UKRU

Бізнес-публікації

22 квітня 2013

Контекстна реклама: один з інструментів успішного бізнесу


Тепер вже важко знайти людину, що не має хоч найменшого уявлення про те, що таке контекстна реклама. Вона встигла твердо увійти в життя кожного інтернет-користувача і на відміну від банерів, не дратує своєю присутністю. Це і багато іншого - причини популярності та ефективності контекстних оголошень. Але не будемо забігати вперед, спершу визначимося з основами.

Незважаючи на свою поширеність, контекстна реклама так і не отримала єдино вірного визначення . Просто неможливо вмістити в кілька рядків всю суть цього рекламного інструменту. У підсумку виходить три визначення:
- Рекламне оголошення повністю відповідає контексту (змісту) сторінки, на якій воно розміщене.
- Вона розрахована на різні види бізнесу і дозволяє рекламувати як невеликий магазинчик з фруктами на розі, так і послуги найбільших банків.
- Контекстна реклама дозволяє купувати своїх покупців, тобто якщо вам потрібні клієнти, то через неї ви зможете придбати їх за ціну, яку готові за них заплатити.
Контекстний сервіс Бігун провів у 2012 році чергове дослідження ринку контекстної реклами. Як видно з дослідження, до контекстної реклами вдаються представники як B2C, так і B2B секторів. Причиною цьому служить не тільки ціна на розміщені оголошення, але і якість залученої аудиторії. Говорячи про аудиторію, мушу зазначити, що це в основному жителі великих міст, про це говорять і дані ЯндексДірект за 2010 рік. Жителі столиць частіше звертають увагу на контекстні оголошення і більш лояльно ставляться до них. Простіше кажучи, вони їм довіряють.

Переваги та недоліки контекстної реклами
За короткий період свого існування контекстна реклама змогла відвоювати чималу частку в рекламних бюджетах компаній. І це не просто короткочасне везіння, пов'язане з кризою, на це є свої причини:
• Швидкість. Протягом одного дня можна створити і запустити рекламну кампанію. Те ж саме стосується і віддачі від неї - приплив клієнтів відчувається практично відразу.
Вибір. Рекламодавець сам ставить умови реклами, починаючи від годинника показів оголошення і закінчуючи гендерними відмінностями аудиторії.
• Контроль. Не буває ідеальних оголошень, тому з першими результатами від запуску реклами приходять нові ідеї її вдосконалення. Можливість доопрацювання - важлива складова успішної кампанії. Контекстна реклама дозволяє міняти всі складові оголошення в будь-який момент абсолютно безкоштовно.
• Можливості. Вашу рекламу буде видно не тільки в результатах пошуку, а й на сайтах-партнерах контекстного сервісу.
• Проста оцінку ефективності. Без складних економічних підрахунків можна побачити, наскільки ефективна рекламна кампанія.

Як і у будь-якого методу просування, у контекстної реклами є свої недоліки (точніше, особливості). До них можна віднести деякі нюанси контролю бюджету, можливість склікування оголошень недобросовісними конкурентами і невиправдано низьку ефективність. Якщо склікування - не контрольований вами процес, з ним бореться сам сервіс, то інші проблеми цілком вирішувані. Головне - грамотно скласти текст оголошення, вибрати ключові слова (іноді корисно використовувати непопулярні фрази) і чітко визначитися з ціною за клік.

Огляд основних рекламних сервісів
Є кілька сервісів, що надають послуги з розміщення контекстних оголошень, найпопулярніші з них - Яндекс.Директ, Google AdWords і Бігун. Поговоримо про кожного з них більш докладно.

Яндекс.Директ
Особливість Діректа - якість трафіку, тобто якість і кількість сайтів-партнерів мережі. Саме від цього показника залежить кількість зацікавленої аудиторії, що переходить на сайт рекламодавця із комерційними мотивами. Яндекс в цьому питанні безперечний лідер - він вмістив у себе майже половину всього пошукового трафіку. До інших переваг можна віднести функції «Автофокус», «Автобюджет» та «Цільовий дзвінок».

Бігун
Широкі можливості націлення - незаперечна перевага цієї рекламної мережі, тут навіть можна вибрати стать цільової аудиторії. Така функція буде цікава рекламодавцям, що просувають, наприклад, послуги або товари для вагітних. Більше можливостей оплати – друга перевага сервісу, Яндекс більш обмежений у цьому плані. І останнє, знову ж таки порівняно з Яндексом, - приємний і зрозумілий інтерфейс.

Google AdWords
Незважаючи на те, що Google - зарубіжна пошукова система, її популярність у вітчизняному інтернеті тільки зростає. Ось результати дослідження компанії MASMI Russia в 2010 році російської аудиторії інтернету на питання найбільш популярного пошукового сервіса. Говорячи про переваги, перше і основне, це те, що в AdWords значно нижча конкуренція (порівнюючи з Діректом), тому вартість за клік буде в 2-2,5 рази дешевше. Друге - можливість використання в рекламі графічних і відео-блоків, що робить її набагато привабливіше. І останнє - можливість розміщення контексту на найпопулярнішому відео-порталі інтернету Youtube.
Крім вищеперелічених рекламних сервісів контекстну рекламу запустили у себе і найбільші соціальні мережі - Вконтакте, Facebook та інші. Природно, постає закономірне питання: «що вибрати?». Скажемо прямо, універсальної поради не існує, все залежить від того, що вам потрібно і що буде працювати саме у вашому випадку.

Оцінка ефективності рекламної кампанії

Безсумнівно, контекстна реклама принесе свої плоди, і приплив цільової аудиторії збільшиться. Але наскільки вигідно використовувати такий вид просування? Є два рішення цього питання - скористатися статистикою он-лайн або проаналізувати офф-лайн показники. У першому випадку вам допоможе сам рекламний сервіс - надасть всю необхідну інформацію як статистики, у другому - всі дані ви отримаєте зі своїх документів. Аналіз он-лайн інформації набагато простіше і швидше. До речі, нещодавно Яндекс запропонував своїм користувачам нову послугу «Цільовий дзвінок», тепер можна точно зрозуміти, скільки людей не просто перейшли по вашому оголошенню, але і вирішили подзвонити.
Звичайно, контекстна реклама - не панацея, на ній одній неможливо побудувати повноцінне просування. І причина цьому - завдання, які вона вирішує. Вдаючись до такого рекламного інструменту, ви зможете збільшити продажі і залучити на свій сайт більше відвідувачів. Контекстна реклама не працює на імідж бренду, тому якщо ваша мета - створити образ вашої марки в очах споживача, то для цих цілей краще вибрати інший інструмент просування, наприклад медійну рекламу або PR в інтернеті.

За матеріалами biztimes.ru