UKRU

Бізнес-публікації

28 травня 2013

Як навчитися швидко приймати рішення


Розглянемо основні правила, які полегшать вам прийняття і здійснення рішень.

Прийняття рішень часто пов'язане з ризиком. Але готовність до прийняття відповідальності та вироблення рішень є однією з необхідних умов досягнення успіху.
Якщо ви маєте намір домогтися успіху, прийняття рішень має стати для вас звичним видом діяльності. Ухвалення рішення буквально постійно пов'язане з ризиком: вибрати 1 варіант, - сказати «ні» багатьом іншим варіантам.

Але успішні менеджери - це люди, готові до прийняття рішень. Вони знають, що це єдина можливість домогтися успіху. Розглянемо кілька основних правил, які полегшать менеджеру цей процес, допоможуть йому делегувати повноваження, приймати рішення і здійснювати їх.

Правило 1. Чітко обмежити коло питань, з яких приймається рішення.

Успішні ділові люди ранжують рішення, які потрібно прийняти, відповідно до намічених цілей і витрачають левову частку часу на такі рішення, від яких безпосередньо буде залежати успіх.

Крім цього, менеджери вчаться приймати рішення, які цілком відповідають їх моральним цінностям. Якщо ми зосередимо увагу на наших принципах і будемо відповідно до них безперестанку переглядати наші цілі, то зможемо значно спростити прийняття нами рішень.

Правило 2. Ухвалення рішення означає прийняття на себе відповідальності.

Одного разу людину, яка багато чого досягнула в житті, запитали, в чому полягає таємниця її успіху. Вона відповіла: «Я дозволяв собі маленький самообман. Робив вигляд, що підприємство належить одному мені, незалежно від того, де я працював. Просто вважав, що тут все моє ». Ніколи не потрібно приймати рішення, за які ви не відповідаєте цілком.

Правило 3. Ніколи не приймайте рішень, перебуваючи в стані стресу.

Окремі рішення періодично доводиться приймати будучи саме в такому стані. Вірне рішення можна прийняти, якщо у вас є досить часу. У цьому випадку, не кваплячись, виконайте наступне:

а) зважте ситуацію, враховуючи досвід минулого і сьогодення і подумки уявляючи собі майбутнє;
б) ознайомтеся докладніше з усіма фактами і матеріалами, які дають інформацію про проблему і до умов, в яких вона виникла;
в) зберігайте об'єктивність, утримуйтеся від остаточних висновків до того моменту, поки не проаналізуєте всю важливу для вас інформацію.

Правило 4. Потрібно мати стільки інформації, скільки необхідно для прийняття правильного рішення.

При зборі, аналізі і зіставленні даних ви постійно виявляєте, що частина інформації є набагато важливішою і більшою мірою відноситься до справи, ніж інші факти. Одна з найнеобхідніших здібностей керівника полягає в тому, щоб вміти розпізнати максимально важливі факти і зосередити свою увагу на тих моментах, які є максимально характерними або важливими. При цьому дотримуйтеся наступних рекомендацій:

а) постійно намагайтеся виявити факти;
б) розташуйте всі зібрані відомості в залежності до їхньої значимості;
в) зосередьтеся на одній важливій обставині, на якій буде базуватися ваше рішення; г) визначте характерні особливості груп або категорій відомостей, що мають пряме відношення до даної справи;
д) визначте взаємозв'язки між усіма елементами ситуації, що створилася.

Пошук відомостей може тривати до безкінечності і потрібно розуміти, коли уже вистачить займатися пошуком. Хороший керівник розуміє, що зазвичай немає можливості дістати усі відомості.

Правило 5. Порадьтеся з іншими, перш ніж вирішити.

По-перше, потрібно заздалегідь порадитися з людьми, на яких безпосередньо вплине ваше рішення. Людям не до душі сюрпризи, що кардинально змінюють їх устрій життя. По-друге, доцільно поставити запитати поради у тих, хто міг би допомогти вам в реалізації вашої ідеї. По-третє, порадьтеся з людьми, думку яких ви цінуєте. Багато людей, що досягли успіху в житті, охоче розкажуть вам, як вони поводилися в аналогічних випадках, і висловлять свою думку, що допоможе вам у виборі правильного рішення.

Правило 6. Не бійтеся приймати рішення.

Відмова від прийняття рішення - також рішення. Якщо ви оцінили всю наявну інформацію і продумали всі можливі наслідки вашого вибору, не зупиняйтеся на півдорозі і приймайте рішення. Щоб навчитися приймати рішення, ви повинні бути завчасно готові до того, що може постраждати ваша репутація.

Правило 7. Як тільки ви прийняли рішення, приступайте до інших справ.

Не втрачайте творчого натхнення. Твердо тримайтеся обраного вами курсу і не мучте себе даремно сумнівами. Подбайте про те, щоб прийняте вами рішення стало відомо всім, кого воно безпосередньо стосується. Саме в цьому запорука того, що воно буде виконано в терміни і з плановим показником ефективності.

За матеріалами businessidei.com