UKRU

Огляд програм автоматизації у роздрібній торгівлі

Облік продажів – це необхідна складова будь-якого бізнесу, незалежно від того, продаєте ви який-небудь фізичний товар або ж надаєте послуги. Спершу ви цілком можете вести облік у зошиті або Excel. Із зростанням вашої мережі, асортименту, персоналу вам стане зрозуміло, що потрібна автоматизація, і раніше вибраний «зошитовий» підхід неефективний, а в деяких випадках може навіть бути причиною меншої кількості продажів.

Пропонуємо Вам аналіз існуючих на ринку програм, які надають комплексні рішення, які включають в себе складський облік, бухгалтерський, різні допоміжні функції, такі, як друк цінників, документів, чеків, управління персоналом, його зарплатою, звітність, CRM тощо.

Можливо, ви будете здивовані, але крім 1С є ще безліч програм, які чудово справляються з покладеними на них завданнями і не вимагають великих витрат часу для освоєння.

1. «ТоргСофт»
Сайт: http://www.torgsoft.com.ua
Ціна: 2900 грн/одноразово

Має колосальний набір функцій. Якщо у вас виробництво, ви можете вести облік усього циклу виробничого процесу на базі технологічної карти: розраховувати трудовитрати на одиницю продукції, враховувати відходи, брак і т. д. «ТоргСофт» також підійде і для невеликої торгової точки. Ви можете фіксувати усі приходи товару, продажі, друкувати допоміжну документацію, етикетки, управляти клієнтською базою, проводити аналіз і багато що інше. Коротко про основні можливості – далі.

Оприбутковування товару, продаж, інвентаризація

Оприбутковувати товар досить просто, ви створюєте прибуткову накладну і додаєте товар, що поступив, у базу. Додати товар можна двома способами: перший – прочитавши сканером штрих-код (в цьому випадку буде здійснений пошук товару по вашій базі, і якщо такий товар не знайдений, вам буде запропоновано ввести опис товару); другий – додати товар вручну (в цьому випадку штрих-код буде згенерований автоматично). Прийнявши товар, ви одразу ж можете роздрукувати етикетки.

Щодо реалізації, то для продавця доступний окремий інтерфейс, і після встановлення програми на робочому столі створюється два ярлики – «Продавець» і «Хазяїн». Цей інтерфейс – основне робоче місце для продавця, в якому йому доступні всі необхідні функції.

Продаж можливий як через сканер штрих-кодів, так і вручну. Продавець одразу ж бачить суму до оплати, можливу знижку, фотографію товару та ін. Відразу ж після оплати буде автоматично роздрукований чек (якщо ця функція активована). При цьому для кожного продажу генерується унікальний штрих-код, завдяки якому можна автоматизувати роботу у разі повернення.

«ТоргСофт» також дозволяє управляти розмірними товарами, такими, як взуття, одяг. Для цього при додаванні товару у вас буде можливість вказати розмірний ряд.

Для проведення інвентаризації ви можете подивитися залишки на складі, роздрукувати їх і провести порівняння. Якщо у вас є термінал збору даних – теж не проблема, програма працює і з таким типом пристроїв.

Управління персоналом, клієнтами та маркетингові можливості

Для контролю персоналу, виключення махінацій з його боку і приховання важливої бізнес-інформації «ТоргСофт» надає можливість гнучко настроювати рівні доступу для кожного із співробітників. Також ви можете вести журнал реєстрацій робочого часу. Це дозволить вам відстежити час, у який співробітник приходить і йде з роботи. Є два режими реєстрації: через сканування бейджа або орієнтуючись на запуск і виключення програми.

Ви також можете управляти вашою клієнтською базою. Додавання може відбуватися в режимі масового додавання, коли ви вказуєте діапазон дисконтних карт, або ж одинично. Для кожного клієнта ви можете настроювати величину знижки, яка може бути фіксованою або накопичувальною. Для гнучкішого налаштування величини знижки існує можливість настроювати політику знижок, суть якої полягає у зазначенні критеріїв, при яких буде використана якась зі знижок. Наприклад, ви хочете, щоб клієнт при купівлі на суму 1000 грн отримував фіксовану знижку 3%. Це легко вирішується якраз через політику знижок.

Окрім цього, ви можете продавати у борг, працювати з різними типами клієнтів (оптовики, роздрібні), визначати додаткові умови продажу, наприклад, у день народження клієнта, працювати з подарунковими сертифікатами, друкувати анкети та багато що інше.

Підтримка

Оплативши ліцензію на «ТоргСофт», ви отримуєте безкоштовну підтримку у вигляді консультацій на момент освоєння програми, а також безкоштовні подальші оновлення, які відбуваються щокварталу. Для самостійного вивчення створені відеоуроки, написані статті, в яких порушуються як питання роботи з програмою, так і загальні, такі, що стосуються в цілому підприємницької діяльності.

2. «Мої продажі 2.0»
Сайт: http://my-selling.ru
Ціна: безкоштовно

Дуже проста програма, цілком підійшла б маленькій торговій точці, якій треба замінити зошит на сучасніший інструмент обліку. «Мої продажі» має обмежену функціональність у порівнянні з іншими учасниками огляду. Незважаючи на це, програма заслужила певну увагу користувачів завдяки своїй простоті. Давайте перейдемо до короткого опису основних можливостей цього софта.

Користувачі

Програма розрахована на багато користувачів – це означає, що ви можете настроїти доступ до неї для більш ніж одного користувача, наприклад, для себе і ваших продавців. За рахунок привілеїв у вас є можливість настроїти права так, щоб не всі функції були доступні іншим користувачам. Наприклад, ви б не хотіли, щоб продавці бачили загальну кількість продажів за весь період. Для цього ви можете закрити функцію «Статистика» для ваших продавців.

Управління товарами

Для управління товарною номенклатурою у вашому розпорядженні є можливість створювати деревовидний каталог з необмеженою вкладеністю, фіксувати продажі, приходи, списувати товари, а також отримувати звіти по залишках на складі. Для зручнішого проведення інвентаризації залишки можна сконвертувати у PDF і CSV і потім роздрукувати.

На жаль, при додаванні товару в якості характеристик є лише поле «Найменування» і роздрібна вартість.

Синхронізація і мережа торгових точок

Якщо у вас мережа торгових точок і ви хотіли б переглядати в режимі онлайн інформацію по продажах, можете скористатися функцією синхронізації, яка знаходиться в розділі «Настроювання».

Щоб це зробити, спершу треба зареєструватися на сайті http://my-selling.ru/register і в особистому кабінеті додати всі свої торгові точки. Далі в кожній з копій програм, які встановлені в магазинах, ви вводите свій логін і пароль і вибираєте магазин (точку), де запущена та чи інша копія програми. Синхронізація відбувається або після закриття програми, або кожні 15 хвилин, цей параметр настроюється. Після синхронізації на сайті вам стане доступна інформація по продажах за потрібний період по кожній з доданих торгових точок.

Настроювання та інші функції

Для початку роботи вам треба настроїти відділи вашого магазину, вказати список співробітників і за необхідності синхронізуватися з сервером http://my-selling.ru, якщо ви використовуєте функцію «Синхронізації», описану в попередньому розділі. Все це можна зробити, перейшовши у вкладку «Інше» і натиснувши на кнопку «Настроювання».

Також у програмі доступні можливість перегляду статистики по відділу або продавцю за довільний період і можливість здійснювати пошук за операціями.

3. «БухСофт: Міні Торгівля та послуги»
Сайт: http://www.buhsoft.ru
Ціна: 3000 руб./рік

Компанія «БухСофт» спеціалізується на розробці софта для бухгалтерського обліку. З моменту початку своєї діяльності у 2001 році розробила більше 10 програм, які спрощують життя керівникам, бухгалтерам, працівникам відділу продажів, логістики та багатьом іншим учасникам бізнесу. З одним з продуктів «БухСофт», який входить у лінійку «Міні».

Довідники

«БухСофт» надає можливість управляти безліччю різних довідників – товари, співробітники, контрагенти, склади, валюти, види цін тощо. Перше завдання, яке виникає перед адміністратором системи, – заповнення цих довідників. Якщо із занесенням списку співробітників проблем скоріше за все не виникне і це не займе багато часу, то з додаванням списку товарів – цілком можливо. Навіть при мінімальній кількості найменувань на торговій точці він може досягати сотні. Для більш швидкого вирішення цього завдання можна скористатися імпортом з файлу csv (Excel). Настроювання дуже просте, ви просто вказуєте відповідності потрібних програмі полів полям, які є у файлі Excel.

Облік

Наступними по важливості після заповнення довідників стоять питання фіксації надходження товару, його реалізації, а також облік (інвентаризація).Наприклад, зафіксувати надходження товару досить просто. Для цього в меню «Облік» треба вибрати пункт «Надходження товарів та послуг» і у формі, що з’явилася, вказати основну інформацію по угоді: документ, дату, продавця, вартість товару тощо, а також список товарів. Тут же можна роздрукувати цінники, прибутковий касовий ордер або платіжне доручення. Аналогічним чином відбувається фіксація продажу товару, різниця лише в кількох заповнюваних полях.

Що стосується інвентаризації, то в пункті меню «Звіти» доступна функція отримання залишків на складах. Цю інформацію для зручності можна роздрукувати.

Крім усього іншого програма надає можливість переміщати товар між складами, а також має цікаву функцію під назвою «Ціноутворення», за допомогою якої ви можете при додаванні товару автоматично робити націнку товару на підставі критеріїв.

Звіти

Звіти можна побудувати по трьох напрямах:
- взаєморозрахунки з контрагентами;
- рух товарів;
- взаєморозрахунки зі своїми організаціями (якщо в одній програмі у вас додано більше ваших організацій, ніж одна).

У кожному з напрямів можна вказувати фільтри і поля, в розрізі яких буде побудований звіт. Вид звіту – звичайна таблиця, яку для зручності можна роздрукувати.

Настроювання та інші функції

У розділі «Настроювання» ви можете настроїти параметри за умовчанням, такі, як валюта, країна, ПДВ та ін.

«БухСофт» – програма, розрахована на багато користувачів, тому ви можете додавати скільки завгодно користувачів у систему і давати для них різні рівні доступу.

Серед додаткових функцій:

- Дата заборони редагування – якщо ви хочете заборонити іншим користувачам редагувати операції до зазначеної дати.

- Перерахунок операцій – приводить операції у хронологічний порядок з урахуванням дати і пріоритету, перераховує прибуток і собівартість, виправляє помилки.

- Архів даних – дозволяє заархівувати ваші дані. Це зручно при перенесенні даних на інший комп’ютер або відправці налагоджувальної бази розробнику при виявленні проблеми.

- Імпорт/Експорт – дозволяє імпортувати/експортувати дані за операціями.


Резюме

«ТоргСофт» має велику кількість можливостей, які покриють усі потреби підприємця. Компанія-розробник на ринку вже багато років і накопичила чималий досвід, має представництва не лише в Україні, але і в країнах далекого зарубіжжя. Сума 2900 грн за безстрокову ліцензію з довічними оновленнями – непогана пропозиція.

З програмою «Мої продажі» розібратися дуже просто, і це великий плюс. Але має відсутність деяких обов’язкових функцій. Наприклад, неможливо додати закупівельну ціну – вкрай необхідна функція, яка дозволяє отримувати один з найголовніших показників продажів – прибуток.

«БухСофт: Міні Торгівля» - інтерфейс зрозумілий, зручно використовувати, багато корисних додаткових функцій. Дане рішення саме для Windows, одне з найкращих кандидатів.

http://www.prostobiz.ua/biznes/chp_na_zametku/stati/obzor_programm_avtomatizatsii_v_roznichnoy_torgovle