UKRU

Бізнес-публікації

7 червня 2013

Як підвищити ефективність праці


Напевно багато хто стикався з проблемою недостатньої продуктивності праці.

Трапляється, що обсяг роботи, яку необхідно виконати, великий, а часу на це обмежена кількість. Для того, щоб підвищити продуктивність праці, намагайтеся дотримуватися таких чотирьох правил:

1. Закон Паркінсона.
Це правило говорить про те, що будь-яка робота буде намагатися заволодіти всім часом, на неї виділеним. Якщо ви доручите своєму працівникові завдання, з якими цілком можна впоратися за тиждень, але зазначите термін виконання - місяць, то з найбільшою ймовірністю працівник витратить на цю роботу цілий місяць. У такому випадку навряд чи вийде ефективно використовувати час і сфокусуватися на виконанні головного завдання. Дайте працівникові тиждень на виконання даної роботи, і він її виконає в строк, зосередившись на основному.

2. Закон Парето або правило 80/20.
Означає, що 20% праці дають 80% результату, а інші 80% праці - лише 20% результату. Для розуміння цього принципу, можна провести паралель з процесом прибирання. Немає ніякої необхідності дуже часто займатися чищенням комори, оскільки вона використовується не кожен день. А от ванна кімната і кухня вимагають наведення чистоти більш, ніж інші приміщення в будинку, так як вони є основними місцями скупчення бруду. Виходить, що 20% кімнат вимагають 80% вашого часу, витраченого на прибирання, і тільки в цьому випадку час буде використано ефективно.

3. Принцип «наступних дій».
Це правило полягає, в тому, що при виконанні будь-якої роботи, необхідно скласти план послідовності виконання конкретних дій. Тобто, потрібно розділити весь обсяг роботи на невеликі етапи. Повертаючись все до того ж прибирання, наприклад, поставте перед собою такі цілі - спочатку витерти пил, тільки після цього - вимити підлогу, потім - протерти меблі і так далі. Використовуючи таку схему, вам здається, що роботи менше, і її виконання полегшується. До того ж, ви можете керувати своїм навантаженням.

4. Розставити пріоритети.
Використовуючи це правило, необхідно розподілити пріоритети з трьох основних моментів - що ви хочете зробити, що вам потрібно зробити і що вам необхідно зробити. Якщо затягувати те, що вам потрібно зробити, воно перетворитися в те, що необхідно зробити. Наприклад, оплата комунальних послуг. Спочатку, ви повинні оплатити рахунки, але можете відкласти цю дію на якийсь термін. І чим більше ви будете зволікати, тим більше зростає необхідність оплати, так як ви ризикуєте бути оштрафованим і вплутатися в неприємні судові розгляди.

Ці чотири правила ефективні і самі по собі, але якщо ви будете використовувати їх в комплексі, то результативність вашої роботи зросте в рази. Починайте роботу, керуючись законом Парето, щоб уникати виконання непотрібної роботи. Далі використовуйте принцип «наступних дій», розбивши всю роботу на дрібні завдання і збалансувавши навантаження. Етапи роботи розподіліть по пріоритетах, і нарешті, для повної концентрації на завданні, поставте перед собою конкретні терміни його виконання.

За матеріалами businessidei.com