UKRU

Бізнес-публікації

27 травня 2013

Правила критики працівників


Вказувати на помилки і критикувати завжди набагато складніше, ніж хвалити і заохочувати.

Адже в другому випадку не потрібно турбуватися про те, що ви можете образити або зачепити співрозмовника. Труднощі в тому, як правильно критикувати працівників, відчувають навіть найдосвідченіші керівники компаній.
Але трапляється так, що певні дії підлеглих вимагають критики з боку начальства. Як правильно діяти в цій ситуації?

1. Підносьте критику як оцінку діяльності.
Саме слово «критика» частіше викликає у людей негативні емоції і заздалегідь налаштовує їх на погане. А відгук про роботу - це як критика помилок, так і схвалення доброї роботи. При оцінюванні діяльності працівника, виділіть його слабкі сторони, і підкажіть, чого йому слід підучитися. При цьому, дайте можливість співробітнику висловити свою думку про це. Так ефективність роботи буде прагнути до максимуму.

2. Використовуйте критику систематизовано.
Часто керівники компаній проводять обговорення результативності роботи колективу і окремих співробітників тільки один раз на рік, підбиваючи підсумки року. Такий підхід неефективний - так як в цей час в головах працівників велике місце займатиме складання річної звітності та рішення грошових питань, а ніяк не сприйняття критики. І концентрація на особистісному зростанні буде далеко не на першому місці.
Якщо ж здійснювати систематичну оцінку діяльності співробітника, він завжди буде перебувати «у тонусі», відповідно, підвищувати свою ефективність.

3. Критикуйте поетапно.Не варто вичікувати моменту, коли зможете висловити все і відразу. Якщо працівник почує критику за старі, і можливо, вже давно виправлені, помилки, то втратить бажання працювати. Критика повинна виходити від вас відразу ж, після виявлення помилки співробітника.
Чекати, поки проблеми нагромадяться однією великою горою і виплеснути своє невдоволення на все відразу - не найкраща справа. Чергуйте критику з похвалами. Найкраще вказувати на помилки тоді, коли вже є зрушення в позитивну сторону, однак ще є, над чим попрацювати.

4. Критика повинна починатися з питань
. Вам не потрібно переконувати підлеглих у тому, що вони роблять роботу неправильно. Ви повинні зрозуміти причину їх низької продуктивності. Такі питання, як «Чому ви вибрали саме цей підхід до ситуації, що склалася?» І «Як, на вашу думку, можна це удосконалити?» Дозволяють співробітникам розкрити свій робочий потенціал і висловити свої ідеї та думки.

5. Дайте можливість співробітнику висловитися і вислухайте його.
Багатьом керівникам здається, що вони чітко бачать всі причини проблем, але часто ці причини набагато глибше. Тому дозвольте співробітнику пояснити ситуацію з його точки зору.
З таким підходом ви зможете краще зрозуміти співробітника і його побажання, і будете більш точно усвідомлювати, як усунути проблему.

6. Замість гніву показуйте свою увагу.
Фразу «Ти невиправний, це вже третє запізнення за цей тиждень!» Замініть на «Я завжди відзначав вашу пунктуальність, але на цьому тижні ви запізнилися вже три рази, що у вас сталося?» Проявляйте свою стурбованість.

Будь-яку критику будуйте у формі діалогу, даючи співрозмовнику висловити свою думку. Якщо ваші підлеглі будуть чути від вас одні лише крики і образи, вони ніколи не оцінять вашого розуму і проникливості - а це саме ті якості, за які можна поважати як начальника, так і просто знайомого.

За матеріалами businessidei.com