UKRU

Бізнес-публікації

5 липня 2013

Помилки, які роблять власники малого бізнесу


Кожен власник як великої, так і невеликої фірми, повинен розуміти, що бухгалтерію необхідно переглядати не тільки тоді, коли прийшов час платити податки. За словами експертів, багато керівників фірм допускають насправді прості помилки, які здатні з хорошого фіскального року зробити поганий. Знання того, як не допускати помилки в бізнесі, допоможе вам зробити блискучу кар'єру в обраній галузі діяльності.

Помилка № 1:
сприйняття продажу як прибутку вже до того, як клієнт отримав товар або послугу.

З досвіду одного з власників компанії «Transform» Стюарта Райша була саме така помилка - він зараховував депозити як прибуток протягом першого року своєї діяльності в бізнесі. Його компанія мала витратну частину в 1,2 мільйона доларів, а продаж на суму 1,4 мільйона доларів. Прибуток, у підсумку, повинен був становити 200 тисяч доларів. Проте, насправді, доставка товарів на цю суму здійснювалася до січня наступного року.

Переглядаючи фінансову політику компанії, Райш зрозумів, що його бізнес поки тільки досяг беззбитковості, але не приніс прибутку. Плани подальшого розвитку підприємства довелося дещо переглянути - найбільш клопітка робота велася над скороченням витрат. Зараз компанія має річний прибуток в 6,5 мільйонів доларів при штаті персоналу 65 осіб.

Отримуємо урок: під час здійснення продажів не потрібно зараховувати продаж як прибуток, якщо товар або послуга ще не були доставлені клієнтові. Якщо продаж був здійснений в певному місяці, проте доставлений клієнту пізніше, а прибуток від нього записаний на поточний період, то це спровокує удавану прибутковість фірми.

Помилка № 2: ігнорування фінансових наслідків великих фінансових вливань.

Сюди відноситься, наприклад, купівля обладнання. Коли оплата за нове обладнання відбувається готівкою, то в майбутньому ви можете рахувати амортизацію обладнання, і це, безсумнівно, плюс. Однак, за словами експертів, надмірно використовуючи резерв готівки, ви ризикуєте створити небезпеку для компанії. 

Засновник компанії "Pacific West Group" Франка Вінчестер каже: «Часто власники компаній не розуміють, що високі витрати на купівлю обладнання не тільки скорочують резерви готівки, але і можуть негативно відобразитися під час сплати податків. Наприклад, вам необхідно поступово списувати дороге майно, і ви не можете для податкової вказати його як одноразову витрату. А якщо ви не можете цього зробити з метою збалансування прибутку, то вашому підприємству, швидше за все, доведеться платити більше податків ».

Отримуємо урок: Якщо ви плануєте здійснити велику покупку, а купівля готівкою скоротить бюджет вашого підприємства, то краще скористатися короткостроковим кредитом. Якщо використовувати будь-яке обладнання вам потрібно лише тимчасово, то також розгляньте варіант лізингу.

Помилка № 3: нерозуміння різниці між прибутком і грошовим потоком.

Анна-Марія Файоль, засновниця компанії Bramble Berry з виробництва та постачання мила, була здивована, коли бачила прибуток на папері, але в кінці місяця не виявлялося готівки. Насправді ситуація була така: витрати коштів на розвиток товару відбувалися набагато швидше, ніж їх окупність. Бізнес продовжував жити тільки завдяки кредитним лініям і кредитними картками. «Якщо продовжувати так робити довгий період, то можна потрапити в борговий полон», - ділитися своїм досвідом Анна-Марія. «Як тільки я усвідомила, що обсяг прибутку менше, ніж обсяг витрат, я зменшила видатки на розвиток нових товарів, щоб скоротити боргові зобов'язання».

Отримуємо урок: уважно стежте за обсягом витрат і обсягом продажів. Перед тим, як планувати розвиток і розширення бізнесу, оцініть співвідношення прибутку і витрат.

За матеріалами businessidei.com