UKRU

Бізнес-публікації

26 лютого 2013


Що треба сучасному споживачеві? 9 тенденцій


Що ж характеризує сучасного споживача? Які тенденції простежуються?

Залучення до процесу

У XXI столітті великою популярністю став користуватися ігровий маркетинг, який залучає споживачів в процес. Каталізатором його розвитку послужила не в останню чергу і мережу інтернет, в якій дуже часто проходять рекламні кампанії таких гігантів, як Pringles або Volkswagen.
Наприклад, перед чемпіонатом Європи з футболу, що проходив цього літа, компанія Procter & Gamble запустила інтерактивний сайт, на якому багато людей викладали своє відео, де вони витворяли всілякі футбольні трюки з банкою від чіпсів Pringles, використовуваної в якості м'яча. Самі ж учасники ресурсу голосували за вподобане відео, тим самим вибираючи переможця. Нарешті, багато роликів з’являлося по блогах і в соціальних мережах, даючи безкоштовну рекламу Pringles.
Втім, ігри не закінчуються тільки мережею інтернет. Вони проходять у всіх сферах бізнесу, починаючи від продажі автомобілів, і закінчуючи звичайною роздрібною торгівлею.

 Вони хочуть все оцінювати
Споживач змінився. Він став більш досвідченим. Вибір в сучасному світі настільки великий, що люди навіть не в змозі сприймати більшу частину одержуваної інформації. Думка популярних блогерів стала настільки значимиою, що деякі компанії спеціально висилають їм свої новинки на тестування. Адже, якщо блогер зробить вдалий огляд, то велика ймовірність, що деякі з його читачів, які теж мають свій блог, напишуть про продукт. Виходить вірусний ефект.

Не купувати, а орендувати
Суть цієї тенденції полягає в тому, що багато людей вважають за краще не купувати товари, а орендувати їх. Переваг у такого підходу до життя кілька. По-перше, людина не залежить від дрібних матеріальних цінностей. Він не прив'язаний до якихось конкретних речей. По-друге, він може за ті ж гроші випробувати набагато більше продукції. Та й враження тут грають не останню роль.
Одна справа володіти Porsche 911, і зовсім інша орендувати на рік цілий парк машин, серед яких буде не тільки Porsсhe, але і Bentley, BMW, Aston Martin, Ferrari і багато інших. Власне, з усього цього ми можемо зробити висновок, що організувати бізнес з надання орендних послуг сьогодні є дуже перспективно.

Враження

Сьогодні їх дійсно не вистачає, а тому багато компаній використовують цей факт на свою користь, перетворюючи покупку на справжню пригоду. «Venue VBOX» - пересувний магазин в Сінгапурі, зроблений з пересильного контейнеру, який можна тимчасово встановити в будь-якому місці і в будь-який час. «VBOX» дає можливість компаніям і брендам бути присутніми на тих заходах, з якими вони хотіли б асоціювати свій бренд, або просто з'являтися там, де покупці очікують їх найменше. З'явитися на виставці фоторобіт, або встановити свій тимчасовий магазинчик там, де проходить масовий захід.

Спробуйте, перш ніж купити
Занадто багато товарів пропонується сьогодні людям. Вибір настільки великий, що запам'ятати всі торгові марки вкрай складно. Споживачі вже не вырять обіцянкам , які чують в рекламі. Немає нічого дивного в тому, що люди вважають за краще спочатку спробувати продукт в так званому тестовому режимі, перш ніж віддати за нього свої гроші. Наприклад, в магазинах Apple Store будь-який відвідувач може протягом тривалого часу попрацювати з будь-якою технікою Apple. За цей час він може зробити свій вибір. У той же час інші компанії чинять інакше. Наприклад, автовиробники вже давно організовують пробні безкоштовні поїздки.

Заробляти, пропонуючи товар безкоштовно
Багато компаній заробляють гроші, надаючи свої продукти абсолютно безкоштовно. Наприклад, численні інформаційні сайти, що надають статті в безкоштовний доступ замість платної підписки. Заробляють вони, як правило, на рекламі. Так чинять і численні безкоштовні газети і журнали, переважно поширювані в метро.
Компанія LaudaMotion є ще більш цікавим прикладом. Вона надає в безкоштовне користування автомобілі Smart. При цьому, її клієнтами переважно є туристи, які проїжджали в день солідні відстані. Природно, подібні автомобілі є ще й рекламними носіями, що забезпечують компанії LaudaMotion дохід.

Хороший сервіс
Говорити про важливість сервісу в наш час просто нерозумно. Він зобов'язаний бути хорошим, так як часто виявляється ключовим фактором при виборі продукту. Сучасний споживач звик до високої якості. У нього є своя планка щодо того, як має здійснюватися обслуговування в тій чи іншій сфері. Розчарувати його, рівно сильно втратити його. І всіх його знайомих, яким він обов'язково розповість про жахливу якість обслуговування в компанії.

Статус, історії
Для людей завжди був важливий соціальний статус, так як він допомагав їм зрозуміти їх позицію в суспільстві. Сьогодні для багатьох статус виражається у фінансовому становищі. Жінки купують дорогий одяг, в той час, як успішні чоловіки роз'їжджають на нечувано дорогих автомобілях.

Сьогодні до споживачів можна достукатися за допомогою історії. Історії, яка торкнеться його світогляду, його цінностей. І маркетологи вже давно усвідомили це. Тому не варто забувати про історію та соціальний статус. Це дуже важливий момент при роботі з сучасним споживачем.

Економія коштів
У той же час, сучасний споживач досить розумний, і воліє продовжувати життя товару. Яким чином? По-перше, через ринок c2c, головним представником якого є найпопулярніший в світі аукціон eBay. По-друге, з'явилося безліч сайтів, які допомагають людям здійснювати обмін товарами. Наприклад, любителі кіно можуть мінятися дисками, геймери іграми і так далі. Ну і третє, це вже хід з боку компаній, які помітили цю тенденцію.
Наприклад, мережа шведських магазинів одягу Filippa K відкрила свій секонд-хенд! Знаменитий у країні бренд відкриває фірмовий секонд-хенд! Це говорить багато про що. Власне, в самій компанії вважають, що тим самим зроблять свій одяг більш доступним для менш забезпечених людей, які зможуть оцінити його якість, та згодом придбати нові моделі. Крім того, ті люди, які купують новий одяг в Filippa K, знають, що завжди зможуть здати його в фірмовий секонд-хенд.

За матеріалами biztimes.ru