зрозуміти, на які моменти роботи фірми варто звернути особливу увагу. Вдосконаливши певні показники своєї фірми, які в той же час є не найсильнішими сторонами ваших конкурентів, ви тим самим підвищуєте свою привабливість в очах конкурентів.

Звичайно, провівши такий аналіз лише один раз, ви не зможете досягти великого успіху своєї компанії. Ринок стрімко змінюється і щоб залишатися на плаву, необхідно досліджувати подібним чином своїх конкурентів з певною періодичністю, і вносити корективи в плани свого подальшого розвитку.

За матеріалами businessidei.com