UKRU

Бізнес-публікації

4 липня 2012

Історія успіху Starbucks: як зароджувалась відома мережа кав’ярень


Starbucks – найбільша  мережа кав'ярень в світі. Вважається, що для американців дітище Говарда Шульца є «третім місцем», між будинком і роботою.
За останні кілька десятиліть Starbucks став одним із символів Америки, що не поступається за популярністю McDonald's. Крім того, компанія почала зарубіжну експансію. А почалася історія Starbucks в далекому 1971 році в Сіетлі ...

Як все починалося

Starbucks була заснована трьома поціновувачами кави: вчителем англійської мови Джеррі Болдуіном, вчителем історії Зевом Зигалом і письменником Гордоном Боукером. Це був невеликий магазин з продажу високоякісної кави в зернах і устаткування для її приготування.

 Назва "Starbucks" походить від прізвища одного з персонажів відомого романа Германа Мелвілла "Мобі Дік". Першим логотипом компанії стало зображення сирени. Він був виконаний у коричневому кольорі, а сирена використовувалася, щоб підкреслити той факт, що кава в Starbucks доставляється з далеких земель. Оригінальний логотип Starbucks досі можна побачити на першому магазині в Сіетлі.

Внесок Говарда Шульца

Своєму успіху компанія завдячує людині ззовні, що зрештою стала її власником. У 1982 році в компанію прийшов підприємець Говард Шульц. Його найняли щоб розвивати бізнес.

Коли Говард Шульц побував в Мілані, він побачив відомі італійські кав'ярні і в його голові з'явилася ідея продавати готову каву в чашках, яка не знайшла підтримки у засновників компанії. Вони вважали, що при такому підході їх магазин втратить свою суть, і відверне споживачів від головного. Вони були людьми з традиціями. І вважали, що справжня кава повинна бути приготована вдома.

Шульц залишив Starbucks і заснував свою власну кав'ярню II Gionale. Вона відкрила свої двері в 1985 році. А вже через два роки Шульц викуповує Starbucks у засновників за 4 мільйони доларів і перейменовує свою компанію (зробити такий хід Шульцю порадив засновник Microsoft Білл Гейтс, який був одним з перших інвесторів Starbucks).

Нові кав'ярні почали відкриватися не тільки на території США, але і на інших континентах. При цьому близько 30% всіх кав'ярень компанії на сьогоднішній день є її власністю. Решта поширюються по франчайзингу.
 
Starbucks- це більше, ніж кафе

Мрією Шульца на початку шляху Starbucks було встановити кав'ярню у кожному штаті. Так, щоб Starbucks була на кожному розі. Крім того, Говард Шульц хотів, щоб його мережа кав'ярень не просто продавала каву, але мала ще й чарівну атмосферу. Бізнесмен планував зробити Starbucks третім місцем для людей. Місцем між будинком і роботою. І йому це вдалося.

Одна з головних заслуг Говарда, що сприяла успіху Starbucks - це те, що він привніс в компанію стандартизацію. У будь-якій кав'ярні присутній однаковий асортимент основних товарів. У якій країні ви б не були - завжди зможете випити свою улюблену каву. Звичайно, Starbucks представляє і спеціальні продукти, створені відповідно національним традиціям.

У кафе постійно грає музика. При цьому існує центральний сервер, який відтворює одну і ту ж мелодію по всій мережі Starbucks. Це означає, що та композиція, яку ви чуєте зараз в Нью-Йорці, грає в дану хвилину і в Сіетлі. Така організація дала змогу Говарду Шульцу підписати угоду з іншого іконою американського бізнесу - компанією Apple. Будь-який користувач комунікатора iPhone або iPod Touch може, прийшовши в Starbucks, моментально придбати через iTunes Store ту композицію, що грає в дану хвилину.

Хороші стосунки з клієнтами і співробітниками - один з головних пріоритетів відомої кав'ярні. У 2008 році компанія запустила сайт ідей для Starbucks. Будь-яка людина, співробітник компанії, або клієнт може поділитися своєю ідеєю щодо поліпшення кав'ярень. Кожна ідея буде розглянута, а найпопулярніші - реалізовані.


За матеріалами biztimes.ru