UKRU

Бізнес-публікації

15 лютого 2013


Важливість історій для успішного бізнесу


Сьогодні в бізнесі важливим є вміння розповідати історії. Більш того, легенди стали однією зі складових бренду. Адже, в наш час, коли інформація ллється на людину суцільним потоком ніщо так не важливо, як враження. А одним з ключових факторів, що впливають на враження людини, є історія, яку розповідає маркетолог покупцям. Легенда, про яку ніхто точно не може сказати, правда це чи ні.

Історія в першу чергу дає віру покупцеві, а також уміло диференціює ваш товар від конкурентів. Головне не забувати, що історія не повинна розходитися зі справами компанії! Якщо вони запідозрять, що щось не так, вам не уникнути екзекуції. При цьому маркетолог повинен розуміти, що розповідаючи історію, він не повинен намагатися поміняти світогляд покупця. Сьогодні це практично нерозв'язна задача. Щоб вирішити її потрібно володіти неспростовними доказами. Наведемо приклад. Коли перші мореплавці подорожували до Америки, вони виявили, що місцеві племена до цих пір вважають Землю плоскою. Ніякі наукові докази не могли переконати їх. Поки в один прекрасний момент, європейці не знайшли найпростіше пояснення. Вони аргументували свою теорию тим, що на морі люди при наближенні корабля бачать спочатку його щоглу, і тільки потім корпус. Це можливо тільки в тому випадку, якщо Земля є дійсно кругла. Доказ був незаперечним.

Давайте розглянемо ряд легендарних історій, які посприяли своєму бренду і передавалися з вуст у вуста, серед багатьох людей, які вступали з ним у контакт.

Domino's Pizza є однією з найпопулярніших мереж піцерій у США. У даних ресторанах завжди багато відвідувачів, звичайно, не так як в McDonalds, але все ж таки. Відома історія про те, як менеджер одного з ресторанів Domino's Pizza зрозумів, що до вечора не вистачить запасів тіста. Недовго думаючи він набрав номер віце-президента компанії по збуту в США і змалював ситуацію. Проблема була катастрофічною, і віце-президент не став витрачати час даремно. Він скомандував негайно підняти в повітря приватний літак з необхідними запасами тіста для піц Domino's. Але, на жаль, навіть літак був нездатний вирішити проблему, так як не встиг вчасно. Відвідувачі, яких не змогла обслужити піцерія виявилися вкрай незадоволеними і йшли, мало того що голодними, так ще й розлюченими на такий сервіс компанії.
Весь наступний місяць співробітники даного ресторану ходили з чорними жалобними пов'язками на руках, тим самим показуючи, наскільки вони засмучені цим інцидентом, і яку важливість для них він має. Це є ключовим моментом історії, оскільки показує, що для Domino's Pizza цей інцидент є позаплановою катастрофою, яка втрутилася абсолютно несподівано. Безсумнівно, клієнти оцінять цей вчинок, оскільки він символізує той факт, що бренд Domino's Pizza розуміє свою помилку і не має наміру допускати її надалі. Для маркетологів найважливішим уроком даної історії є факт того, що навіть з негативноюї для компанії ситуації можна зробити позитивну історію для бренду. Все залежить лише від вашої реакції на події.

FedExНа сьогоднішній день компанія FedEx є найбільшою в світі, яка надає кур'єрські та поштові послуги. FedEx - це найбільш швидкий і безпечний спосіб доставки. Про це знає кожен американець. Компанія запам'яталася більшості людей своїми мікроавтобусами, до яких прироблено відділення для зберігання листів. Ви просто кидаєте туди лист і можете не сумніватися, що воно буде доставлено в аеропорт в цей же день. Нам же цікава легенда компанії.
Засновник FedEx Фредерік Сміт був в кінці 60-х років студентом Єльського університету. Ідею FedEx він змалював у своїй роботі і отримав за неї оцінку задовільно. З часом FedEx стане синонімом таких слів, як «посилка», «доставка» та «пошта». Навряд чи зараз професор, оцінюючий тоді Сміта, сказав би, що його ідея всього лише «задовільно».

FordГенрі Форд легендарна особистість, яка змінила автомобільну індустрію. Відомо, що Форд створив масовий конвеєр, який і допоміг поставити на потік масовий випуск недорогих автомобілів. Це неправда. Конвеєри використовували ще до Форда, просто він був першим, для кого це обернулося комерційним успіхом. В даному випадку важлива не правда, так як брехня, по суті, вже стала правдою.
Висновок: не завжди історія повинна бути достовірною. Це не означає, що треба брехати, просто можна замовчувати деякі факти, як в даній ситуації.

Michelin
У 1898 році був створений один з найстаріших і найвідоміших брендів сучасності - людина Michelin з шин. Все почалося з того, що брат засновника компанії Андре Мішлена Едуард помітив такий аспект, що складені один на одного шини за своєю формою нагадують тіло людини. Незабаром, відомий карикатурист О'Геллоп зробив кілька начерків людини з шин. Братам сподобалося. Вони назвали придуманого персонажа Michelin Man. Перша рекламна кампанія Michellin була надзвичайно успішною. Вона називалася «Michelin проковтує перешкоди». У ній, персонаж Michelin Man, створений з шин, пив (як ніби пиво) різні цвяхи і інші деталі, які можуть проколоти колесо вашої машини.
Успіх бренду Michelin феноменальний. За рахунок спонсорування автомобільних гонок, а також постійної реклами на автозаправках, символ даного бренду знають більше ніж у 150 країнах світу!

За матеріалами biztimes.ru