UKRU

Бізнес-публікації

4 липня 2012

Історія успіху Густава Ейфеля


Ейфелева вежа – відомий символ Парижа. Проте, чи знаєте Ви чому Густав Ейфель вирішив власними коштами оплатити ¾ її будівництва, був звинувачений у відсутності смаку та яким чином йому вдалося заробити великі гроші з її допомогою ? Відповіді шукайте в продовженні статті.
А з чим Ейфелева вежа асоціюється у Вас?

Хто такий Ейфель?

Інженер Олександр Густав Ейфель народився 15 грудня 1832 у французькому місті Діжон. Вже з дитинства Ейфель відрізнявся жагою до знань. У той час освічені люди повинні були бути розвинені всебічно.

Незважаючи на не найкращу поведінку, Густав закінчив школу з відзнакою. Після її закінчення, він складає іспити в Центральну школу цивільних інженерів на спеціальність «хімія».

Перше місце роботи Густава Ейфеля було пов'язано із залізницею. Однак Ейфеля не приваблювала ця робота, і в 1964 році, відмовившись від чергового підвищення, він започатковує  власну справу.

Один інженерний успіх Ейфеля починає слідувати за іншим. Перший - розробка залізничного моста в Португалії, який у результаті простояв цілих 114 років до реконструкції. Другий - Гараб, найвищий міст у Франції. Його висота становила 122 метра при більш ніж півкілометровій довжині. Третій – славетний міст через Бордо.

Крім того, Ейфель був одним з тих, хто працював над металевим каркасом для знаменитої статуї Свободи - символу США. В Італії інженера запам'ятали завдяки роботі над обертовим куполом обсерваторії в місті Ніца. Сам купол важив близько 100 000 кг, але завдяки конструкції Ейфеля, він приводився в рух зусиллями всього лише однієї людини.

Втім, головною справою життя Густава стала залізна вежа в центрі Парижа ...

Париж був проти, але це вже не важливо

1889 був для французів круглою датою - виповнювалося 100 років з моменту Великої французької революції. З цього приводу влада вирішила влаштувати конкурс серед архітекторів та інженерів. Переможець отримав би грант, що дозволив йому втілити свою ідею в життя. Цим переможцем і стала компанія Ейфеля.

Грант, виданий урядом, не покривав всіх витрат компанії Ейфеля. Тому він вирішив укласти договір з урядом. Ейфель готовий був сплатити ¾ будівництва, правда, за однієї умови - всі доходи з відвідувачів за перші 20 років будуть йти в його кишеню. Після чого він передає володіння вежею владі Парижа. Таке рішення влаштувало обидві сторони.

І все ж, початок будівництва Ейфелевої вежі в Парижі було зустрінуте з неприхованим негативом.

Комерційний успіх

31 березня 1889 відбулося урочисте відкриття Ейфелевої вежі. Це була революційна споруда, яку відразу ж преса сприйняла в «штики». Вона не була схожою на всі попередні будови того часу. Вежа Ейфеля, на відміну від масивних споруд минулого, радше нагадувала скелет. Це був привід звинуватити архітектора у відсутності будь-якого смаку.

І все ж, успіх до вежі прийшов практично миттєво. Вона стала залучати безліч туристів, та й самі парижани з радістю відвідували цю небачену споруду. Усі прагнули побачити Париж з майже 300-метрової висоти.

 За ті 20 років, що вежа знаходилася у власності Ейфеля, він заробив величезні статки. За XX століття Ейфелева вежа стала символом Парижа, і одним з найпопулярніших місць в Європі.

Величезна залізна вежа не надто страждає від вітру. Навіть найсильніший шторм, що трапився в Парижі, відхилив верхівку вежі лише на 12 см. Значно більше на неї діє сонце. Звернена до сонця сторона розширюється від спеки так, що верхівка відхиляється в сторону на 18 см.

У наш час вежу вже відвідало більше 250 мільйонів чоловік. При цьому, Париж заробляє на ній, не тільки через продаж квитків туристам. Так, сьогодні в Ейфелевій вежі працюють два ресторани і кілька кафе. Також вежа забезпечує мовлення декількох французьких телеканалів.


За матеріалами biztimes.ru