UKRU

Бізнес-публікації

13 травня 2013

Основні джерела залучення клієнтів


Ні в одному бізнесі без клієнтів не обійтися. Але створити свою клієнтську базу теж справа не з найпростіших.

Ми пропонуємо вам список джерел клієнтів, які дають основну масу споживачів для багатьох видів бізнесу.

1. Реклама.
Реклама є способом швидкого отримання результату, адже тільки розмістивши одне-два оголошення в друкованих виданнях або на телебаченні, і про вас вже знатимуть. Але як швидко клієнт про вас дізнається, так само швидко і забуде, якщо ви не будете постійно підтримувати його інтерес. Тому найефективнішою рекламою є довгострокова рекламна кампанія. Клієнт запам'ятає вас, якщо інформація про вашу фірму постійно буде у нього перед очима.
Реклама в ЗМІ - незмінний і необхідний момент при відкритті будь-якого бізнесу - будь то товар, послуга або спеціальна акція.

2. Візитні картки.
Вони є недорогим, але в той же час досить ефективним інструментом маркетингу. Використання візитної картки перетворюється в один з основних способів залучення та збереження клієнтів. Вона невелика за розмірами і завжди під рукою. Ніяких спеціальних умов для її зберігання теж не потрібно. Коли клієнт відчує потребу у вашому товарі або послузі, інформація про вашу фірму і ваші контакти завжди будуть у нього перед очима.
Робота з візитними картками має свої нюанси, наприклад, для клієнтів і для виставок виготовляються дещо різні візитки. Тому приділіть окрему увагу візитними картками у своєму бізнесі.

3. Офіційний сайт.
Багато фірм займаються пошуком постачальників, партнерів, клієнтів за допомогою Інтернету. Тому для того, щоб розміщувати найповнішу інформацію про себе, вам потрібен офіційний сайт.
Зараз створити свій сайт легко, тим більше існують різні конструктори сайтів та безкоштовні сервіси ведення блогів. Ваш сайт стане незамінним менеджером з продажу, працюючим цілодобово.
Також по вашому сайту клієнти та партнери будуть складати думку про вашу фірму. Тому варто уважно і серйозно зайнятися питанням змісту і дизайну сайту.

4. Професійні заходи та ярмарки.

Гарна можливість створити собі ім'я - це участь у різних виставках і ярмарках. Хто, якщо не ви самі, розповість про вас? Причому на ярмарках робиться це за допомогою журналістів, які неодмінно присутні на кожному великому заході. Тому є сенс брати в них активну участь і не залишатися «за кадром».
Також виставки є хорошим місцем для нових ділових знайомств, налагодження відносин з майбутніми партнерами і клієнтами. Поспілкувавшись з ними в неофіційній обстановці, ви можете з ними навіть подружитися і отримати велике замовлення своєї продукції або вигідну пропозицію та співробітництво.

5. Рекомендації.
Привести в дію, так зване «сарафанне радіо» - довго і недешево, але дуже ефективно. І цей метод вимагає не одного, а цілого комплексу маркетингових інструментів. Цей спосіб є найбільш дієвим, але перш, ніж він запрацював, необхідно забезпечити високу якість своєї продукції або послуг, піклуватися про клієнта і задовольняти його потреби. Тільки тоді ви зможете користуватися довірою і симпатією клієнтів і не використовувати дорогі рекламні кампанії.

Всі ці способи є загальними для більшості видів бізнесу, але специфіка окремих видів підприємництва може включати й інші методи, які є вже окремим випадком.

За матеріалами businessidei.com