UKRU

Бізнес-публікації

16 травня 2013

Геніально просунуті товари на ринок


Товари, про які далі піде мова в статті, справжнісінькі хіти у своїй категорії. При великій конкуренції вони змогли зайняти своє «місце під сонцем».

При проведенні маркетингової кампанії дуже важливо зробити ставку на відмінну рису товару, щоб переконати споживачів купити товар саме цієї марки, і купувати його знову і знову.

Як невелика хитрість в маркетингу тягне за собою різке підвищення продажів?

Red Bull
Коли Red Bull тільки почав виходити на ринок, він, був мало кому відомим брендом. Конкуренція була сильна - Pepsi, Labatt, Coca-Cola і Molson - розкручені компанії, які неможливо не впізнати. Товари цих брендів асоціювалися у споживачів з такими поняттями, як тонус, стимуляція, енергія, підвищення працездатності.

Просуванням Red Bull займався Дітріх Матешиц, який запропонував маркетинговий хід, заснований на зменшенні об'єму тари і приведення її зовнішнього вигляду до форми «батарейка». Розміщувалися такі напої в незвичайних для них місцях продажу. Саме з подачі Red Bull, тепер енергетичні напої можна зустріти в різних відділах магазинів - ковбасних, вино-горілчаних, кондитерських, і просто серед різних продуктів.

Також Дітріх Матешиц придумав роздавати банки з напоями студентам в університетах. Звісно, студенти сприйняли цю ідею «на ура».

Ikea
На зорі появи товарів Ikea на ринку, продажі йшли дуже погано. Дизайн товарів американським споживачам подобався, проте проблема низького обсягу продажів була в іншому - в розмірі меблів, який не зовсім відповідав досить великим будинкам. Підвищити кількість продажів виявилося простіше простого - всього лише збільшити розміри меблів.

Camel
Всі ми маємо справу з тизерною рекламою - повідомленням, заснованому на якійсь інтризі з метою залучення уваги клієнтів. А найперша тизерна реклама була застосована тютюновою компанією Camel заради успішного виведення товару на ринок. І це спрацювало. Компанія Camel вирішила використовувати зображення верблюда на упаковці не тільки як картинку, що запам’ятається, але і як засіб залучення уваги клієнтів. Суть тизерної реклами Camel: за недовгий час до того, як сигарети мали надійти в продаж, в газетах майже сотні американських міст було опубліковано інтригуюче оголошення, що складається з чотирьох частин. Перше оголошення містило тільки одне слово: «Верблюди». Друге наголошувала: «Верблюди йдуть». І третє оголошення: «Завтра в місті верблюдів буде більше, ніж в Африці та Азії разом узятих!» І четверта частина оголошення розкривала всю таємницю: «Цигарки Верблюд вже тут!». Після цієї дуже успішної рекламної акції практично всі курці не змогли встояти перед тим, щоб не спробувати новинку.

AlkaSeltzer
Для всіх виробників важливим є змусити споживачів купувати їх товар у великих кількостях. Як це зробити? Компанія AlkaSeltzer за допомогою наочного прикладу в своїх рекламах зуміла домогтися збільшення продажів у два рази. Все просто: персонажі рекламних роликів вживали не одну, а відразу дві таблетки. Той же прийом використовують і інші компанії, пропонуючи намалювати голову шампунем два рази і вживати відразу дві жувальні подушечки.

Pepsi
Під час Великої Американської Депресії компанія Pepsi застосувала вельми вдалий маркетинговий прийом. Головний конкурент, Coca-Сola, продавала свою продукцію в пляшках по 170 мл, а Pepsi стала розливати напій у тару об'ємом 340 мл, в той час, як ціна напоїв обох компаній була однаковою - 5 центів за пляшку. Таку цінову політику ще й доповнювала пісенька з реклами, яка говорить, що «цей напій для вас!». В результаті, всього за 2 роки, Pepsi збільшила обсяг продажів у два рази, а рекламний слоган використовувався ще цілих 20 років. Досвід колишньої політики залишився і до цього дня - Pepsi використає тару об'ємом 0,66 л, в той час, як Coca-Сola продає напої в пляшках по 0,5 л.

Tefal
Дуже довго компанія позиціонувала головну перевагу своїх сковорідок, як можливість готувати на них їжу взагалі без використання будь-яких жирів. Але після проведення маркетингового дослідження, було з'ясовано, що це є аж ніяк не є головною причиною покупки сковорідок Tefal. Найчастіше люди купували їх тільки тому, що сковорідки легко було митти завдяки тому, що їжа не прилипала до поверхні. Фахівці компанії Tefal прийняли рішення змінити зміст рекламної кампанії, зробивши тепер основний наголос саме на цю характеристику продукції. Підсумок: значне підвищення обсягів продажів.

Chupa Chups
До появи льодяників Chupa Chups багато батьків були стурбовані тим, що після того, як їх дитина з'їдала цукерочку, вона неодмінно витирала липкі руки об свій одяг. Концепт льодяника на паличці (яка спочатку виготовлялася з дерева) створив Енріке Бернат, і тепер, вживаючи ці цукерки, діти не бруднять руки і одяг. З моменту завоювання ринку Chupa Chups досі залишається популярним ласощами.

Marlboro
Ця компанія є першою, хто почав використовувати сигаретні пачки з відкидним верхом - «фліп-топи». Необхідність використання саме такої упаковки була обгрунтована тим, що багато курців призвичаїлися витягати сигарету з пачки, не виймаючи її з кишені. Виходило, що марки сигарет було не видно всім оточуючим. А з упаковки «фліп-топ» так легко сигарету в кишені не витягнеш. З введенням нової форми пачки, споживачам доводилося діставати її з кишені, відповідно, всі оточуючі могли бачити назву сигарет. Як наслідок, продажі підвищувалися.

За матеріалами businessidei.com